مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

آپشن های تیگو ۸ پرو

آپشن های تیگو ۸ پرو یکی از دلایلی است که این خودرو با به لوکس‌ترین خودرو تولید ایران تبدیل کرده است. تیگو ۸ پرو لیست بلندی از آپشن های رفاهی و ایمنی دارد و در این مقاله قصد داریم اصلی‌ترین آپشن های تیگو ۸ پرو را بررسی کنیم. با آسیا خودرو همراه باشید.

بازار خودرو ایران در سال‌های اخیر و با ورود موج خودرو‌های وارداتی، توجه ویژه‌ای به آپشن های خودرو داشته است. به همین دلیل محصولات جدید فونیکس نیز با لیست بلندی از آپشن ها تولید می‌شوند تا نیاز‌های بازار را برآورده کنند. به این ترتیب محصولات فونیکس و به‌طور مشخص تیگو ۸ می‌توانند رقیب قدرتمندی برای خودرو‌های وارداتی بازار ایران باشند.

بررسی آپشن های رفاهی تیگو ۸ پرو

وقتی صحبت از آپشن های رفاهی تیگو ۸ پرو می‌کنیم منظورمان لیستی از آپشن‌ها است که باعث افزایش راحتی و رفاه راننده و سرنشین می‌شوند. بخش عمده این آپشن‌ها در کابین تیگو ۸ پرو نصب شده‌اند و در تماس مستقیم و استفاده دائمی راننده و سرنشینان Tiggo 8 هستند.

 

آپشن های سرگرمی و سیستم صوتی تیگو ۸ پرو

وقتی صحبت از آپشن های رفاهی در تیگو ۸ پرو می‌کنیم نمی‌توان از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم صوتی و اطلاعاتی و سرگرمی تیگو ۸ پرو به‌راحتی گذشت. در فونیکس تیگو ۸ پرو هر آنچه از یک سیستم صوتی و سرگرمی را نیاز دارید یکجا جمع شده است. در این خودرو راننده و سرنشینان به‌راحتی می‌توانند از طریق آن به تمام امکانات این سیستم دسترسی پیدا کنند.

صفحه نمایش تیگو ۸ پرو از دو صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی (مجموعا ۲۴.۶ اینچ) تشکیل شده است. یکی از آن‌ها در مقابل راننده و دیگری در وسط داشبورد نصب شده است. صفحه نمایش راننده اطلاعات خودرو را به نمایش می‌گذارد اما موضوع اصلی در اینجا صفحه نمایش وسط تیگو۸ است.

صفحه نمایش سیستم صوتی تیگو ۸ پرو، یک صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا و اندازه ۱۲.۳ اینچ است. این صفحه نمایش به‌عنوان یکی از آپشن های تیگو ۸ پرو، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو لوکس به شمار می‌رود. از طریق این صفحه نمایش، دسترسی به کنترل‌های مختلفی وجود دارد. صفحه نمایش سیستم صوتی و سرگرمی تیگو ۸ پرو می‌تواند انواع فایل‌های صوتی و تصویری را به نمایش بگذارد.

 

سیستم صوتی سونی در تیگو۸

همچنین امکان اتصال تلفن همراه به سیستم صوتی خودرو هم وجود دارد و می‌توان به‌راحتی فایل‌های روی تلفن همراه را روی صفحه نمایش نشان داد و در سیستم صوتی پخش کرد. این مسئله باعث می‌شود عملا محدودیتی در انتخاب موزیک نداشته باشید و به‌راحتی بتوانید به دنیای بی‌پایانی از موسیقی با تلفن همراه متصل شوید.

سیستم صوتی تیگو ۸ پرو از برند معتبر SONY است و کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و به همراه ۶ بلندگو در سرتاسر کابین، می‌تواند صدایی بسیار فراگیر را فراهم کند تا تجربه گوش دادن به موسیقی در تیگو ۸ پرو فراموش نشدنی باشد. به‌علاوه با داشتن پورت‌های مختلف، می‌توانید از منابع دیگری همچون USB هم برای اتصال موسیقی به سیستم صوتی تیگو ۸ بهره بگیرید.

 

صندلی‌های تیگو ۸ پرو

یکی دیگر از آپشن های تیگو ۸ پرو که قطعا خیلی کاربری است و از آن لذت خواهید برد صندلی‌های تیگو ۸ پرو است. صندلی‌های این خودرو به‌طور کامل از چرم پوشیده شده‌اند و با داشتن چرم قهوه‌ای روشن، نمایی لوکس به کابین این خودرو می‌دهند.

طراحی صندلی‌ها هم مناسب و کاملا ارگونومیک است. صندلی‌های این خودرو به‌خوبی بدن راننده و سرنشینان را در بر می‌گیرد تا در زمان پیچیدن مشکلی نداشته باشید. این صندلی‌های تیگو ۸ پرو در جلو تنظیمات برقی دارند و به گرم‌کن هم مجهز هستند.

ردیف دوم فضای پای مناسبی دارد و حتی برای افراد بلند قد هم مناسب است و می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را به‌صورت طولی هم تنظیم کرد. غیر از این‌ها صندلی‌های ردیف دوم تیگو ۸ تا می‌شوند و دسترسی به ردیف سوم آسان‌تر می‌شود.

صندلی‌های ردیف سوم هم همچنان از کیفیت ساخت و چرمی مشابه ردیف‌های اول و دوم برخوردار هستند اما طبیعتا فضای پای آن‌ها کمی کوچک‌تر است. البته همچنان سرنشینان بزرگ‌سال می‌توانند بر روی صندلی‌های ردیف سوم بنشینند. البته کاربرد اصلی این صندلی‌ها برای افراد نوجوان و کودکان است.

 

آپشن سیستم تهویه مطبوع

ایران کشوری چهار فصل است و در آن می‌توان هوای بسیار گرم بالای ۵۰ درجه و هوای بسیار سرد زیر ۳۰ درجه را دید. به همین دلیل یک خودرو خودرو لوکس چینی باید به شکلی تولید شود که در همه این شرایط دمایی بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. سیستم تهویه تیگو ۸ پرو دقیقا برای همین نیاز‌ها طراحی شده است.

سیستم تهویه این خودرو از نوع اتوماتیک مستقل (دوال) است. به این ترتیب راننده و سرنشین جلو می‌تواند به‌صورت جداگانه دمای دلخواه خود را تنظیم کنند. به‌علاوه سیستم تهویه Tiggo 8 اتوماتیک است و تنها کافی است دمای مورد نظر خود را در آن انتخاب کنید تا سیستم به‌صورت خودکار به آن دما برسد.

همچنین سیستم تهویه تیگو ۸ دریچه‌هایی برای سرنشینان دو ردیف عقب دارد. سرنشینان ردیف دوم هم از طریق یک نمایشگر دیجیتال می‌توانند وضعیت سیستم را ببیند و کنترل کنند.

 

آپشن کیلس (keyless) تیگو ۸

به‌عنوان یک آپشن رفاهی و البته امنیتی، تیگو ۸ پرو به سیستم ورود و استارت بدون کلید مجهز است. به کمک این سیستم که در ایران بیشتر با عنوان کیلس شناخته می‌شود می‌توانید بدون نیاز به کلید درب‌های خودرو را باز کنید و خودرو را استارت بزنید.

با این آپشن در تیگو ۸ فقط کافی است ریموت خودرو را به همراه داشته باشید و به خودرو نزدیک شود. پس از آن درب‌های خودرو با دست زدن به دستگیره‌ها باز می‌شوند. به‌علاوه برای روشن کردن خودرو درحالی‌که ریموت داخل کابین است کافی است دگمه استارت را فشار دهید.

 

فرمان برقی 

یک آپشن رفاهی دیگر، فرمان برقی تیگو ۸ پرو است. این فرمان که با نام EPS هم شناخته می شو، از نیروی کمکی برقی به‌جای نیروی هیدرولیک استفاده می‌کند. به این ترتیب فرمان تیگو ۸ پرو در رانندگی با سرعت کم و محیط شهری، بسیار نرم است. در مقابل وقتی با سرعت زیاد حرکت می‌کنید، فرمان خودرو برای پایداری بیشتر کمی سفت می‌شود.

فرمان این خودرو با چرم پوشیده شده است و دگمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی آن نصب شده است. به این ترتیب به‌راحتی و بدون یاز به برداشتن دست از روی فرمان، می‌توانید بسیاری از تنظیمات سیستم صوتی را کنترل کنید.

 

بررسی آپشن های ایمنی تیگو ۸ پرو

غیر از راحتی در رانندگی قدرت موتور، یک خودرو لوکس باید از ایمنی بالایی هم برخوردار باشد. به همین دلیل و برای افزایش ایمنی تیگو ۸ پرو، لیست بلندی از آپشن های ایمنی بر روی این خودرو نصب شده است.

آپشن های ایمنی تیگو ۸ پرو، بسیار زیاد است تا در کنار شاسی مستحکم این خودرو، بتوانند ایمنی را افزایش دهند. بخشی از آپشن های ایمنی تیگو۸ پرو، آپشن های غیرفعال هستند که تنها در زمان تصادف وارد مدار می‌شوند. به‌علاوه بخشی از آپشن های ایمنی فعال هستند. این آپشن‌ها همواره آماده پیشگیری از وقوع تصادف هستند.

 

ایربگ ها در تیگو ۸ پرو

این خودرو طیف کاملی از ایربگ ها را دارد تا در صورت لزوم مانع از آسیب به سرنشینان در تصادفات شوند. ایربگ های جلو، ایربگ های جانبی و ایربگ های پرده‌ای به‌صورت استاندارد در این خودرو نصب می‌شود.

ایربگ های تیگو ۸ در صورت تشخیص بروز تصادف، به‌سرعت و در کسری از ثانیه باز می‌شوند. به این ترتیب سر و بدن راننده و سرنشین از برخورد با داشبورد و شیشه و درب‌ها محافظت می‌شود.

ایربگ های جلو بر روی فرمان و روی داشبورد نصب شده‌اند. ایربگ های جانبی تیگو ۸ پرو بر روی صندلی‌های این خودرو نصب شده‌اند. همچنین ایربگ های پرده‌ای این خودرو از کناره شیشه‌ها باز می‌شوند تا مانع از برخورد سر با شیشه‌ها کناری شوند.

آپشن سیستم‌های الکترونیکی ایمنی

به‌عنوان بخشی از آپشن های ایمنی تیگو ۸ پرو، این خودرو لیست بلندی از آپشن های ایمنی الکترونیکی دارد که مانع از تصادف برای خودرو می‌شوند. این آپشن ها از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان ازجمله Bosch تامین شده‌اند.

این خودرو به سیستم کنترل پایداری ESP مجهز است که در صورت بروز بی‌تعادلی در خودرو، آن را کنترل می‌کند. همچنین سیستم کنترل کشش TSC نیز به‌صورت استاندارد در تیگو۸ پرو نصب می‌شود. TSC مانع از لیز خورد خودرو به‌ویژه در آغاز حرکت می‌شود.

سیستم کمکی حرکت در سربالایی بر روی خودرو نصب شده است. این سیستم در سربالایی، خودرو را متوقف می‌کند تا راننده بتواند به‌راحتی به سمت جلو حرکت کند همچنین سیستم کمکی حرکت در سرپایینی هم بر روی Tiggo8 قرار دارد. این سیستم در سرپایینی می‌تواند سرعت خودرو را بر روی یک عدد مشخص کنترل کند.

 

ترمز تیگو ۸ پرو

ترمزهای تیگو ۸ در هر چهارچرخ دیسکی هستند تا توان توقف بیشتری داشته باشند. به‌علاوه سیستم ترمز ABS و سیستم EBD هم بر روی این خودرو نصب شده است.

سیستم ترمز ضد قفل یا ABS وظیفه دارد مانع از قفل شدن چرخ‌ها شود. سیستمی تقسیم الکترونیک نیروی ترمز یا EBD هم وظیفه تقسیم نیروی ترمز را بر عهده دارد تا خودرو با هر میزان باری، همیشه توقفی ایمن داشته باشد.

مجموع این سیستم‌ها به همراه دیسک‌های بزرگ خنک شونده باعث می‌شود ترمز گیری تیگو۸ بسیار قدرتمند باشد. به این ترتیب می‌توانید با اطمینان تیگو ۸ را برانید.

 

اتو هولد در تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ به اتو هولد یا سیستم ترمز اتوماتیک مجهز است که باعث می‌شود در ترافیک شهری نیاز به نگهداشتن ترمز نداشته باشید. با فعال کردن اتو هولد، وقتی خودرو را با ترمز پایی متوقف می‌کنید، خودرو به‌صورت اتوماتیک متوقف می‌ماند حتی اگر پا را از روی ترمز بردارید. در این حالت تنها باید پدال گاز را فشار دهید تا ترمزها غیرفعال شوند و خودرو شروع به حرکت کند.

 

سیستم ترمز کمکی BAS و سیستم ترمز خودکار اضطراری

به‌عنوان یکی از آپشن های تیگو ۸ پرو، این خودرو به سیستم ترمز کمکی BAS و سیستم ترمز خودکار اضطراری هم مجهز است تا ایمنی آن بسیار بیشتر شود.

سیستم ترمز کمکی تیگو ۸ پرو، در شرایطی که خطر را حس کند، نیروی ترمزها را تقویت می‌کند تا طول خط توقف کوتاه‌تر شود. سیستم ترمز خودکار اضطراری تیگو۸ هم به شکلی طراحی شده است که در مواقع خطر، به‌صورت خودکار ترمز می‌کند.

یک رادار در جلوی خودرو مسیر مقابل را رصد می‌کند. در این حالت اگر مانعی در مقابل راننده قرار بگیرد، این سیستم می‌تواند به‌صورت خودکار ترمز را فعال کند. به این ترتیب حتی اگر راننده به مسیر توجه نداشته باشد، خودرو متوقف می‌شود.

 

آشنایی با سایر آپشن های تیگو ۸ پرو

تعداد آپشن های تیگو ۸ پرو بسیار بیشتر از چیزی است که در این لیست نوشته شده و نمی‌توان همه آن‌ها را در این مطلب جای داد. برای اطلاع از همه آپشن های تیگو ۸ پرو می‌توانید با کارشناسان آسیا خودرو تماس بگیرید. همچنین می‌توانید به شعبه‌های آسیا خودرو مراجعه کنید و خودرو را از نزدیک ببینید. امکان تست درایو تیگو ۸ در آسیا خودرو با تنظیم وقت قبلی هم وجود دارد.

برای تماس با ما می‌توانید با شماره تلفن‌های ۷۵۱۵۱-۰۲۱ و ۷۷۷۰۸۰۲۹-۰۲۱ و ۷۷۰۴۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

همچنین می‌توانید از شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو با کمترین پیش پرداخت نیز برای خرید تیگو ۸ پرو استفاده کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *