مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

شتاب رنو با هیبریدی‌ها

فروش رنو در نیمه اول به دلیل تقاضای زیاد برای خودروهای هیبریدی در اروپا افزایش یافت. این خودروساز فرانسوی اعلام کرد که حجم فروش نیمه اول به دلیل عملکرد قوی خودروهای هیبریدی‌اش در اروپا و منطقه کلیدی آن، ۱.۹درصد نسبت به دوره سال قبل افزایش یافته است.

این شرکت یک‌میلیون و ۱۵۴هزار و ۷۰۰دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخت، در‌حالی‌که سال گذشته یک‌میلیون و ۱۳۳هزار و ۴۷۸دستگاه فروش داشت که تقریبا سه‌چهارم این حجم به اروپا اختصاص یافت. این شرکت اعلام کرد فروش در اروپا ۶.۷درصد رشد کرده است. تقاضا برای خودروهای برقی در اروپا به‌شدت کاهش یافته است، به‌طوری که داده‌های سازمان تجارت منطقه نشان می‌دهد فروش تنها ۱.۳درصد در نیمه اول افزایش داشته است. اما خودروسازان تقاضای زیادی برای هیبریدی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و راحت‌تر می‌بینند و مدل‌های بیشتری را برای پاسخگویی به تقاضا عرضه می‌کنند.

رنو سال گذشته پس از چهار سال متوالی کاهش فروش به رشد بازگشت و امیدوار است که با عرضه ۱۰ محصول جدید در سال جاری، شتاب خود را حفظ کند. آمار نیمه اول حاکی از آن است که رشد در سه‌ماهه دوم پس از افزایش ۲.۶درصدی در سه ماه قبل، اندکی کاهش یافته است. فابریس کامبولیو، مدیرعامل رنو، گفت این مساله احتمالا به دلیل کاهش تقاضا در بازارهای بین‌المللی از جمله کره جنوبی، هند و آرژانتین بوده است. اروپا نقطه درخشانی بود زیرا تقاضا برای برندهای هیبریدی آن ۴۵درصد رشد کرد. کارشناسان اظهار کردند که فروش هیبریدی‌ها ۳۴.۶درصد از حجم فروش رنو  را تشکیل می‌دهد که نسبت به سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافته است. این شرکت مدل‌های جدیدی را روانه بازار کرده است که فقط در نسخه‌های هیبریدی ارائه می‌شوند. تقاضای بسیار زیادی برای این نوع موتور وجود دارد. به گزارش ایسنا، کارشناسان اظهار کردند خودروهای برقی، اعم از تمام‌برقی و هیبریدی، در نیمه دوم از ۵۰درصد فروش فراتر خواهند رفت./دنیای اقتصاد


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *