مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

شورولت یک سوپراسپرت جدید به دنیای خودرو معرفی کرد

شورولت کوروت زد آر۱ برابر با ۴۴ اسب بخار در مقابل تسلا مدل اس پلید برتری دارد و البته وزنش حدود ۴۵۳ کیلوگرم کمتر است. همانطور که می دانید کنترل هر کیلوگرم نسبت به توان خروجی پیشرانه در کلاس تولیدی سوپراسپرت اهمیت بسیار زیادی دارد.  شورولت کوروت زد آر۱ مدل ۲۰۲۵ معرفی جدید یک سوپراسپرت به دنیای خودرو است. این شورولت یک رکورد را نیز به خود اختصاص داده که «قدرتمندترین خودروی ۸ سیلندر آمریکایی تمام دوران با فاز تولید اقتصادی» است.

پیشرانه ۵.۵ لیتری این هیولا برابر با ۱۰۶۴ اسب بخار خروجی و ۱۱۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای کوروت زدآر۱ جدید یک بسته آپشنال با نام زد تی کی در نظر گرفته شده که شاخص داون فورس یا نیروی رو به پایین خودرو را به ۵۴۴ کیلوگرم می رساند.

مدل قبلی کوروت زد آر۱ از پیشرانه ای با ۷۵۵ اسب بخار خروجی استفاده می کرد تا مدل جدید اولین عضو خانواده باشد که بالای ۱۰۰۰ اسب بخار را لمس می کند.

پیشرانه جدید کوروت با نام ال تی۷ شناسائی می شود که میزبان تغییرات مهمی بویژه در قسمت پیستون ها، میلنگ، سرسیلندر و تزریق سوخت شده است.

سیستم توربودوقلو جدید هماهنگ شده با انجین ال تی۷ امکان تنفس بهتر و در نتیجه افزایش قدرت پیشرانه را فراهم می کند. در بخش جعبه دنده نیز نمونه ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک گزینه انتخابی است.

سیستم تعلیق نیز شباهت زیادی به کوروت زد۰۶ دارد که با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ آر هماهنگ شده و نرمی فوق العاده ای را برای خودرو فراهم می کند.

رینگ های فیبرکربن ۲۰ / ۲۱ اینچی و سیستم ترمز مجهز به روتورهای کربن سرامیک نقش مهمی در مهندسی وزن کوروت جدید داشته است. وزن تریم کوپه این خودرو ۱۶۶۵ کیلوگرم و تریم کانورتیبل ۱۷۰۵ کیلوگرم است. ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب درنظر گرفته شده است.

بیشینه سرعت کوروت جدید بیش از ۳۴۵ کیلومتر برساعت است و در رکوردهای ثبت شده برای آن به درگ ۴۰۰ متر در کمتر از ۹.۷ ثانیه اشاره شده است.

شورولت کوروت زد آر۱ برابر با ۴۴ اسب بخار در مقابل تسلا مدل اس پلید برتری دارد و البته وزنش حدود ۴۵۳ کیلوگرم کمتر است. همانطور که می دانید کنترل هر کیلوگرم نسبت به توان خروجی پیشرانه در کلاس تولیدی سوپراسپرت اهمیت بسیار زیادی دارد.

در مقایسه با لوسید ایر سافایر، کوروت زد آر۱ جدید در بخش خروجی پیشرانه ۱۷۰ اسب بخار عقب است اما بازهم در زمینه مهندسی وزن این کوروت ۷۵۶ کیلوگرم سبک تر است! کوروت حتی در شاخص نسبی قدرت به وزن از بوگاتی ویرون هم بهتر است!

قیمت این هیولا هنوز مشخص نشده اما با توجه به قیمت سایر مدل های زد آر۱، پیش بینی می شود محصول جدید بالای ۱۵۰ هزار دلار قیمت بخورد./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *