مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

دستاوردهای طرح تحول کیفیت ایران خودرو تایید شد

براساس نتایج ارزیابی فرآیندهای کیفی در ایران خودرو، ارتقا و تحول کیفیت در تمامی حوزه ها و سطوح فرآیندی و محصولی طی یک سال گذشته محقق شده است.

سرممیز شرکت پایش و ارزیابی انطباق ایران با اعلام این خبر گفت: اقدامات ایران خودرو در حوزه کیفیت در سال جاری مورد رصد قرار گرفت و در دو روز تیم ممیزی به عنوان مرجع و شخص ثالث با حضور در این شرکت به بررسی فعالیت ها و فرآیندهای کیفی اقدام کرده است.

محمد بهرامی فر با بیان این که پروژه های اجرا شده در یک سال اخیر مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: نتایج به دست آمده در این ممیزی نشان دهنده ارتقای کیفیت تمامی حوزه ها در ایران خودرو است.
وی با تاکید بر این که میثاق نامه طرح تحول کیفیت مورد توجه تمامی ارکان ایران خودرو قرار گرفته، افزود: اجرای میثاق نامه (طرح تحول کیفی ایران خودرو) در تمام معاونت ها، مدیریت ها و حتی بخش های کوچک ایران خودرو نشان از تعهد مدیران و کارکنان این شرکت برای تحقق اهداف کیفیت و ارتقای آن در تمامی زمینه هاست.
سرممیز شرکت پایش و ارزیابی انطباق ایران در ادامه گفت: در بهمن ماه امسال و بعد از گذشت ۱۱ ماه از اجرای طرح تحول کیفیت، شاهد تغییرات اساسی نسبت به سال گذشته در تمام شاخص ها بودیم که این امر نشان می دهد که طرح در مسیر درستی برای رسیدن به اهداف اجرا شده است.
وی با بیان این که اجرای طرح تحول کیفیت در تمامی سالن های تولیدی، مرکز تحقیقات، فروش، تحویل خودرو و ارتباط با مشتریان نشان دهنده عزم جدی ایران خودرو برای ارتقای کیفیت بوده است، تصریح کرد: ارزیابی این دوره نشان داد که تمامی معاونت ها و مدیریت های بخش های مختلف در ایران خودرو با کار تیمی و پویایی به دنبال دستیابی به اهداف کیفیت بوده اند.
سر ممیز شرکت پایش و ارزیابی انطباق ایران افزود: با توجه به اقدامات  مثبت ایران خودرو، گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ (سیستم مدیریت کیفیت) که تحت لیسانس شرکت TÜV AUSTRIA تا یک سال آینده تمدید شد.
وی تصریح کرد:  برای نخستین بار در ۲۵ سال اخیر، کیفیت در تمام معاونت ها و مدیریت ها در سطحی بود که نشانه یکپارچگی و هم جهتی مدیران و کارکنان ایران خودرو در زمینه های کیفی است.

ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱
امسال مطابق ۲۵ سال گذشته سیستم مدیریت کیفیت شرکت ایران خودرو مورد ممیزی مراقبتی بررسی انطباق با استاندارد ایزو ۹۰۰۱  در راستای اطمینان از برقراری نظام کیفیت  صورت گرفت.
ممیزی در دو روز ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه توسط چهار نفر از ممیزان ارشد شرکت پایش و ارزیابی انطباق ایران همکار شرکت توف آستریا TÜV AUSTRIA در حوزه های تمامی معاونان و مدیریت های مستقل انجام گرفت.
در جلساتی که با  حضور عادل پیرمحمدی قائم مقام محترم توسعه محصول، کیفیت و پروژه ها، داداشی قائم مقام هماهنگی و نظارت و سایر معاونان و مدیران ایران خودرو برگزار شد، نتایج مشاهدات تیم ممیزی و نتیجه نهایی که تایید انطباق کامل سیستم مدیریت کیفیت ایران خودرو با الزامات استاندارد ایزو ۹۰۰۱ بود،  ارایه شد.
به نظر کارشناسان ارزیاب مهم ترین دلیل برای رسیدن به این هدف، همدلی و عزم معاونت ها و مدیریت ها  در طرح ریزی، تدوین و اجرای طرح تحول کیفیت بود که سبب شد دستاوردهای بسیار چشم گیری در ارتقای کیفیت محصولات، رضایتمندی مشتریان، بهبود تصویر ذهنی مشتریان و کارایی و اثربخشی فرآیندها حاصل شود.
لازم به ذکر است، جلسه اختتامیه ارزیابی با حضور پیرمحمدی قائم مقام محترم توسعه محصول، کیفیت و پروژه ها، داداشی قائم مقام هماهنگی و نظارت، معاونان و مدیران ایران خودرو روز گذشته ۲۷ بهمن ماه برگزار شد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *