تیگارد L7

قیمت نقدی:
0
تومان
شرایط فروش
فونیکس اف ایکس برقی
پیشرانه
توربو GDI
حداکثر توان
۲۲۰ اسب بخار
گشتاور
۳۸۵ نیوتن متر
شتاب
- ثانیه
دیفرانسیل
دو دیفرانسیل
گیربکس
6 سرعته AT

Tigard L7

تیگارد موتور، با معرفی پیکاپ L7 پرو، ادعای عرضه ارزان‌ترین پیکاپ اتوماتیک بازار ایران را دارد. این وانت قدرتمند که بر پایه محصول شرکت چینی کیتون (KEYTON) توسعه یافته، با یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ GDI پیشرفته، ۲۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید. L7 پرو با طراحی عضلانی و آمریکایی، کابینی مجهز به نمایشگر دیجیتال و لمسی، و امکاناتی چون کروز کنترل و صندلی برقی، می‌کوشد گزینه‌ای اقتصادی-قدرتمند در برابر رقبای پرهزینه‌تر این کلاس باشد و سهمی از بازار پُرطرفدار پیکاپ‌های دو دیفرانسیل را به خود اختصاص دهد.

Tigard L7
۲
لیتر

پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ GDI

220
اسب‌بخار

و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور

مشاهده مشخصات فنی کامل

محاسبه گر اقساط

0 تومان
50%
50% 85%
12 ماه
12 ماه 60 ماه
0 تومان
0 تومان
0 تومان
0 تومان
12 ماه
مبلغ بیمه بدنه و مالیات بصورت جداگانه روی اقساط محاسبه و دریافت می شود.
مبالغ فوق حدودی می باشند و رقم دقیق اقساط و پیش پرداخت بعد از ثبت درخواست نهایی می شود.

بررسی جامع تیگارد L7

بازار پیکاپ‌های دو دیفرانسیل ایران که مدت‌ها تحت سلطه مدل‌های محدود و عمدتا دستی بود، اکنون شاهد ورود یک تازه‌وارد جسور با ادعایی بزرگ است: تیگارد L7. این محصول جدید تیگارد موتور، خود را به عنوان ارزان‌ترین پیکاپ اتوماتیک بازار ایران معرفی می‌کند. بر پایه شاسی‌شناسی محصول شرکت چینی کیتون (ZX Terralord)، L7 نه تنها با جایگزینی گیربکس اتوماتیک به جای دستی، بلکه با ارتقای چشمگیر پیشرانه و امکانات، هدف قرار دادن بخشی از بازار را در سر دارد که به دنبال خودرویی کاربردی، راحت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه است. در شرایطی که قیمت پیکاپ‌های لوکس و تمام‌امکانات سر به فلک کشیده، L7 قصد دارد معادلات را بر هم زند.

بررسی طراحی داخلی و کابین

فضای داخلی تیگارد L7 پرو نسبت به نسخه پایه L7 پلاس، ارتقاهایی محسوس به ویژه در بخش دیجیتال‌سازی داشته است. نخستین تغییر چشمگیر، جایگزینی کلاستر عقربه‌ای سنتی با یک نمایشگر دیجیتال پشت فرمان است که اطلاعات حیاتی خودرو را با وضوح و خوانایی بهتری ارائه می‌دهد. در مرکز کنسول نیز یک نمایشگر لمسی عمودی وظیفه کنترل سیستم مالتی‌مدیا و احتمالا تنظیمات خودرو را بر عهده دارد. طراحی کلی داشبورد خطوط ساده و کاربرمحوری دارد که بیشتر بر عملکرد تمرکز کرده تا زیبایی‌های ظاهری پیچیده.

کیفیت مواد به کار رفته در کابین، با توجه به کلاس و ماموریت اصلی این خودرو (یک وانت کار) قابل قبول ارزیابی می‌شود. استفاده از پلاستیک‌های بادوام در بخش‌های مختلف و روکش چرمی احتمالی روی صندلی‌ها و فرمان، انتظارات را برآورده می‌سازد. صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی، امکانی ارزشمند برای راحتی راننده در سفرهای طولانی است. فضای کابین به دلیل طراحی دبل کابین، برای چهار سرنشین بالغ کافی است، اگرچه فضای پا در ردیف عقب ممکن است برای قدهای بسیار بلند محدودیت داشته باشد. طراحی دسته‌دنده الکترونیکی و ترمز دستی برقی دکمه‌ای، علاوه بر اشغال فضای کمتر، حس مدرنی به کنسول میانی بخشیده‌اند.

بررسی طراحی ظاهری و بدنه

تیگارد L7 پرو از نظر ظاهری، هیکلی عضلانی، بزرگ و با ابهت دارد که بی‌شباهت به پیکاپ‌های آمریکایی نسل گذشته نیست. طراحی جلوپنجره عریض مشکی با لوگوی بزرگ تیگارد در مرکز، همراه با چراغ‌های بزرگ مستطیلی، حضوری جسورانه و خشن را به نمایش می‌گذارد. اگرچه در نسخه معرفی‌شده در نمایشگاه از کیت‌های آفرودی و رنگ‌آمیزی خاصی استفاده شده، اما فرم کلی بدنه‌ای مستحکم با گلگیرهای برجسته و خطوط ساده را نشان می‌دهد. فضای بار نیز ابعادی استاندارد و کاربردی برای حمل وسایل ارائه می دهد.

نمای جانبی، سادگی و کاربردی بودن را فریاد می‌زند. خطوط عمودی ساده، رکاب‌های پهنی برای دسترسی آسان به کابین و حفظ‌شده‌های پلاستیکی روی گلگیرها، همگی نشان از وابستگی این طراحی به ریشه‌های کار و گذر از ناهمواری‌ها دارند. در نمای عقب، چراغ‌های عمودی ساده و سپر محکم، طراحی را تکمیل می‌کنند. به طور کلی، طراحی L7 پرو کمتر به دنبال جلب نظر با ظرافت‌های طراحی است و بیشتر بر تضمین استحکام، فضای کاری و هویت خشن یک پیکاپ واقعی تاکید دارد.

پیشرانه و قوای فنی

قلب تپنده تیگارد L7 پرو، نقطه تمایز اصلی آن با نسخه‌های پیشین و بسیاری از رقبای هم‌قیمت است. این خودرو از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری تزریق مستقیم سوخت (GDI) بهره می‌برد که خروجی قابل توجه ۲۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. این ارقام نسبت به موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی نسخه پلاس (با ۱۵۰ اسب‌بخار) جهشی چشمگیر محسوب می‌شود و وعده عملکردی بسیار بهتر، مخصوصا در سربالایی‌ها و هنگام بارکشی را می‌دهد.

این قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته (AT) به سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل (۴x۴) منتقل می‌شود. سیستم دو دیفرانسیل مجهز به قفل دیفرانسیل مکانیکی و انتخابگر حالت‌های ۲H (دیفرانسیل عقب برای رانندگی معمول)، ۴H (چهارچرخ متصل برای راه‌های لغزنده) و ۴L (چهارچرخ سنگین برای شرایط سخت آفرود) است. این ترکیب، L7 پرو را برای کار در جاده‌های ناهموار، عبور از مسیرهای خاکی و حتی شرایط آفرود سبک کاملا مجهز می‌سازد. سیستم تعلیق دبل ویشبون در جلو برای حفظ پایداری و کنترل و فنرهای تخت (لِف) در عقب برای تحمل بار سنگین طراحی شده‌اند. مصرف سوخت با توجه به حجم موتور و وزن خودرو، احتمالا در محدوده معقولی قرار خواهد داشت.

تیگارد L7

جزئیات مشخصات فنی
پیشرانه و قوای فنی
  • کلاس بدنه
    پیکاپ (دبل کابین)
  • سال تولید
    ۲۰۲۴
  • فناوری موتور
    ۲ لیتری توربوشارژ GDI
  • قدرت
    ۲۲۰ اسب بخار
  • گشتاور
    ۳۸۵ نیوتن متر
  • گیربکس
    ۶ سرعته اتوماتیک (AT)
  • انتقال قدرت
    دو دیفرانسیل (۴x۴)
  • تعلیق جلو
    دبل ویشبون
  • تعلیق عقب
    فنر تخت
  • طول
    ۵۳۴۱ میلیمتر
  • عرض
    ۱۸۸۵ میلیمتر
  • ارتفاع
    ۱۸۴۵ میلیمتر
  • فاصله محوری
    3230 میلیمتر
  • وزن
    -
  • ابعاد رینگ و لاستیک
    265/65R17
  • شرکت عرضه کننده
    تیگارد موتور
  • برند نشان مادر
    کیتون (KEYTON) / زیرمجموعه بایک (BAIC)
  • کشور سازنده
    چین
امکانات رفاهی

تهویه مطبوع الکترونیکی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا (مانیتور عمودی)، کروز کنترل، پشت آمپر دیجیتال، دسته دنده الکترونیکی، چراغ‌های روشنایی روز (DRL)، شیشه بالابر آنتی‌ترپ (ضدگیرکردن)، صندلی‌های چرمی (احتمالی)، سیستم صوتی

امکانات ایمنی

۲ عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، قفل دیفرانسیل مکانیکی (برای حالت 4x4)، حالت‌های رانندگی (۲ دیفرانسیل، ۴ چرخ سبک، ۴ چرخ سنگین)

آسیا خودرو در شبکه های اجتماعی