مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

ایلان ماسک: رقیب اصلی تسلا از چین ظهور می‌کند

مدیرعامل تسلا می‌گوید خودروسازان چینی سخت‌کوش‌ترین هستند و هوشمندانه‌تر از بقیه کار می‌کنند.

تردیدی نیست که درحال‌حاضر پیشرفته‌ترین خودروهای برقی توسط تسلا تولید می‌شود. به عبارت دیگر، این کمپانی در بازار خودروهای برقی یک برند پیشگام است و بر آن حکمرانی می‌کند. به همین خاطر بسیاری از خودروسازان تولیدات تسلا را به‌عنوان معیاری برای توسعه محصولات الکتریکی خود قرار می‌دهند. شاید فکر کنید جدی‌ترین رقیب تسلا از کشورهایی مثل آلمان، ژاپن یا آمریکا ظهور خواهد کرد، اما ایلان ماسک معتقد است رقیب اصلی این کمپانی یکی از خودروسازان چینی خواهد بود.

مدیرعامل تسلا می‌گوید خودروسازان چینی «سخت‌کوش‌ترین هستند و هوشمندانه‌تر از بقیه کار می‌کنند.» آقای ماسک در پاسخ به سؤالی در مورد شرکت‌های چینی با بیان این مطلب اضافه کرد:

«اگر قرار باشد من پیش‌بینی کنم، احتمالاً شرکتی از چین پس از تسلا در رتبه دوم قرار خواهد گرفت.»

بی‌وای‌دی در تعقیب تسلا

نکته جالب توجه اینکه نگاهی به بازار خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد که اکنون یک شرکت چینی پس از تسلا در رتبه دوم قرار دارد. همان‌گونه که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، بی‌وای‌دی در زمینه ساخت خودروهای برقی و هیبریدی شارژی بسیار پیشرفت کرده است و محصولات خود را فقط با چنین پیشرانه‌هایی راهی بازار می‌کند. هرچند ایلان ماسک نامی از بی‌وای‌دی نبرده است، اما شاید وی با علم به پیشرفت‌های زیاد این شرکت و جایگاه کنونی آن، صحبت‌های خود را مطرح کرده باشد.

بی‌وای‌دی از ماه مارس ۲۰۲۲ محصولات خود را با پیشرانه برقی و هیبریدی تولید می‌کند. طبق آمار، در سال گذشته فروش خودروهای تمام الکتریکی این شرکت به‌میزان قابل‌توجه ۱۸۴ درصد افزایش پیدا کرد. بد نیست بدانید فروش خودروهای برقی این شرکت در سال ۲۰۲۲ به رقم باورنکردنی ۹۱۱,۴۱۰ دستگاه رسید. با چنین رکوردی، بی‌وای‌دی فقط تسلا را پیش روی خود دارد؛ این شرکت آمریکایی رکورد فروش ۱,۳۱۳,۸۵۱ دستگاه خودرو را در سال ۲۰۲۲ ثبت کرد. این را هم اضافه کنیم که درصورت احتساب مدل‌های هیبریدی شارژی، آمار مدل‌های فروخته‌شده توسط بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۲ به ۱,۸۶۸,۵۴۳ دستگاه می‌رسد.

پیش‌بینی کارشناسان: بی‌وای‌دی همین امسال رقیب آمریکایی را پشت سر می‌گذارد

با آنکه ایلان ماسک پیش‌بینی می‌کند تسلا در سال‌های پیش رو برتری خود را حفظ خواهد کرد، ولی برخی کارشناسان مخالف او هستند. این کارشناسان معتقدند بی‌وای‌دی همین امسال از رقیب آمریکایی خود سبقت خواهد گرفت. این کارشناسان به آهنگ رشد فروش دو شرکت اشاره می‌کنند. در شرایطی که فروش محصولات برقی بی‌وای‌دی در سال گذشته ۱۸۴ درصد رشد کرده، این فاکتور برای تسلا برابر با ۴۰ درصد بوده است. درصورت ادامه این روند، دور از انتظار نیست که در پایان سال ۲۰۲۳ جایگاه تسلا و بی‌وای‌دی در جدول پرفروش‌ترین برندهای الکتریکی عوض شود.

یکی از عواملی که باعث می‌شود شتاب رشد بی‌وای‌دی چنان بالا باشد، قیمت بسیار رقابتی تولیدات آن است. اکثر محصولات این کمپانی قیمتی بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار یوان دارند؛ ارقامی که به‌ترتیب معادل تقریباً ۱۴.۵۰۰ و ۲۹.۰۰۰ دلار هستند. با این بازه قیمتی، محصولات بی‌وای‌دی در مقایسه با ساخته‌های تسلا قیمت به‌مراتب کمتری دارند. ازاین‌رو افراد بیشتری می‌توانند به مشتری بی‌وای‌دی تبدیل شوند. با احتساب این موضوع، باید گفت اگر تسلا خواهان حفظ برتری است، باید هرچه زودتر مدل وعده‌داده‌شده ۲۵ هزار دلاری خود را به میدان بفرستد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *