مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

شارژ خودرو ظرف ۱۰ دقیقه

عملکرد استثنایی باتری‌های لیتیومی شرکت فورج موجب شده خودروهای برقی با فناوری شارژ سریع این شرکت تنها ظرف ۱۰دقیقه شارژ شوند. شرکت فورج باتری (Forge Battery) با هدف تغییر شکل چشم‌انداز فناوری خودروهای الکتریکی (EV) به طور رسمی فناوری پیشگامانه باتری‌های لیتیوم-یون خود موسوم به «نسل ۱.۱ سوپرسل» را معرفی کرده است که به نظر می‌رسد با تقاضای زیادی مواجه شود.

پائول لیچی، مدیر عامل این شرکت، گفت: باتری فورج اشتیاق زیادی را از سوی مشتریان دریافت کرده است. فورج انتظار دارد سلول‌های تولیدی‌اش طول عمر استاندارد صنعتی مناسب برای بازارهای مشتریان هدف مورد نظر خود را که شامل کامیون‌های برقی، وسایل نقلیه الکتریکی، موتورسیکلت‌های برقی و وسایل نقلیه هوافضاست، برآورده کند یا حتی از آن فراتر رود. باتری نسل ۱.۱ سوپرسل با انرژی ویژه تایید شده ۳۰۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم بدون کاهش عمر چرخه ارائه می‌شود. این ارقام به طور قابل توجهی از قابلیت‌های استاندارد قبلی فراتر است.

شرکت فورج باتری انتظار دارد این باتری از اهداف چگالی انرژی تعیین‌شده توسط کنسرسیوم باتری پیشرفته ایالات متحده (USABC) بهتر عمل کند. این چگالی انرژی بالا به معنای برد بیشتری برای وسایل نقلیه الکتریکی است که به کاهش اضطراب صاحبان خودروهای برقی و مشکل رایجی که با خودروهای الکتریکی خود دارند، کمک می‌کند. علاوه بر این، توانایی شارژ سریع سوپرسل کاملا قابل توجه است، زیرا تنها در ۱۰دقیقه می‌تواند به شارژ کامل برسد. علاوه بر این، این موفقیتی است که بدون به خطر انداختن طول عمر باتری به دست آمده است. باربارا هیوز، معاون ذخیره انرژی در شرکت فورج، می‌گوید: سوپرسل‌های پرانرژی فورج باتری از نظر چگالی و ظرفیت انرژی از آنهایی که در حال حاضر در بازار هستند، پیشی می‌گیرند که نتیجه استفاده از مواد پوشش‌داده‌شده با زره اتمی است.

این شرکت اطمینان دارد که وسایل نقلیه الکتریکی با استفاده از سلول باتری آن برای سال‌های زیادی در آینده به کار خود ادامه خواهند داد. نسل ۱.۱سوپرسل علاوه بر مشخصات فنی قابل‌توجه خود، با تاکید بر مقرون‌به‌صرفه بودن توسعه یافته است. طبق گفته شرکت سازنده، این باتری می‌تواند با هزینه‌ای ۲۰درصد کمتر در ازای هر کیلووات‌ساعت نسبت به معیارهای رایج، تولید شود. فورج باتری انتظار دارد تولید تجاری سوپرسل‌های خود را در یک کارخانه بزرگ در کارولینای شمالی در سال ۲۰۲۶ آغاز کند. /دنیای اقتصاد


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *