مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

تمراریو جدیدترین محصول لامبورگینی تیتر رسانه های خودروئی جهان شد

لامبورگینی با تمراریو جدیدترین محصول خود تبدیل به تیتر رسانه های خودروئی جهان شده است. هوراکان یا اوراکان رفته و این به مفهوم پایان پیشرنه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی معروف لامبورگینی است که سال ها میلیون ها ماشین باز را اسیر و دل باخته خود کرده بود.

تمراریو؛ این وحشی بی پروا

تمراریو یا بی پروا نامی است که در سنت آگاتا برای گاو وحشی جدید خود انتخاب کرده است. این ایتالیائی از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر در یک ساختار هیبرید استفاده می کند که بخش برقی را ۳ موتور الکتریکی تشکیل داده اند. مجموع خروجی پیشرانه ۹۲۰ اسب بخار است و فقط ۲.۷ ثانیه لازم دارد تا روی آسفالت آتش باز کرده و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد. بیشینه سرعت نیز ۳۴۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

همانطور که از اعدد برمی آید؛ پیشرانه ۹۰ درجه جدید لامبو بسیار قابل و چابک است که بخش مهمی از عملکرد خود را با توجه به حضور دو توربوشارژر با فشار ۳۶ پی اس آی در اختیار دارد. پیشرانه با حضور ویژگی هایی مانند سرسیلندر آلیاژی آلومینیومی ریخته‌گری شده، شاتون‌ تیتانیومی و استفاده از فناوری DLC در سیستم تایمینگ سوپاپ می تواند به حداکثر ۱۰ هزار دوربردقیقه برسد. این اولین پیشرانه در یک خودروی خیابانی محسوب می‌شود که می‌تواند به چنین دور بالائی دست یابد.

قلبی که الکتریکی شده!

۳ موتور شارمحوری خنک شونده با روغن در سمت الکتریکی مجموعه، انجین احتراقی را همراهمی می کنند. فرماندهی نیز برعهده جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک است. یکی از موتورهای الکتریکی ۱۵۰ اسب بخار خروجی و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که بین انجین(عقب خودرو) و جعبه دنده جانمایی شده است.

منبع تغذیه موتورهای الکتریکی یا بسته باتری لامبورگینی تمراریو ظرفیتی برابر با ۳.۸ کیلووات ساعت دارد. فقط کافی است تا این گاو وحشی را به پورت شارژ AC معمولی متصل کنید تا با توان ۷ کیلووات تجدید قوا کند و پس از ۳۰ دقیقه پروسه شارژ کامل می شود. البته امکان شارژ باتری از چرخه بازیافت انرژی گرمائی ایجاد شده در ترمزها نیز طی تنها ۶ دقیقه وجود دارد!

امکان حرکت خودرو فقط با موتورهای الکتریکی محور جلو وجود دارد اما لامبورگینی به برد حرکتی تمراریو در حالت الکتریکی خالص اشاره ای نکرده است.

تمراریو؛ شبیه قبل اما جذاب تر

درباره طراحی، می توان ترکیبی از روئلتو و اوراکان را در سیمای تمراریو مشاهده کرد. هدلایت ها باریک و نافذ شده اند. رینگ ها نیز در اندازه های ۲۰ و ۲۱ اینچی قابل سفارش هستند که اینجا یک آپشن جذاب یعنی فیبرکربن نیز در نظر گرفته شده است.

جزئیات و تفاوت ها با مدل های قبلی مورد اشاره در تصاویر مشخص هستند و فقط باید اشاره کنیم که نیروی داون فورس در مقایسه با هوراکان ایوو حدود ۱۰۳ درصد بهبود یافته است.

برای تمراریو یک آپشن کاهش وزن با نام الجریتا در نظر گرفته شده که مواردی مانند بال عقب جدید، تغییرات در گلگیرها و رینگ های کربنی علاوه بر بهبود ۱۵۸ درصدی داون فورس در مقایسه با هوراکان ایوو، حدود ۲۵ کیلوگرم نیز در مقایسه با تمراریو استاندارد کاهش وزن را ارائه می دهد تا وزن خالص تمراریو به ۱۶۹۰ کیلوگرم برسد.

کابین

سری هم به کابین لامبورگینی تمراریو بزنیم. اینجا کیفیت حرف اول را می زند و الگوی هندسی شش ضلعی در قسمت های مختلف حضور خود را با تاکید بیان می کند. فضای سر و پا برای سرنشین در مقایسه با اوراکان بهبود یافته که این ویژگی مهمی برای مشتریان درشت اندام تمراریو خواهد بود.

نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی تنظیمات سرگرمی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر و نمایشگر ۹.۱ اینچی خطی مقابل سرنشین جلو از جمله فناورانه های کابین هستند.

مبهم ترین نکته درباره لامبورگینی تمراریو به قیمت آن مربوط می شود که هنوز مشخص نشده اما با مقایسه برچسب ۳۰۰ هزار دلاری اوراکان ایوو، احتمالا تمراریو حدود ۴۰۰ و حتی شاید هم ۵۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. این خودرو اوائل سال ۲۰۲۵ برای فروش عرضه می شود./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *