مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

انویدیا با همکاری برخی خودروسازان تجربه گیمینگ در خودروها را متحول می‌کند

انجام بازی‌های کامپیوتری در داخل خودروها، ایده چندان نوینی نیست ولی حالا قرار است این تجربه متحول شود.

انجام بازی‌های کامپیوتری در داخل خودروها، ایده چندان نوینی نیست و مدتی می‌شود که خودروسازان و شرکت‌های فناوری آن را دنبال می‌کنند. اما شرکت انویدیا در نمایشگاه ۲۰۲۳ CES اعلام کرد با تجهیز خودروها به سرویس GeForce Now قصد دارد این ایده را وارد فاز جدیدی کند. این غول دنیای فناوری با همکاری خودروسازانی مثل گروه هیوندای کیا، پولستار و بی وای دی (BYD) سرویس مذکور را به دنیای خودروها خواهد آورد.

با افزایش شمار و ابعاد نمایشگرهای موجود در داخل خودروها، بی‌راه نیست که آنها را به کنسول‌های بازی متحرک تشبیه کنیم. در حال حاضر بسیاری از بازی‌های قابل استفاده در خودروها، سبک هستند و بیشتر جنبه تفریحی دارند. اما سرویس GeForce Now شرکت انویدیا اجازه می‌دهد سرنشینان یک خودرو بتوانند بازی‌های حرفه‌ای و گرافیکی‌تری مثل The Witcher 3: Wild Hunt و Cyberpunk 2077 را حین سفر تجربه کنند.

بیش از ۱۵۰۰ بازی در سرویس انویدیا GeForce Now

کمپانی انویدیا می‌گوید سرویس GeForce Now حالا بیش از ۱۵۰۰ بازی دارد. از این تعداد، علاقه‌مندان می‌توانند بیش از هزار عنوان را با دسته و کنترلر مخصوص بازی کنند. فورتنایت، Destiny 2، Lost Ark و بازی‌های حجیم کمپانی‌هایی مثل استیم، یوبی‌سافت، EA، اپیک گیمز استور و GOG.com برخی دیگر از مهم‌ترین بازی‌های موجود در این سرویس هستند.

سرویس GeForce Now شرکت انویدیا از طریق یک اپلیکیشن اندرویدی و یا مرورگر قابل دسترس است. بنابراین، خودروهای مجهز به سیستم اینفوتینمنت مبتنی بر اندروید و یا آنهایی که در اینفوتینمنت خود دارای مرورگر هستند، به‌راحتی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. انویدیا معتقد است با گسترش سیستم‌های کمک راننده و پیشرفت فناوری خودران، انجام بازی در طول مسیر سفرها به یک سرگرمی لذت‌بخش تبدیل خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم اکتبر گذشته ب ام و نیز از آغاز همکاری خود با شرکت N-Dream برای استفاده از سرویس AirConsole خبر داد. به‌موجب این همکاری بعضی از بازی‌های سبک و تفریجی به سیستم اینفوتینمنت iDrive 8 اضافه می‌شوند. نکته جالب اینکه برخلاف سرویس انویدیا، در محصولات ب ام و بازی‌ها از طریق تلفن همراه سرنشینان قابل کنترل هستند و نیازی به دسته مخصوص وجود ندارد. نگاهی به وبسایت AirConsole نشان می‌دهد در حال حاضر تقریبا ۲۰۰ بازی در دسترس مالکان ب ام و قرار دارد.

گفتنی است محصولات تسلا چند سالی می‌شود که به بازی‌های کامپیوتری مجهز هستند. با آپدیت اخیری که این شرکت به مناسبت تعطیلات سال نو ارائه کرد، مالکان مدل S و مدل X به پلتفرم استیم (Steam) دسترسی پیدا کردند. البته از آنجایی که خودروهای مدل ۲۰۲۲ به سخت‌افزار قوی‌تر برای اجرای پردازش‌های سنگین‌تر مجهز هستند، فقط مالکان این مدل‌ها می‌توانند از استیم استفاده کنند. مکمل این آپدیت نرم‌افزاری امان سفارش حافظه SSD با ظرفیت ۱ ترابایت است. با سفارش این آپشن ۳۵۰ دلاری حافظه SSD به محفظه‌ای مخصوص در جعبه داشبورد اضافه می‌شود.

منبع:دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *