مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

خودروئی که تولیدکننده خود را ورشکست کرد!

شوپن ۹۶۲ سی آر که از شاسی مونوکوک فیبرکربن استفاده می کرد در سال ۱۹۹۴ برچسب قیمت ۱.۵ میلیون دلاری داشت تا یکی از گران ترین محصولات صنعت خودرو لقب بگیرد…

خودرو شوپن ۹۶۲ سی آر، رویای نافرجام یک راننده مسابقه استرالیائی برای ساختن ابرخودرویی الهام‌گرفته از پورشه ۹۶۲ در مسابقات ۲۴ ساعته لو مان بود. این خودرو با موتور قدرتمند و بدنه‌ی سبک از فیبر کربن، می‌توانست انقلابی در صنعت خودرو ایجاد کند. اما مشکلات مالی مانع از تولید انبوه آن شد.

نسخه اولیه شوپن در سال ۱۹۹۲ رونمایی شد. وی در نظر داشت تا یک کوچ بیلد با مجوز حضور در خیابان براساس پورشه ۹۶۲ تولید کند. در بخش پیشرانه شوپن از تپنده ۳.۳ لیتری توربودوقلو با ۶۰۰ اسب بخار خروجی استفاده شد که این پیشرانه هم متعلق به برند پورشه بود.

شوپن ۹۶۲ سی آر که از شاسی مونوکوک فیبرکربن استفاده می کرد در سال ۱۹۹۴ برچسب قیمت ۱.۵ میلیون دلاری داشت تا یکی از گران ترین محصولات صنعت خودرو لقب بگیرد. در مجموع ۶ دستگاه شوپن ۹۶۲ سی آر تولید شد اما سرانجام به علت مشکلات اقتصادی و هزینه بالای تولید، این کمپانی اعلام ورشکستگی کرد. یکی از خودروها نیز در حادثه آتش سوزی از بین رفت.

شوپن ۹۶۲ سی آر  از منظر ابعاد برابر با ۴۲۸۰ میلیمتر در طول، ۱۹۹۹ میلیمتر در عرض، ۱۰۷۴ میلیمتر در ارتفاع و ۲۷۹۴ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته بود. وزن خالص نیز ۱۰۵۰ کیلوگرم بود./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *