آیا ام وی ام X5 همان کراساووری است که بازار ایران منتظرش بود؟
در این مطلب، بهصورت میدانی و موشکافانه به بررسی یکی از جدیدترین کراساوورهای برند MVM یعنی X5 میپردازیم؛ خودرویی که قرار است در آیندهای نزدیک خیابانهای کشور را تسخیر کند و فصل تازهای را برای مدیران خودرو رقم بزند.
رونمایی و ورود به بازار
در برنامه ویژه نوروزی باشگاه مشتریان مدیران خودرو، برای نخستین بار شاهد رونمایی رسمی از MVM X5 بودیم؛ خودرویی که در بازار چین با نام چری تیگو ۴ شناخته میشود و حالا قرار است با نام جدید و در قالبی تازه، وارد ایران شود. این محصول جدید میتواند یکی از گزینههای جدی برای خریداران کراساوورهای اقتصادی و شهری باشد.
طراحی ظاهری: زبان طراحی مدرن و هماهنگ با خانواده تیگو
در نگاه اول، شباهت قابلتوجهی بین X5 و مدلهای موفق تیگو مانند تیگو ۷ دیده میشود. طراحی دماغه، چراغهای کشیده، جلوپنجره کهکشانی و سپر تهاجمی، همگی یادآور هویت یکپارچهای هستند که چری برای محصولات خود تعریف کرده است.
در عقب خودرو، چراغهای پیوسته با گرافیکی الهامگرفته از پوست ببر (!) و سپر بازطراحیشده، حس اسپرتتری به خودرو بخشیدهاند. این هماهنگی طراحی در بخشهای مختلف نشاندهنده تلاش چینیها برای ایجاد یک هویت برند پایدار است؛ چیزی که صنعت خودروی ایران هنوز در دستیابی به آن موفق نبوده است.
[wpcode id=”3644″]
کابین: ترکیبی از فناوری و راحتی
داخل کابین MVM X5، طراحی دیجیتالی و هماهنگ با تیگو ۷ و ۸ به چشم میخورد. نمایشگر بزرگ یکپارچه، فرمان اسپرت، دستهدنده الکترونیکی و صندلیهای اسپرت دو رنگ از جمله نکات برجسته هستند.
امکانات رفاهی X5 نیز متنوع است: از ۷ ایربگ ایمنی و شارژر بیسیم گرفته تا دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلیها، تهویه اتوماتیک، کلید هوشمند و سیستم اتصال به Apple CarPlay و Android Auto. با این سطح از امکانات، X5 در رده قیمتی خود، یک رقیب سرسخت محسوب میشود.
مشخصات فنی و تجربه رانندگی
زیر کاپوت X5، همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۵۶ اسبی را داریم که با گیربکس دوکلاچه ۶ سرعته جفت شده است. برخلاف نسل قبلی X55 که از گیربکس CVT استفاده میکرد، این مدل شتاب و عملکرد چابکتری ارائه میدهد.
- موتور ۴ سیلندر توربو
- گشتاور: ۲۳۰ نیوتنمتر
- گیربکس: ۶ سرعته دوکلاچه
- مصرف سوخت ترکیبی: حدود ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
- شتاب صفر تا صد: حدود ۹ ثانیه
در رانندگی شهری، عملکرد شتابگیری، سیستم ترمز و فرمانپذیری رضایتبخش است. تنها نقطه ضعف در تجربه سواری، استفاده از تعلیق عقب نیمهمستقل بهجای سیستم مولتیلینک است که کمی از نرمی سواری میکاهد.
جهت کسب اطلاع از شرایط فروش محصولات مدیران خودرو با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما چیست؟