وایسمن GT MF5، کوپهای اسپرت و کمیاب بود که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ توسط شرکت وایسمن در شهر دولمن آلمان تولید میشد. این خودرو که در نمایشگاه بینالمللی خودرو فرانکفورت ۲۰۰۷ رونمایی شد، تلفیقی از هنر مهندسی آلمانی و طراحی ظریف ایتالیایی بود.
بدنه: شاسی آلومینیومی سبک و مستحکم با ضریب نفوذ باد ۰.۳۸
سیستم تعلیق: سیستم تعلیق مکفرسون در هر چهار چرخ به همراه میلانهای تعادلکننده در جلو و عقب
رینگها: رینگهای آلومینیومی ۱۹ اینچی با لاستیکهای ۲۶۵/۳۵ ZR در جلو و ۳۲۵/۳۰ ZR در عقب
ترمزها: دیسکهای ترمز ۳۸۰ میلیمتری در هر چهار چرخ به همراه سیستم ABS و ESP
فرمان: سیستم فرمان هیدرولیک از سری E46 و E90 ب ام و
زیر درپوش موتور GT MF5، دو گزینه پیشرانه قدرتمند از ب ام و قرار داشت:
تا سال ۲۰۱۰: موتور V10 تنفس طبیعی S85 با حجم ۴.۹۹ لیتر و قدرت ۵۰۷ اسب بخار
از سال ۲۰۱۰: موتور V8 توربوشارژ S63 با حجم ۴.۳۹ لیتر و قدرت ۵۵۵ اسب بخار
GT MF5 رکورد شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۳.۹ ثانیه ثبت و بیشینه سرعت آن نیز ۳۱۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شد تا یک هیولای واقعی در جاده باشد. هندلینگ دقیق و پایداری مثالزدنی آن، تجربهای لذتبخش از رانندگی را برای سرنشینان به ارمغان میآورد.
با توجه به تولید سفارشی GT MF5، تنها تعداد محدودی از این خودرو متولد شد. در مجموع، کمتر از ۲۰۰ دستگاه از این شاهزاده آلمانی ساخته شد که ۴۳ دستگاه از آنها به موتور V10 مجهز بودند. تولید هر دستگاه از این خودرو به ۳۵۰ ساعت فعالیت استادکاران نیاز داشت.
وایسمن GT MF5 به عنوان یکی از کمیابترین و منحصر به فردترین خودروهای اسپرت در تاریخ، جایگاه خود را در میان کلکسیونرها و عاشقان اتومبیل حفظ کرده است. این خودرو یادآور دورانی است که در آن، هنر و مهندسی در اوج خود قرار داشتند و خودروها نه صرفاً وسیلهای برای حمل و نقل، بلکه شاهکارهایی از خلاقیت و نوآوری بودند./عصرایران
ثبت نظر