پس از هشت سال، سوزوکی سرانجام نسخه فیسلیفت کراساوور کوچک و خاص خود یعنی XBee را معرفی کرد. خودرویی که حالا با طراحی مدرنتر، کابین پیشرفتهتر و یک پیشرانه هیبریدی ملایم، آماده رقابت دوباره در بازار پرفشار ژاپن شده است.
طراحی خارجی؛ ترکیب جسارت و مدرنیته
بزرگترین تغییرات در نمای جلویی خودرو رخ داده است.
- چراغهای LED نیمدایرهای جدید
- جلوپنجره باریکتر
- سپر بازطراحیشده با حالتی جسورانه
این تغییرات، ظاهری امروزیتر و هماهنگتر به سوزوکی XBee بخشیدهاند. در بخش عقب نیز چراغها با گرافیک LED تازه و سپری جدید، نمای خودرو را کامل کردهاند.
کابین مدرن و فناورانهتر
با وجود حفظ طراحی کلی کابین، امکانات جدیدی به XBee اضافه شده است:
- صفحه آمپر دیجیتال ۷ اینچی استاندارد
- نمایشگر هدآپ و مانیتور لمسی ۹ اینچی برای سیستم سرگرمی
- فرمان جدید مجهز به پدال تعویض دنده
- دریچههای تهویه بازطراحیشده
این تغییرات تجربه رانندگی را مدرنتر و لذتبخشتر میکنند.
[wpcode id=”2588″]
مشخصات فنی و پیشرانه هیبریدی
زیر کاپوت، موتور ۱ لیتری توربوشارژ قدیمی جای خود را به یک پیشرانه ۱.۲ لیتری سهسیلندر هیبریدی خفیف داده است.
- قدرت: ۸۱ اسب بخار
- گشتاور: ۱۰۹ نیوتنمتر
- گیربکس: CVT
- انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک
هرچند قدرت موتور جدید نسبت به قبل کمتر است، اما تمرکز اصلی بر کاهش مصرف سوخت و بهرهوری بیشتر بوده است.
امکانات ایمنی و رفاهی
سوزوکی XBee مدل ۲۰۲۵ در بخش ایمنی و آسایش رانندگی نیز ارتقا پیدا کرده است:
- کروز کنترل تطبیقی
- دستیار حفظ حرکت بین خطوط
- ترمز پارک برقی (در نسخه MZ)
- کنترل حرکت در سراشیبی
- سیستم کنترل چسبندگی و حالت رانندگی برف و اسپرت
قیمت و عرضه در بازار ژاپن
این کراساوور کوچک هماکنون در بازار ژاپن عرضه شده است:
- قیمت مدل پایه MX دیفرانسیل جلو: ۲.۱۵ میلیون ین (حدود ۱۴٬۷۰۰ دلار)
- قیمت مدل فول MZ چهارچرخ محرک: ۲.۵ میلیون ین (حدود ۱۷٬۰۰۰ دلار)

دیدگاه شما چیست؟