مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

آئولوس شوئن دانگ‌فنگ در راه بازار

قرار است ۴۰۰۰ دستگاه نسخه بنزینی و ۵۰۰ دستگاه نسخه هیبریدی آئولوس یی شوئن مکس توسط ایران خودرو وارد شود.

نام دانگ فنگ با عرضه سوبا M4 توسط فردا موتورز در ایران جان تازه‌ای به خود گرفت. حال ایران‌خودرو قصد دارد سدان‌های لوکس این برند معروف و خوش‌نام چینی را روانه بازار ایران کند. طبق گزارش‌های اخیر، قرار است ۴۰۰۰ دستگاه نسخه بنزینی و ۵۰۰ دستگاه نسخه هیبریدی آئولوس یی شوئن مکس وارداتی به بازار عرضه می‌شود. این سدان‌های جدید و جذاب دانگ فنگ متعلق به کلاس D هستند. این درحالیست که ایران خودرو پیش از این نیز خودروهای چینی را مونتاژ می‌کرد و تاکنون فقط در موارد معدودی واردات خودروهای اروپایی یا ژاپنی را در کارنامه داشته است. بنابراین واردات گسترده یک خودروی چینی برای ایران‌خودرو یک سنت‌شکنی نه‌چندان افتخار‌آفرین به‌شمار می‌آید.

سدان آئولوس یی شوئن مکس یا به‌طور اختصار، شوئن مکس به‌سبب مشخصات فنی و منطبق با بندهای آیین‌نامه، یک گزینه وارداتی عالی به‌حساب می‌آید که ایران‌خودرو واردات آن را بر عهده گرفته است. سدان‌های وارداتی در دو نسخه بنزینی و هیبریدی هستند. ایران‌خودرو همچنین قصد دارد سدان‌های کلاس C این خودرو را به‌طور مونتاژی به بازار عرضه کند.

نسخه بنزینی آئولوس یی شوئن مکس وارداتی به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که از فناوری TGDi بهره می‌گیرد. این موتور می‌تواند حداکثر ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور آن به ۳۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. چنین قدرتی از طریق گیربکس ۷سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر به محور چرخ‌های جلو وارد می‌شود.

نسخه هیبریدی نیز از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و همین‌طور یک پیشرانه برقی استفاده می‌کند. قدرت و گشتاور موتور بنزینی به‌ترتیب به ۱۶۳ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در ترکیب با موتور برقی، درمجموع ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

دانگ فنگ آئولوس‌یی شوئن مکس وارداتی دارای امکانات و تجهیزات متعددی است که شمار آن‌ها در نسخه‌های فول آپشن به حداکثر می‌رسد. گران‌ترین مدل‌های شوئن مکس به امکاناتی نظیر کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، ماساژور صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، دنده پشت فرمان، سقف پانورامیک، رادار نقطه کور و… مجهز است.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *