رسوایی تویوتا/دایهاتسو در رابطه با بینظمیهای کشفشده در تستهای تصادف هنوز به پایان نرسیده است. پس از اینکه چندین مدل با استانداردهای دولتی مطابقت نداشتند، اکنون هفت مدل دیگر شناسایی شدهاند. به همین دلیل یاریس کراس، کرولا Axio و کرولا Fielder دیگر برای مشتریان در ژاپن ارسال نمیشوند.
تویوتا اخیراً کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد تا توضیح دهد که چه اشتباههایی در تستهای تصادف رخ داده است. به گفته آکیو تویودا، رئیس هیئتمدیره، دادههای ناکافی در تستهای حفاظت از عابر پیاده و سرنشین برای سه خودرو یاریس کراس، کرولا Axio و کرولا Fielder شناسایی شدهاند. علاوه بر آن، خطاهایی در تستهای تصادف و سایر روشهای تست برای چهار مدلی که از آن زمان توقف تولید شده، کشفشده است. این چهار مدل عبارتاند از: نسل قبلی سدان کراون، مینیونهای Isis و مدل قدیمی Sienta، و همچنین کراس اوور لوکس لکسس RX.
تویوتا هنگام انجام تست برخورد از عقب بر روی کراون و Sienta، از مانع متحرکی استفاده کرد که سنگینتر از حالت استاندارد بود. در مورد یاریس کراس، تغییر مقررات توسط تویوتا نادیده گرفته شد.
مورد ششم و آخر مربوط به لکسس RX و تست قدرت موتور بوده که در طی آن خروجی مورد نظر به دست نیامده است. آزمایش باید متوقف میشد و سپس شرکت باید بررسی میکرد که چه چیز اشتباهی رخ داده است تا بتواند تغییرات لازم را ایجاد کند.
تویوتا به مالکان خودروهای آسیبدیده اطمینان میدهد که هیچ مشکل عملکردی که با قوانین و مقررات مغایرت داشته باشد، وجود ندارد. بنابراین، نیازی به توقف استفاده از خودروهای آسیبدیده نیست. بااینحال، ارسال کرولا Axio، کرولا Fielder و یاریس کراس به مشتریان موقتاً متوقف شده است./خبرآنلاین
ثبت نظر