مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

یک افسانه در دنیای خودرو ؛ ترکیب قدرت، تجمل و تکنولوژی

ب‌ ام‌ و E31، خودرویی بود که با قدرت، تجمل و تکنولوژی پیشرفته خود، به یک افسانه در دنیای خودرو تبدیل شد. این خودرو با طراحی زیبا، موتورهای قدرتمند و امکانات رفاهی، تجربه رانندگی بی‌نظیری را به رانندگان ارائه می‌داد.

BMW E31، نخستین نسل از سری ۸ BMW است. این خودرو یک گراند تورر است که از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹ توسط BMW به عنوان یک کوپه ۲ درب، با موتور V8 یا V12 ساخته شده است. اگرچه این خودرو در سال ۱۹۹۰ جایگزین سری ۶ مبتنی بر E24 شد، اما یک جانشین مستقیم نبود، بلکه یک کلاس مدل جدید با قیمت و عملکرد بسیار بالاتر از سری ۶ بود.

توسعه سری ۸ در جولای ۱۹۸۱ آغاز شد و مرحله طراحی در سال ۱۹۸۶ به پایان رسید، اگرچه به دلیل فروش قوی سری ۶، زمان عرضه آن به تعویق افتاد. سری ۸ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت (IAA) در اوایل سپتامبر ۱۹۸۹ رونمایی شد. سری ۸ برای فراتر رفتن از بازار سری ۶ اصلی طراحی شده بود. سری ۸ عملکرد بسیار بهبودیافته‌ای داشت، همچنین قیمت بسیار بالاتری داشت.

بیش از ۱.۵ میلیارد مارک آلمان در کل توسعه آن هزینه شد (تقریباً ۹۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹). BMW از ابزارهای CAD، که در آن زمان هنوز غیرمعمول بود، برای طراحی بدنه کاملاً جدید خودرو استفاده کرد. همراه با آزمایش تونل باد، خودروی نهایی ضریب درگ Cd=0.29 داشت که بهبود قابل توجهی نسبت به ۰.۳۹ BMW M6/635CSi قبلی بود.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *