مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

بزرگ ترین شاسی بلند چینی پکن بی جی۶۰

پکن بی جِی۶۰ محصولی جدید از بایک چین است که در بازار این کشور از حدود ۳۵ تا ۴۲ هزار دلار قیمت دارد. این شاسی بلند فول سایز اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته شد و طراحی جذابی را بویژه در قسمت دماغه همراه خود دارد. همچنین از پکن بی جی۶۰ به عنوان بزرگترین شاسی بلند ۵ و ۷ نفره در مجموعه بایک نام برده می شود.

در برخی منابع اشاره شده که این خودرو در بخش های مختلف اشتراک زیادی با مرسدس بنز جی ال ۲۰۱۰ دارد!

از پکن بی جی۶۰ به عنوان یک طراحی موفق توسط بایک نام می برند اما همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید در بخش های مختلف خودروی مذکور می توان ردپای محصولات مطرح روز مانند گرند چروکی و یا لندکروزر تویوتا را مشاهده کرد.

در بررسی های مرتبط بر استفاده شاسی نردبانی به عنوان یکی از نقاط قوت بایک بی جی۶۰ تاکید شده است.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۰۴۰ میلیمتر در طول، ۱۹۵۵ میلیمتر در عرض و ۱۹۲۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها ۲۸۲۰ میلیمتر است. وزن خالص ۲۲۹۵ کیلوگرم مورد اشاره قرار گرفته که البته مشخص نشده مربوط به کدام تریم است.

برای اینکه درک بهتری از ابعاد پکن بی جی۶۰ ایجاد شود، آن را با ابعاد هاوال اچ۹ اگر مقایسه کنیم مشخص می شود که بی جی ۶۰ حدود ۱۸۴ میلیمتر در طول، ۲۹ میلیمتر در عرض و ۲۵ میلیمتر در ارتفاع برتری دارد. در مقایسه با لندکروزر پرادو نیز حدود ۱۸۳ میلیمتر در طول، ۷۰ میلیمتر در عرض وو ۳۵ میلیمتر در ارتفاع برتری با پکن بی جی۶۰ است.

رینگ های آلومینیومی با توجه به تریم در اندازه های ۱۸ و ۱۹ اینچی ارائه می شود.

در بخش دیگری از مطالب مرتبط با این خودرو به فاصله ۲۱۵ میلیمتری آن از سطح زمین به عنوان یکی از شاخص های مهم اشاره شده است. زاویه حمله و فرار که جز مهمترین ویژگی های خودروهای آفرودی محسوب می شوند در بایک پکن بی جی۶۰ به ترتیب اعداد ۳۰ و ۲۴ را نشان می دهد.

Beijing (BAIC) BJ60

در رابطه با کابین، قطعا چینی ها طی چند سال اخیر محصولات جذابی را ارائه می کنند. در رابطه با بی جی۶۰ نیز شرایط مشابهی وجود دارد. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان و نمایشگر ۱۲.۸ اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی از فناورانه های شاخص کابین هستند.

روی کنسول جلو در قسمت مقابل شاگرد، طرح زیبایی از کوهستان کار شده که تاکیدی بر ویژگی های آفرودی این خودرو است.

شارژر بی سیم، گرم کن فرمان، گرم کن و تهویه صندلی ها به همراه ماساژ، استراحتگاه مخصوص پا برای صندلی راننده، نورپردازی ۲۵۶ رنگ، سیستم صوتی حرفه ای با ۱۲ اسپیکر و ۱ امپلی خارجی و… از دیگر ویژگی های کابین هستند.

در بخش پیشرانه از تپنده ۲ لیتری توربوشارژ آی سی ئی در هماهنگی با سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی استفاده شده است. مجموع خروجی این پیشرانه ۲۶۷ اسب بخار و گشتاور ۴۰۶ نیوتن متر است. بیشینه سرعت نیز ۱۸۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

تریم دیزل این خودرو نیز قابل سفارش است./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *