در جدیدترین رتبهبندی موسسه معتبر J.D. Power در بین خودروسازان چینی در سال ۲۰۲۳ میلادی، چری قابل اعتمادترین برند خودروسازی چین لقب گرفت و رتبه نخست را از آن خود کرد.
موسسه معتبر J.D. Power همچون سالهای قبل، لیست قابل اعتماد ترین برندهای خودروسازی در بازار چین را اعلام کرد. بر این اساس، چری با یک پله رشد موفق به اخذ رتبه نخست اعتماد پذیری خودرو شد. چری با محصولات با کیفیت خود توانست در آخرین ارزیابی موسسه J.D Power در سال ۲۰۲۳ افتخارات بسیاری را در شاخههای مختلف کسب کند. بر این اساس، خودروهای Arrizo 5 و Tiggo 5X (که در کشور ایران بنام X55 PRO شناخته می شود) به ترتیب مقام نخست را در بخش سدان و کراساوور کسب کردند.
این مطالعه که IQS (Initial Quality Study) یا بررسی کیفیت اولیه نام دارد، با بررسی ۲۳۰ مدل از ۴۸ برند بر روی مشکلات کیفی که صاحبان خودروهای بنزینی در بازه زمانی ۲ تا ۶ ماه نخست استفاده با آنها مواجه میشوند، تمرکز دارد. در این مطالعه ۲۱۸ ایراد اساسی در ۹ دستهبندی (طراحی ظاهری، طراحی فضای اتاق، تجربه رانندگی، پیکربندی، عملکرد سیستمهای کنترل، کیفیت ماندگاری داشبورد، سیستم مالتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع، فضای سرنشین ، کیفیت پیشرانه و سیستمهای کمکی رانندگی) مورد بررسی قرارگرفته است. درنهایت این مطالعه به دنبال آن است که مشخص کند کدام خودروها از کدام برندها تعداد مشکلات کمتر و کیفیت بهتری دارند.
در سالهای اخیر، چری در جوایز مهم J.D. Power عملکرد خوبی داشته است و در یک ردهبندی دیگر، محصولات تیگو ۷ پرو و سری تیگو ۸ به ترتیب در دو بخش بازار شاسی بلندهای متوسط و شاسی بلندهای بزرگ رتبههای نخست را از آن خود کردهاند. در مطالعه عملکرد، اجرا و پیکرهبندی خودرو در سال ۲۰۲۲، چری آریزو ۵ پلاس مقام اول را در بخش بازار سدانهای سایز متوسط به دست آورد همچنین در بخش مطالعه قابلیت اطمینان خودروی چین، Tiggo 3X (که در کشور ایران بنام خودروی X22 PRO شناخته می شود) قهرمان بخش Mini SUV شد. این جوایز متعدد، کیفیت عالی محصولات چری را کاملاً تائید میکنند.
شرکت چری همیشه به مفهوم “ایجاد برندهای قدرتمند با تکیه بر مهارت” پایبند بوده و کیفیت را تضمینی بر حیات خود میداند. این شرکت پیوسته در راستای ارتقای کیفیت محصولات خود گام برداشته و با مدیریت کامل چرخه کیفیت و القای تجربه رانندگی بهتر، همواره تلاش در جلب اعتماد کاربران خود دارد. کمپانی چری یک فرآیند توسعه رو به جلو به شکل “V” و یک سیستم مدیریت کیفیت “۵+۱” با ویژگیهای چری ایجاد کرده است.
این مدل دارای یک مدل مدیریت کیفیت چرخه تمام عمر هر محصول است که مشتمل بر یک سیستم توسعه و تأیید سازگار با پوشش دمای جهانی، رطوبت، روغن، خوردگی، نور، محیطهای باران، شن و ماسه است و هر محصول چری باید آزمایشهای سختی را پشت سر بگذارد. چری همواره به مفهوم “تولید برندها باکیفیت” تأکید داشته و کیفیت را اصلیترین عامل حیات شرکت خود میداند.
چری در تمام این سالهای فعالیت، رشد کیفیت را بهعنوان یکی از اصلیترین المانهای ماندگاری برند خود مدنظر قرار داده است. شرکت Chery Automobile، با پایبندی به شعار اصلی «سبز، فناوری، خانواده و همراهی»، پیوند عاطفی نزدیکتری با خریداران محصولاتش برقرار کرده و تحت یک سیستم مدیریت کیفیت سختگیرانه تلاش کرده تا خود را به یک رهبر کیفی در بازار تبدیل کند. در بازار چین که یک بازار بسیار رقابتی بهحساب میآید چری همیشه تلاش کرده تا با ارائه محصولات باکیفیت در مسیر رضایتمندی حداکثری خریداران خود بکوشد.
موسسه جی دی پاور و شرکا (J.D. Power and Associates) یک مجموعه خدماتی آماری است که در سال ۱۹۶۸ توسط جیمز دیوید پاور سوم تأسیسشده است. این شرکت در سال ۲۰۰۲ موفق به دریافت استاندارد ایزو ۹۰۰۱ شد. دفتر مرکزی این شرکت در تاوزند اوکس کالیفرنیا واقعشده است. این مؤسسه مطالعات آماری رضایت مشتریان در خصوص کیفیت کالا و رفتار خریدار برای صنایع مختلف را بررسی میکند و حوزه فعالیتش علاوه بر حوزه خودرو به بازاریابی و بنگاههای تبلیغاتی هم مربوط میشود اما دلیل اصلی شهرت این موسسه در جهان، نظرسنجی از مشتریان در خصوص کیفیت و قابلاعتماد بودن خودروهای نو و کارکرده است.
ثبت نظر