مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

جزییاتی از عرضه خودرو در سامانه یکپارچه؛ لیست انتظار بر چه اساسی شکل می گیرد؟

وزارت صمت خبر داده است که تا پایان سال قرعه کشی خودرو انجام نخواهد شد و فروش خودرو در سامانه یکپارچه با عرضه چند صد هزار دستگاه خوردو اجرایی خواهد شد.

 در همین رابطه امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت به اقتصادآنلاین گفت: اطلاعیه و جزییات عرضه در سامانه یکپارچه خودرو روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

قالیباف تصریح کرد: این بار به صورت لیست انتظار جلو می رویم؛ متقاضیان ثبت نام می کنند، اگر تقاضا زیاد بود، ممکن است برای مدت تحویل در لیست انتظار بمانند و دیگر بحث قرعه کشی را نخواهیم داشت.

وی افزود: چند میلیون نفر متقاضی نخواهد بود، تقاضای طبیعی خودرو در حدود یک میلیون و پانصد هزار دستگاه در سال است که ما امسال یک میلیون و دویست هزار دستگاه تولید خواهیم کرد و تا الان هم یک میلیون و صد هزار دستگاه تولید کرده‌ایم. منطقا نسبت به تقاضای طبیعی یک مقدار مختصری عقب هستیم، اما اینطور نخواهد بود که یک میلیون نفر برای عرضه‌ای که درپیش است متقاضی شوند.

سخنگوی وزارت صمت درخصوص تاثیر تقاضای انباشته در افزایش میزان تقاضا گفت: بخشی از تقاضای انباشته با واردات پاسخ داده و تنظیم می شود. ممکن است با یک تقاضای اضافی بر تقاضای طبیعی مواجه شویم، اما دیگر دو برابر تقاضای عادی نخواهد شد. در حال بررسی فرایندی هستیم که لیست انتظار پاسخگوی میزان تقاضا باشد.

قالیباف بیان کرد: خیلی منتظر تقاضای بالا در این مدت کم نیستیم، چون نسبت به تقاضای طبیعی خیلی عقب نیستیم، این شکاف موجود هم از طریق واردات و هم از طریق سازوکار لیست انتظار که در حال طراحی آن هستیم تا اگر تقاضا بیش از تولید خودروساز بود، متقاضی را در لیست انتظار نگه داریم یعنی شخص باید مدت زمانی بیشتری صبر کند تا خودرو دریافت کند.

 سخنگوی وزارت صمت درخصوص چگونگی حضور متقاضیان در لیست انتظار نیز گفت: ممکن است یک شخص در لیست انتظار خودرویی باشد و زودتر نوبت‌اش شود و دیگری در لیست خودروی متفاوتی باشد و نوبت تحویل بیشتر طول بکشد. لیست انتظار خودروها واحد نیست و هر خودرویی با توجه به تقاضایی که برای آن شکل می‌گیرد، لیست انتظار خاص خودش را خواهد داشت./اقتصادآنلاین


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *