الساندرو ولتا یک محصول مفهومی از تویوتا بود که با نام ولتا مشهور شد. اولین بار طی نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۰۴ به نمایش گذاشته شد و یک رویداد متفاوت در زمینه طراحی برای تویوتا محسوب می شد که اساسا با رویکرد این ژاپنی تفاوت های بسیاری داشت. البته این مساله چندان عجیب هم نبود زیرا ولتا از استودیو طراحی ایتال دیزاین معروف خارج شده بود.
در بخش پیشرانه الساندرو ولتا جذاب از پیشرانه هیبریدی جدید لکسس آر اکس۴۰۰اچ استفاده شد که این تپنده ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر برابر با ۴۰۸ اسب بخار خروجی داشت. اگر دقیق تر بگوئیم پیشرانه این تویوتا ترکیبی از یک پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر ۲۶۸ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی بود که در مجموع ۴۰۸ اسب بخار نیرو تولید میکرد.
یکی از ویژگی های جالب ولتا به صندلی ۳ نفره آن و امکان جابجایی فرمان و پدال های زیرپا مربوط می شد. ولتا با داشتن صندلی منحصر به فرد و زیر بندی کاملا صاف و داشتن یک سیستم پیچیده که باعث میشد هر یک از سه سرنشین به توانند به عنوان راننده کنترل خودرو را به دست بگیرند، نه تنها از زمان خودش بلکه از زمان حال نیز جلوتر است. سیستم فرمان سیمی زیرساختی بود که امکان جابجایی فرمان را برای ولتا فراهم می کرد.
بیشینه سرعت تویوتا ولتا برابر با ۲۵۰ کیلومتر برساعت و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن نیز حدود ۴.۰۳ ثانیه محاسبه شد.
بیشتر قسمت های بدنه و شاسی از فیبرکربن ساخته شد. رینگ های آلومینیومی ۱۹ اینچی نیز نمای جانبی را جذاب تر می کرد.
برای سیستم ترمز تویوتا ولتا از برند حرفه ای برمبو با دیسک های بزرگ و ۸ پیستون کالیپر در هر دو محور استفاده شد.
تویوتا ولتا از منظر ابعاد برابر با ۴۳۵۸ میلیمتر در طول، ۱۹۲۵ میلیمتر در عرض و ۱۱۴۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه داشت. فاصله بین محورها نیز ۲۵۷۰ میلیمتر بود. وزن خالص ۱۲۵۰ کیلوگرم گزارش شد./عصرایران
ثبت نظر