مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

حریف تسلا از چین می آید!

تریم پایه زیکر ۷اکس با باتری لیتیم آهن فسفات تنها به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا انرژی لازم برای پیمایش ۵۰۰ کیلومتر را ذخیره کند که این ویژگی مهم به لطف معماری ۸۰۰ ولت الکتریکی فراهم شده است. باتری این تریم توسط یک کمپانی متعلق به جیلی تهیه می شود. شاسی بلند ۷اکس نام محصول جدید برند زیکر است که در بخش طراحی نزدیکی زیادی به زیکر ۰۰۷ دارد. این شاسی بلند بر اساس معماری ۸۰۰ ولت الکتریکی توسعه یافته و قابلیت پیمایش ۷۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل را دارد.

استفاده از حرف اکس در نامگذاری به حضور این خودرو در کلاس شاسی بلند محصولات زیکر اشاره دارد.

در زبان طراحی این خودرو نوآوری هایی را مشاهده می کنیم که آن را از یک خودرو چینی معمولی متمایز می کند. چراغ های یکپارچه در قسمت جلو و عقب، بدنه یکپارچه در نمای جانبی و شیب کوپه سقف مجموعه بسیار هماهنگی را پیش روی مخاطب قرار می دهد.

شاسی بلند ۷اکس از منظر ابعاد برابر با ۴۸۲۵ میلیمتر در طول، ۱۹۳۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۵۶ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۹۲۵ میلیمتر است. ما در زیکر ۰۰۷ به ترتیب ۴۸۸۰/۱۹۰۰/۱۴۴۸ و ۲۹۲۸ میلیمتر را داریم.

وزن خالص زیکر ۷اکس نیز با توجه به تریم ۲۲۹۸ و ۲۴۷۵ کیلوگرم گزارش شده است.

در بخش پیشرانه ۳ تریم پیش روی مشتریان قرار دارد:

موتورهای الکتریکی سیلیکون کاربید با فناوری پیشرفته ای که میزبانی می کنند در هماهنگی با باتری های لیتیم آهن فسفات و یا ترنری لیتیم در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته اند.

تریم پایه زیکر ۷اکس با باتری لیتیم آهن فسفات تنها به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا انرژی لازم برای پیمایش ۵۰۰ کیلومتر را ذخیره کند که این ویژگی مهم به لطف معماری ۸۰۰ ولت الکتریکی فراهم شده است. باتری این تریم توسط یک کمپانی متعلق به جیلی تهیه می شود.

تریم های بالاتر از باتری ترنری برند مطرح CATL استفاده می کنند.

شاخص یدک کشی زیکر ۷اکس بالغ بر ۲۰۰۰ کیلوگرم است.

براساس اطلاعات موجود، این شاسی بلند مجهز به آخرین فناوری های ایمنی خودرو مانند سنسور لیدار، تعلیق بادی، سنسورهای برخورد و دستیار ایمنی رانندگی است.

زیکر ۷اکس در بازار چین از ۳۳ تا ۴۸ هزار دلار قیمت خواهد داشت و برای رقابت با تسلا مدلY وارد میدان می شود.

متاسفانه تصاویر دقیقی از کابین در دسترس نیست./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *