مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تصویر رسمی چری تیگو ۹ از نمای جلو به رنگ آبی

تیگو ۹ به‌عنوان لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند چری و فونیکس رسما معرفی شد

تیگو ۹ به‌عنوان لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند چری شناخته می‌شود و چری سرانجام تصاویر رسمی این خودرو را منتشر کرد. به این ترتیب این شاسی‌بلند لوکس که مدتی قبل، تصاویر تست‌های جاده‌ای آن منتشر شده بود، نزدیک‌تر از همیشه به خط تولید است. در این مطلب نگاهی به تیگو ۹ خواهیم داشت، خودرویی که احتمالا در ایران نیز با نام فونیکس تیگو ۹ عرضه شود.

 

ماه‌های اخیر تصاویر متعددی از تست‌های جاده‌ای خودرویی بزرگ با پوشش‌های بدنه منتشر می‌شد که جاسوسان صنعتی چینی آن را محصول چری می‌دانستند. البته گمانه‌زنی‌هایی در زمینه عرضه این خودرو با نشان چری یا نشان دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت (از جمله جتور) وجود داشت. این گمانه‌زنی‌ها تا چند روز پیش ادامه داشت تا اینکه سرانجام چری اولین تصاویر رسمی از تیگو ۹ را به‌صورت رسمی منتشر کرد. به این ترتیب مشخص شد محصول آینده چری یک شاسی‌بلند لوکس با ابعادی بزرگ‌تر از تیگو ۸ پرو خواهد بود.

 

تیگو ۹ بر روی پلتفرم T2X چری ساخته می‌شود و بر اساس اطلاعات موجود، با طول حدود ۴.۸ متر، حدود ۱۰ سانتی‌متر از تیگو ۸ پرو کشیده‌تر است. این ابعاد بزرگ‌تر در سایر بخش‌ها هم وجود دارد و به این ترتیب تیگو ۹ به‌وضوح خودروی بزرگ و البته جاداری است.

 

طراحی تیگو ۹؛ لوکس از هر زاویه‌ای

هدف از طراحی تیگو ۹، عرضه یک شاسی‌بلند در کلاس لوکس بوده است و به همین دلیل همه اجزای آن برای همین منظور طراحی شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی در جلوی خودرو، طراحی جلوپنجره آن است که شباهت زیادی به شاسی‌بلند‌های مرسدس بنز دارد. چراغ‌های جلو هرچند کشیده‌اند اما در این زمینه افراط نشده است. طراحی سپر جلو البته نشانه‌هایی هم از یک خودرو با طراحی اسپرت دارد و این مسئله را می‌توان در هواکش‌های آن دید.

 

در نمای جانبی چری تیگو ۹، شاهد یک خودرو بزرگ هستیم و این مسئله را به‌خوبی در طراحی بدنه آن می‌توان دید. درب موتور و خطوط درب‌ها تقریبا به‌صورت افقی طراحی شده‌اند تا بیشتر تصویر بزرگ بودن خودرو را تداعی کنند. البته سقف در بخش انتهایی شیب دارد تا کمی هم چاشنی اسپرت را به آن تزریق کند. دستگیره‌های درب، مانند خودروهای مدرن و لوکس امروزی جمع شونده هستند. به این ترتیب زمانی که به آن‌ها نیازی ندارید به داخل درب می‌روند تا هم نمای خودرو بهتر شود هم در آئرودینامیک تاثیر منفی نگذارند.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

طراحی بخش جانبی و عقب

در نمای جانبی همچنین رینگ‌های تیگو ۹ جلب توجه می‌کند. این خودرو بر روی رینگ‌های ۲۰ اینچی ۱۰ پره سوار شده است که باعث می‌شود بلندتر هم به نظر برسد. این رینگ‌ها طراحی اختصاصی برای تیگو ۹ دارند و به‌خوبی در ابعاد بزرگ بدنه جذب شده‌اند.

در نمای عقب طرحی آشنا را می‌بینیم. طراحی چراغ‌ها تا حدی شبیه تیگو ۸ پرو است با این تفاوت که در اینجا چراغ‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند. این رویه طراحی را در محصولات جدید چری می‌بینیم و از این نظر می‌توان حدس زد به‌زودی تمام محصولات برند چری و فونیکس با همین طراحی فیس لیفت شوند. به‌عنوان نمونه در فیس لیفت تیگو ۷ پرو نیز شاهد این موضوع بودیم.

 

نمای جانبی تیگو ۹

نمای جانبی تیگو ۹

 

کابین تیگو ۹؛ لوکس‌تر و متفاوت‌تر از قبل

برخلاف تصویر بیرونی خودرو، هنوز تصویر رسمی از کابین و داخلی تیگو ۹ منتشر نشده است اما به لطف جاسوسان صنعتی تا حدی از طراحی این بخش مطلع شده‌ایم. بر اساس تصاویر منتشر شده می‌توان گفت، کابین تیگو ۹، لوکس‌ترین کابینی است که در بین محصولات چری دیده شده است.

 

این بخش، تا حدی شبیه به کابین تیگو ۸ پرو است و به این ترتیب دو صفحه نمایش بزرگ به هم چسبیده را در آن می‌بینم. به‌علاوه یک کنسول وسط بزرگ و بلند هم صندلی راننده و سرنشین را از هم جدا می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب در این بخش، خروجی‌های سیستم تهویه در وسط داشبورد است. در این ببخش برخلاف تیگو ۸ پرو، خروجی‌های کشیده و سراسر را شاهد نیستیم و سه خروجی جداگانه با طرحی خاص نصب شده است. در این زمینه تیگو ۹ تلاش کرده لوکس بودن را بیش از قبل به کابین این خودرو تزریق کند. صندلی‌های عقب هم جادار و لوکس هستند.

 

در مورد فضای داخلی کابین در سایر بخش‌ها هنوز اطلاع دقیقی وجود ندارد اما آنچه می‌دانیم ساختار صندلی‌ها است. این خودرو قرار است با آرایش ۵ صندلی و ۷ صندلی عرضه شود. با توجه به طول بلندتر این خودرو نسبت به تیگو ۸ پرو، می‌توان حدس زد فضای پای سرنشینان عقب در هر دو ردیف نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

 

کابین تیگو ۹

کابین تیگو ۹

 

موتور تیگو ۹ چیست؟

در زمینه موتور شاسی‌بلند جدید چری، اخبار مختلفی منتشر شده است اما آنچه می‌توان گفت آن است که موتور Tiggo 9 قطعا یکی از موتورهای فعلی محصولات چری خواهد بود. به‌علاوه می‌دانیم هر دو موتور هم برای بازار ایران آشنا است.

 

اولین گزینه موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژر با سیستم تزریق سوخت مستقیم است که هم‌اکنون بر روی تیگو ۸ پرو نیز نصب می‌شود و به‌زودی بر روی فونیکس FX نیز نصب خواهد شد. این موتور با توجه به فناوری بالای خود، می‌تواند بسته به بازارهای مختلف، قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۲۹۰ نیوتون متر تولید کند. شاید در نگاه اول حجم موتور پایین باشد اما در عمل قدرت این موتور تقریبا برابر با موتورهای ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی است.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

گزینه دیگری که به‌عنوان موتور چری تیگو ۹ مطرح شده است، یک موتور ۲ لیتری پرقدرت است. این موتور هرچند هنوز در ایران عرضه نشده، اما به‌زودی قرار است به عنوان موتور تیگو ۸ پرو مکس، به بازار ایران بیاید. این موتور قوی‌ترین موتوری است که چری به‌صورت انبوه تولید کرده است و از بسیاری جهات شبیه به موتور ۱.۶ لیتری است. قدرت موتور ۲ لیتری با استفاده از توربو شارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت، می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. در این زمینه می‌توانید مقاله توربو شارژر چیست و چگونه کار می کند را بخوانید.

 

بر اساس آنچه در اخبار می‌خوانیم، چری این خودرو را با هر دو موتور عرضه خواهد کرد. البته در این میان احتمالا مانند تیگو ۸ پرو، بر اساس بازارهای مختلف، موتور متفاوتی بر روی خودرو نصب می‌شود. به‌علاوه ممکن است برای مدل‌های تک دیفرانسیل از موتور ۱.۶ لیتری و برای مدل‌های دو دیفرانسیل از موتور ۲ لیتری استفاده شود. مدل‌های دو دیفرانسیل این خودرو مشابه تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل خواهند بود.

 

چری تیگو ۹ در تست های جاده ای

چری تیگو ۹ در تست های جاده ای

 

گیربکس تیگو ۹ چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از چیزهایی که قطعا می‌دانیم، گیربکس تیگو ۹ است. اولین انتخاب برای گیربکس این شاسی‌بلند لوکس، نمونه‌های ۷ سرعته دو کلاچه خیس است. این گیربکس مشابه گیربکس تیگو ۸ پرو است و تعویض دنده‌های سریعی دارد و به‌علاوه استهلاک آن پایین است. گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه چری، مدتی است در محصولات این شرکت نصب می‌شود و به‌خوبی هم توانسته کارکرد مناسب خود را نشان دهد. به‌علاوه همین گیربکس را بر روی فونیکس اف ایکس می‌بینیم.

 

علاوه بر این گیربکس، یک گزینه دیگر نیز برای نصب بر روی تیگو ۹ پیشنهاد شده است و آن گیربکس ۸ سرعته است. این گیربکس احتمالا بر روی مدل‌های دو دیفرانسیل این خودرو نصب می‌شود. مهم‌ترین مزیت گیربکس ۸ سرعته، تعویض دنده‌های نرم و عملکرد بسیار روان آن است هرچند کمی از جنبه‌های اسپرت آن کاهش پیدا کرده است.

 

قیمت تیگو ۹ چقدر است؟

صحبت از قیمت تیگو ۹ پرو شاید کمی زود باشد چراکه این خودرو هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است ولی با توجه به کلاس آن و مقایسه با دیگر خودروهای چری می‌توانیم حدس‌هایی بزنیم. با توجه به پیش‌بینی‌های قیمت تیگو ۹ در بازار چین (حدود ۲۰۰ هزار یوان) و یا در بازارهای جهانی (۲۸ تا ۳۰ هزار دلار) و البته قیمت تیگو ۸ پرو در ایران، می‌توان قیمت تیگو ۹ را پیش‌بینی کرد.

 

بر این اساس این خودرو (با شرایط فعلی نرخ ارز) احتمالا با قیمتی در حدود ۲.۳ تا ۲.۵ میلیارد تومان به بازار ایران عرضه خواهد شد. به این ترتیب تیگو ۹ جایگاه بالاتری از تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرو مکس در ایران خواهد داشت. البته باید تا زمان ورود این خودرو به بازار ایران صبر کنیم تا قیمت نهایی تیگو ۹ مشخص شود.

 

آیا تیگو ۹ در ایران عرضه می‌شود؟

با توجه به اینکه تیگو ۹ هنوز به‌طور رسمی در بازار چین و سایر بازارهای جهانی معرفی نشده است، قضاوت در مورد عرضه این شاسی‌بلند لوکس در بازار ایران کمی زود است. البته با توجه به اینکه مدیران خودرو معمولا خودروها را با فاصله کمی از عرضه جهانی، وارد بازار ایران می‌کند، می‌توان پیش‌بینی کرد این خودرو هم روانه بازار ایران خواهد شد.

 

با توجه به شرایط، احتمالا شاهد معرفی تیگو ۹ در اواسط سال آینده در بازار ایران باشیم. در این میان مدیران خودرو چند مدل دیگر را در برنامه رونمایی یا فروش دارد و به این ترتیب احتمالا در اواخر نیمه اول سال آینده، تیگو ۹ در بازار ایران نیز رونمایی شود.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *