مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ارزانترین خودرو چینی

ارزان ترین خودروی چینی در ایران سال ۱۴۰۰

ارزان ترین خودرو چینی همواره برای افرادی که یا پول زیادی بابت ماشین پرداخت نمی کنند و یا ترجیح می دهند که دو یا چند ماشین داشته باشند، جای سوال و بحث داشته است. در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با خصوصیات ارزان ترین ماشین چینی که در بازار وجود دارد آشنا کنیم. به این ترتیب احتمالا اگر جز هر کدام از دسته های بالا باشید و یا آن که بودجه کافی را برای خرید خودرو نداشته باشید، می توانید به سادگی و به راحتی متوجه شوید که کدام خودرو می تواند برای شما مناسب باشد.

ارزان ترین خودرو چینی بازار

در این قسمت و به طور کلی در این مقاله قصد داریم تا یک خودرو مهم بازار چینی که در ایران جز رده بندی ارزان ترین خودرو چینی محسوب می شود را مورد بررسی قرار دهیم. این خودرو شامل چیزی نیست جز خودرو آریزو ۵ شرکت چری.

مزایا آریزو ۵

همان طور که گفته شد آریزو ۵ یکی از خودروهای خانواده آریزو بوده و جز سدان های خانوادگی این شرکت به حساب می آید. اگر بخواهیم به طور کلی نقاط قوت این خودرو را مورد بررسی و سنجش قرار دهیم، به مواردی می رسیم که در ادامه بیان شده اند:

  • فضای کابین

اولین ویژگی مثبت آریزو ۵ یا همان ارزان ترین خودرو چینی در خصوص فضای بزرگ و جادار کابین این ماشین است. فضای کابین این خودرو به اندازه ای جادار است که یک خانواده ۵ نفره می توانند به سادگی با این خودرو و به همراه وسایلشان به مسافرت بروند و هیچگونه احساس ناراحتی و عذابی را نیز نداشته باشند.

  • مصرف سوخت

با اینکه خودرو آریزو ۵ یکی از خودروهای بنزین سوز و در واقع تک سوز است، اما با این وجود مصرف بنزین کمی را نسبت به خودروهای هم رده اروپایی خود دارد. این موضوع سبب می شود تا خرید آریزو ۵ برای افرادی که صرفه جویی اقتصادی را در الویت اول خود قرار می دهند، نکته بسیار مهمی تلقی شود.

  • آپشن های مدل های پلاس

علاوه بر خودرو آریزو ۵، خودروی آریزو ۵ پلاس را نیز داریم که آپشن های بیشتری را نسبت به مدل معمولی خود دارد. در این خودرو می توانید هم قدرت موتور بیشتر و هم آپشن های رفاهی متداول تری را نیز پیدا کنید.

ارزانترین خودرو چینی

بررسی مشخصات فنی در مبحث مزایا آریزو ۵

در خصوص مزایا آریزو ۵ که ارزانترین خودرو چینی است، بد نیست بدانید که این خودرو دارای مزیت های مختلفی است که در طول بررسی آن از جنبه های مختلف، خودتان متوجه آن خواهید شد. برای آن که بتوانیم آریزو ۵ را از لحاظ مشخصات فنی خودرو مورد بحث و بررسی قرار دهیم، باید به ۴ مولفه توجه داشته باشیم.

  • محور محرک آریزو ۵ اولین مولفه است که از نوع دیفرانسیل جلو می باشد. محور های دیفرانسیل جلو بیشتر برای خودروهای سواری و خودروهایی که غالبا نیاز به سرعت و شتاب بیشتری دارند، استفاده می شود.
  • نوع گیربکس آریزو ۵ از نوع ۵ دسته دستی است. این مدل از گیربکس با نام گیربکس معمولی نیز شناخته می شود که همچون دیگر تولیدات موجود در بازار است.
  • پیشرانه موتور مربوط به سیلندرهای آن می شود. هر قدر تعداد سیلندرهای یک خودرو بیشتر باشد، مسلما پیشرانه موتور نیز بیشتر خواهد بود. خودروهای سدان و بسیاری از خودروهای کراس اور موجود در بازار خودرویی امروزی، مجهز به ۴ سیلندر هستند. آریزو ۵ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای ۴ سیلندر می باشد. تعداد سیلندرهای یک خودرو سبب می شود تا قدرت موتور در حد مشخصی باقی بماند. به طور کلی امروزه ۴ سیلندر بودن یک خودرو در واقع نشان دهنده متوسط بودن آن و همچنین کم مصرف بودن آن است.
  • حجم موتور نیز مبحث پایانی است که در حوزه خودروهای سدان و به خصوص آریزو ۵ مطرح می شود. هر قدر حجم موتور بالاتر باشد، میزان مصرف بنزین بیشتری را خواهید داشت و مسلما این موضوع به هیچ وجه صرفه اقتصادی و قابل توجیهی نخواهد داشت.

ارزانترین خودرو چینی

بررسی عملکرد فنی در مبحث مزایا آریزو ۵

حالا که مشخصات موتور این خودرو را که ارزانترین خودرو چینی محسوب می شود، بررسی کردیم، بهتر است به مباحث مربوط به عملکرد فنی آن نیز بپردازیم. عملکرد فنی یک خودرو از جمله آریزو ۵ را می توانید در چند مورد بررسی نمایید. با بررسی این موارد می توانید به سادگی در خصوص اینکه این خودرو مزیت دارد یا نه، تصمیم گیری کنید.

  • قدرت موتور. اولین موردی که در بررسی عملکرد فنی به آن خواهیم پرداخت، در خصوص قدرت موتور یک خودرو است. در آریزو ۵، قدرت موتور برابر ۱۱۶ اسب بخار است. با توجه به خودروهای لوکس و بسیار مدرن امروزی، می توان گفت که این قدرت موتور در واقع یک ضعف برای این ماشین به حساب می آید.
  • گشتاوری. دومین مورد گشتاوری این خودرو است که برابر ۱۴۱ نیوتن بر متر خواهد بود. میزان گشتاوری تعیین می کند که یک ماشین تا چه حد بتواند به سرعت شتاب بگیرد و یا تا چه حد امکان داشته باشد که شتابش را در مسافت های طولانی حفظ کند. عدد مربوط به گشتاور این خودرو نیز در مقیاس با خودرویی همچون تیگو ۸ که برابر ۱۷۰ نیوتن متر است، تقریبا کم است.
  • شتاب گیری خودرو نیز مورد سومی است که لازم است در نظر بگیریم. شتاب صفر تا صد آریزو ۵ که به معنای مدت زمان رسیدن سرعت خودرو از صفر تا صد کیلومتر است، به مدت ۱۰.۵ ثانیه است. خودروهای داخلی موجود در بازار، در حال حاضر شتاب ۱۳ الی ۱۵ ثانیه دارند و این مقدار از شتاب آریزو ۵ می تواند گزینه بسیار خوبی به حساب بیاید.

جمع بندی

مواردی که در طول این مقاله مطرح شدند، مربوط به معرفی همراه با جزئیات خودروی چینی آریزو ۵ بودند. این خودرو می تواند برای افراد مختلف و همچنین خانواده هایی که قصد دارند تا به سادگی و با یک خودرو کم مصرف در جاده های برون شهری و خیابان های داخل شهر به گردش بپردازند، گزینه بسیار مناسبی تلقی شود. خرید اقساطی چری آریزو ۶ نیز می تواند در کنار خرید آریزو ۵ در لیست ارزان ترین خودرو چینی قرار گیرد که امکان خرید نقدی و اقساطی هر دو این خودروها در نمایندگی های آسیا خودرو وجود دارد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *