مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خرید محصولات تیگو و آریزو صفر

آشنایی با انواع محصولات چری در ایران

شرکت های چینی در چند سال اخیر در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده اند و تحسین بسیاری از ساکنان کشورهای دیگر مثل ایران را برانگیخته اند. نمایندگی آسیا خودرو به عرضه این محصولات می پردازد. اگر مایل به ثبت نام خودروی چری تیگو و آریزو هستید می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

معرفی چری

چری شرکت خودرو سازی چینی است که به عنوان یکی از کارخانه های اصلی تولید خودرو موتور خودرو، در کشور چین به شمار می‌آید. این شرکت دارای رتبه هفت از نظر تولید خودرو در کشور چین می باشد. این شرکت فعالیت خود را از اوایل هزار سوم میلادی آغاز کرد. از اولین محصولات این شرکت می توان به مانند فنگ یونگ اشاره نمود که با استفاده از شاسی سیات ساخته شده بود.

این شرکت ساخت نمونه های فوق العاده ارزان قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده بود. با صادرات نمونه های تولیدی به کشورهای فقیر اقتصاد مشابه چین مثل سوریه دوره فعالیت خود را به خارج از مرزهای چین گسترش داد.

این شرکت در سال ۲۰۰۵ اولین خط تولید به خارج از کشور خود را در کشور روسیه افتتاح کرد. چری در سال ۲۰۰۳ همراه با هجوم اجناس چینی راهی ایران شد و نام مدیران خودرو برنامه اقتصادی ام وی ام مسئولیت مونتاژ آن را بر عهده گرفت. این شرکت بیش از این عرضه محصولات دوو کره (Daewoo) را برعهده داشت که پس از مشکلات سیاسی از شرکت جنرال موتورز آمریکا و دوو، مجبور به جایگزینی تولیدات نمونه‌ای دیگر گردید.

انواع محصولات چری

خودروهای سدان با نام آریزو

سدان های این شرکت در حال حاضر با کد و نام آریزو به فروش رسیده است. این خودرو از طراحی داخلی و خارجی قابل قبول نسبت به قیمت سود برده و پیشرانه آن ها در قیاس با خودروهای غیر چینی خوب است. این خودروها شامل مدل های آریزو ۳، آریزو ۵، آریزو ۶ و آریزو ۷ می باشد.

شما می توانید محصولات آریزو چری را در سایت آسیا خودرو انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

در ادامه مهم‌ترین محصولات چری آریزو معرفی می کنیم.

خودروی چری آریزو ۵

چری آریزو ۵ به عنوان یک سدان جمع وجور از سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد. تا در قالب خودرو نسبت به روز و خانوادگی با قیمت مناسب به تامین خواسته های مشتریان بپردازد. این خودرو در دو نوع معمولی و توربو توسط مدیران خودرو به دست متقاضیان رسید. در این بین چری آریزو ۵ توربو به دلیل بهره مندی از توانایی فنی شایسته و چالاکی مناسب تر نسبت به مدل معمولی موفق شد فروش قابل قبول در کشور ایران را تجربه کند.

پیشرانه آریزو ۵ توربو از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با قدرت ۱۴۷ اسب بخار است و حداکثر گشتاور حاصل از آن معادل  ۲۱۰ نیوتن می باشد. آریزو ۵ توربو از یک گیربکس CVT هفت دنده بهره می گیرد. استفاده از چنین موتور و گیربکسی باعث شده شتاب این سدان به کمتر از ۱۰ ثانیه برسد و تا ۱۹۰ کیلومتر نیز سرعت بگیرد و نیز به طور میانگین حدود ۸.۹ لیتر در پیمایش ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می کند.

خودروی چری آریزو ۶

چری آریزو ۶ را می توان نسخه لوکس و مجلل آریزو ۵ بدانیم. این سدان نسبتاً لاکچری در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. پیشرانه این خودرو با مدل آریزو ۵ مشترک بوده ولی گیربکس CVT آن به جای ۷ دنده با ۹ دنده در حالت تیپ ترونیک همراه است. این مجموعه فنی باعث شده تا شتاب این خودرو به حدود ۹ ثانیه برسد. و همچنین در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۶.۴ لیتر سوخت مصرف می کند و قادر است به سرعت ۲۱۰ کیلومتر دست پیدا کند.

مهم ترین امکانات و آپشن های این خودرو می توان به کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل راستایی در سربالایی، تهویه دیجیتال، سانروف و… اشاره کرد.

خودروی چری تیگو به نام کراس اوور

شرکت چری اولین بار در سال ۲۰۰۵ از خودرو کراس اوور و ارزان قیمت خود به نام تیگو رونمایی کرد که در سال ۲۰۱۰ و پس از یک فیس لیفت به چری تیگو ۳ تغییر نام داد.

کراس اوورهای تیگو که پس از سال ۲۰۱۰ با زبان طراحی جدید ساخته شده و کیفیت بسیار مناسب تری نسبت به نسل های قبلی که در ایران با نام ام وی ام به فروش می رسید دارند.

در صورت علاقه به ثبت نام خودروی چری تیگو، میتوانید به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

در ادامه مهم‌ترین محصولات چری تیگو را معرفی می کنیم.

خودروی چری تیگو ۵

این کراس اوور جمع‌ و جور در سال ۹۴ به عنوان اولین محصول مدیران خودرو با الگوی چری وارد بازار ایران گردید. تیگو ۵ به دلیل قیمت مناسب و طراحی ظاهری قابل قبول تواند توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند، بعد از آن نیز ورژن فیس لیفت این خودرو با تغییرات ظاهری و داخلی بسیار جزئی از سوی مدیران خودرو به دست مشتریان ایرانی رسید.

چری تیگو ۵ از همان ابتدا با یک پیشرانه چهار سیلندر و حجم دو لیتری به خریداران تحویل داده شده است. این پیشرانه حدود ۱۳۹ اسب بخار قدرت، ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور ایجاد می‌کند و سبب شده تا شتاب این کراس اوورها چیزی در حدود کمتر از ۱۳ ثانیه باشد. گیربکس CVT اتوماتیک نیز در نقش رکن اصلی سیستم انتقال نیروی این خودرو انجام وظیفه می‌کند. از جمله نقاط قوت تیگو ۵ می‌توان به فضای جادار کابینت طراحی ظاهری و داخلی قابل قبول به همراه تجهیزات مناسب اشاره کرد.

اگر این خودرو نظر شما را جلب کرده، می توانید با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام خودروی چری تیگو اقدام کنید.

خودروی چری تیگو ۷

خودروی تیگو ۷ در حال حاضر لوکس ترین کراس‌اور کمپانی چری در ایران به حساب می‌آید. نقطه آغاز حضور آن در کشورمان به اواسط مرداد ۹۶ برمی گردد. این خودرو ابتدا با تیپ اکسلنت به بازار کشور راه پیدا کرد اما بعد از آن ورژن ie با امکانات بیشتر به دست مشتریان رسید. چری تیگو ۷ دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور می باشد.

ماهیت جعبه دنده در کراس اوور تیگو ۷ انتقال توان موتور از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچ استفاده می کند. چری تیگو ۷ معادل ۱۰.۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. و همچنین این خودرو قادر است بیش از این ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر می باشد.

از جمله شاخص ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو، کروز کنترل، حسگرهای پارک و باران و فشار باد تایر، اتولایت، چراغ مه شکن، نمایشگر ۹ اینچی لمسی و… می باشد.

کلام آخر

در نهایت محصولات چری جزء خودروهای لوکس و با کیفیت در کشورمان ایران است. بنابراین برای ثبت نام خودروی چری تیگو و آریزو به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ثبت نام خودرو تیگو بهتر است یا جک مراجعه کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *