بررسی اجمالی خدمات خودرو

از زمانی که پای خودرو دنا به جاده های کشور باز شد، روز به روز به تعداد هواداران این خودرو افزوده شد و این ماشین هم نزد پدران خانواده که به دنبال امنیت هستند و هم پسران و دختران جوانی که شیفته سرعت و شتاب خودرو هستند، روز به روز محبوب تر شد. ابتدا دنا، سپس دنا پلاس و پس از آن ها نیز دنا پلاس توربو اتوماتیک وارد صحنه شدند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک

 

ویژگی های موتور و ویژگی های فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک

در خصوص ویژگی های این خودرو می توانیم به مولفه های مختلفی اشاره کنیم. این مولفه ها شامل موارد متعددی می شوند. قدرت موتور در دنا پلاس توربو اتومات ۱۵۰ اسب بخار، میزان گشتاور ۲۱۵ نیوتون و میزان شتابی که این خودرو می تواند در آن فاصله از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد برابر ۱۰ ثانیه است. حداکثر سرعت خودرو برابر ۲۰۵ کیلومتر و میزان مصرف سوخت آن نیز در حدود ۷.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

تعداد سیلندرهای دنا پلاس توربو اتوماتیک ۴ عدد است که با توجه به حجم موتور و همچنین وزن بدنه آن، می تواند قدرت و سرعت کافی را برای این خودرو فراهم کند. دیفرانسیل جلو بودن ماشین نیز سبب می شود میزان هندلینگ و فرمان پذیری این خودرو افزایش پیدا کند. حجم موتر برابر ۱.۷ سی سی است که نسبت به مدل های مشابه بازار بیشتر است و مسلما قدرت بیشتری را برای خودرو به وجود می آورد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک

 

ویژگی های ظاهری و آپشن ها

در خصوص ویژگی های موتور دنا پلاس توربو اتوماتیک مواردی بیان شد، اما مسلما آپشن ها و ویژگی های ظاهری خودرو نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. صندلی برقی، سانروف، کیسه هوای مضاعف، آینه های تاشو برقی، دی لایت، تهویه اتوماتیک، جی پی اس، دوربین و سنسور پارک دنده عقب، ترمزهای دیسکی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، ترمزهای ABS, EBD و…جز ویژگی های ظاهری این خودرو محسوب می شوند.

شرایط فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک را اینجا بخوانید.

سوالات شما

دنا پلاس توربو اتوماتیک برای انتقال قدرت از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از نوع AT استفاده می‌کند که عملکرد نرم و روانی دارد. با این حال در مقایسه با نسخه دستی اندکی افت شتاب و افزایش مصرف سوخت مشاهده می‌شود که آن هم در برابر رفاه و آسایش این مدل قابل چشم‌پوشی است.

دناپلاس توربو اتوماتیک از تجهیزات جانبی قابل قبولی نظیر: ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو به همراه ایربگ‌های جانبی (جمعاً 4 عدد)، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی و روکش چرمی، تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، سیستم مالتی‌مدیا با امکان برقراری ارتباط با موبایل، دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره‌ای، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ خوش‌آمدگویی و مشایعت، امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها از داخل، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، شیشه‌های برقی، ایموبلایزر، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، صندلی‌های جلو برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت، سان‌روف برقی و کروز کنترل برخوردار است که با توجه به رده قیمتی امکانات خوبی محسوب می‌شوند.

اگر خودرو به صورت قرعه کشی خریداری کرده اید حتما باید در 1000 کیلومتر و یا سه ماه در اولین نمایندگی ایران خودرو کیلومتر خود را ثبت کنید در غیر صورت گارانتی خودرو باطل می شود.

مشخصات فنی
  • نام خودرو:دنا پلاس توربو اتوماتیک
  • کشور سازنده:پرچم کشورایران
  • سال (طراحی):1399
  • مشخصات فنی
  • موتور:4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور:1645 سی سی
  • تنفس موتور:توربوشارژ
  • انتقال نیرو:دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت:150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور:215 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه
  • جعبه دنده:6 سرعته خودکار
  • شتاب 0 تا 100:11 ثانیه
  • حداکثر سرعت:205 کیلومتر در ساعت
  • وزن:1262 کیلوگرم
  • اندازه (میلیمتر):4559 طول - 1720 عرض - 1460 ارتفاع
  • فاصله بین دو محور:2671 میلیمتر
  • ترمز و پایداری:ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب ديسكي
  • کیسه هوا:4 عدد (راننده و سرنشين جلو و جانبي)
  • سیستم صوتی:داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل - بلندگوهاي جلو و عقب - توییتر
  • دیگر تجهیزات:هیدرولیک - روكش چرمي با دوخت قرمز مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث موبايل و كروز كنترل - تنظيم اتوماتيك - كانال تهويه براي سرنشينان عقب - چراغ جلو داراي لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) - چراغ جلو و عقب جديد - چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - چراغ داخل داشبورد - چراغ‏هاي سقفي جلو و عقب - چراغ روشنايي فضاي پايين پا در هنگام سوار و پياده شدن - تنظيم زاويه نور چراغ‏هاي جلو از داخل - طرح جديد آينه‏هاي جانبي - آينه هاي جانبي برقي - راهنمادار و تاشونده اتوماتيك - آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد - تنظيم شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي - شيشه‏ هاي سولار(ضد اشعه مضرUV) - تريم تك رنگ (مشكي) - قطعات دكوراتيو طرح چوب - دستگيره هاي درب ها به رنگ كروم - نوار كرومي دور شيشه درب ها - تودوزي مخمل - كف پوش موكتي با نوار قرمز رنگ و آرم توربو - دسته دنده طرح جديد با گردگير با دوخت قرمز - سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز - دوربين ديد عقب - هشداردهنده موانع عقب - سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس ) - قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي - كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع - سان روف - كروز كنترل - ستون فرمان تلسكوپي(جمع شونده) - سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك - نمايشگر دماي محيط - آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب - جا عينكي - تغيير استايل جانبي خودرو(درب‌ها به همراه شيشه لچكي عقب - دستگيره‌ها - گلگيرها و آينه‏هاي جانبي) - بازكن قفل در صندوق عقب از داخل - سيستم قطع سوخت خودكار - سيستم كنترل بخار بنزين - كارت طلايي چهار ستاره