جیپ در رویدادی که اخیرا نیویورک میزبانی آن را برعهده داشت از واگنیر اس جدید خود رونمایی کرد. این شاسی بلند لوکس بزرگ برچسب قیمت ۷۲ هزار دلاری(حدود ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون با نرخ تبدیل ۶۰ هزار تومان) را همراه خود دارد و البته جیپ می گوید هر دلاری که مشتری برای آن پرداخت می کند، ارزشش را خواهد داشت!
واگنیر اس براساس پلتفرم استلانتیس اس تی ال ای-لارج توسعه یافته است، همان پلتفرمی که آخرین مدل داج چارجر را نیز میزبانی کرده است. بدین ترتیب واگنیر اس میزبان بسته باتری ۱۰۰.۵ کیلووات ساعت است که برد حرکتی بالغ بر ۴۸۳ کیلومتر را فراهم می کند.
جیپ هنوز به فناوری شارژ و سرعت آن اشاره نکرده است اما با توجه تشابه پلتفرم با چارجر، اینجا هم احتمالا یک نمونه ۳۵۰ کیلوواتی خواهیم داشت. بدین ترتیب واگنیر اس طی ۲۳ دقیقه ظرفیت باتری خود را از ۲۰ به ۸۰ درصد می رساند.
واگنیر اس طراحی بسیار جذابی را به عنوان یک شاسی بلند مدرن ارائه می دهد که در تک تک نقاط روح کلاسیک برند جیپ را نیز حفظ کرده است. منظورمان از کلاسیک، خودروئی مربوط به یک یا دو دهه قبل هم نیست بلکه قابلیت این زبان طراحی در معرفی جیپ حتی بدون مشاهده لوگو توسط بیننده است.
جیپ در فضای کابین نیز توجه ویژه ای به فناورانه ها داشته تا واگنیر اس ۴۵ اینچ نمایشگر را در قسمت های مختلف به سرنشین ها ارائه دهد. سیستم صوتی حرفه ای با ۱۹ اسپیکر مکینتاش و انواع امکانات روز در این کابین حضور دارند.
واگنیر اس از دو موتور الکتریکی و سامانه تمام چرخ محرک بهره می برد اما یک سیستم مدیریت هوشمند انرژی دارد که امکان خارج کردن موتور مرتبط با محور جلو را فراهم می کند. میزان خروجی پیشرانه ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۳۷ نیوتن متر است.
این هیولای الکتریکی طی ۳.۴ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد که حتی از جیپ گرند چروکی ترک هاوک با ۷۰۷ اسب بخار خروجی(پیشرانه احتراقی) سریع تر است.
سیستم تعلیق این خودرو از نوع تطبیقی نیست که شاید بتوانیم آن را یک نقطه ضعف برای واگنیر اس در نظر بگیریم.
همچنین در بخش ایمنی، واگنیر اس مجهز به آخرین فناوری های روز صنعت خودرو شده تا آن را به یک گزینه قابل اعتماد در بازار تبدیل کند./ عصرایران
ثبت نظر