مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

جنجال عرضه رسمی خودروی برقی ترکیه به بازار

ترکیه با ایجاد برند توگ، قصد دارد خودروهای به‌اصطلاح ملی خود را تولید کند و سهمی را از بازار خودروی جهان به‌دست آورد.

ترکیه با ایجاد برند توگ قصد دارد خودروهای به‌اصطلاح ملی خود را تولید کند. اولین محصول این برند نوپا یک کراس‌اوور برقی است که T10X نام دارد. این کراس‌اوور در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و حالا پس از ۴ سال، شاهد آغاز عرضه آن به بازار هستیم. نکته جالب اینکه سوئیچ نخستین دستگاه از این خودرو چند روز قبل به رئیس‌جمهور ترکیه، یعنی رجب طیب اردوغان تحویل داده شد. در کنار این مدل خاص، یک نمونه نیز به نخست‌وزیر آذربایجان تحویل داده شده است تا عرضه این خودروی برقی، رنگ‌وبویی کاملاً سیاسی به خود بگیرد. همچنین با توجه به ثبت‌نام ۱۷۷ هزار نفر برای خرید این مدل و تیراژ تولید تنها ۲۰ هزار دستگاه برای سال ۲۰۲۳، به‌نظر می‌رسد که صف مشتریان برای تحویل‌گرفتن توگ سال‌ها ادامه داشته باشد.

در جریان آغاز تحویل توگ T10X، آقای اردوغان اعلام کرد که دفتر او اولین مشتری این خودرو محسوب می‌شود؛ چرا که سفارش خود را در زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده بود. رئیس‌جمهور ترکیه، برند توگ را نماد پیشرفت کشور در حوزه تکنولوژی می‌داند. وی این برند را نماد توسعه اقتصادی ترکیه نیز توصیف کرده و معتقد است وجود چنین برندی وجهه و جایگاه کشورش را ارتقا می‌بخشد.

با آنکه توگ یک برند نوپاست و مشخص نیست محصولات آن با چه کیفیتی تولید خواهند شد، بسیاری از مردم ترکیه نسبت به پیش‌خرید محصولات آن اقدام کرده‌اند. طبق آمار نشریه «دیلی صاباح»، در عرض ۲۱ روز شمار ثبت‌نام‌کنندگان در طرح پیش‌فروش محصولات توگ به بیش از ۱۷۷,۴۰۰ نفر رسیده است. با توجه به استقبال غیرمنتظره و حجم بالای مشارکت مردم در طرح پیش‌فروش، توگ اعلام کرده ظرفیت تولید سال ۲۰۲۳ را از ۱۲ هزار دستگاه به ۲۰ هزار دستگاه افزایش خواهد داد.

مشخصات فنی توگ T10X، اولین خودروی ملی ترکیه

همان‌گونه که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، کراس‌اوور برقی توگ T10X ابتدا با پیشرانه تک‌موتوره به دست مشتریان خواهد رسید. موتور این نسخه روی محور عقب قرار دارد و ۲۱۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خریداران می‌توانند این نسخه را با دو پک باتری سفارش دهند. پک پایه انرژی لازم برای پیمایش ۱۹۵ مایل یا ۳۱۴ کیلومتر مسافت را تأمین می‌کند، اما با اتکا به پک قوی‌تر، امکان پیمایش ۳۲۵ مایل یا ۵۲۳ کیلومتر مسافت وجود دارد. توگ می‌گوید شتاب صفر تا صد این نسخه ۷.۴ ثانیه زمان می‌برد.

نسخه پرچمدار توگ T10X به پیشرانه دو‌موتوره مجهز است. این دو موتور با همکاری هم ۴۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند و در عرض ۴.۸ ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر در ساعت می‌رسانند. آن‌طور که ترک‌ها وعده داده‌اند، با ۳۰ دقیقه شارژ، باتری این نسخه از ۲۰ به ۸۰ درصد می‌رسد؛ البته درصورت اتصال به یک پورت پرسرعت./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *