مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

واکنش‌های جهانی به تازه‌ترین کانسپت ب‌ام‌و

کمپانی بی‌ام‌و چند روز پیش از جدیدترین کانسپت خود به نام Skytop رونمایی کرد. بسیاری از مخاطبان با دیدن این خودرو به این نتیجه رسیدند که بی‌ام‌و هنوز بلد است خودروی زیبا طراحی کند!

وقتی بی‌ام‌و از جدیدترین مدل‌های خود رونمایی می‌کرد، اکثر افراد و مردم در زمینه زیبایی این خودروها با یکدیگر تفاهم داشتند و گاهی اوقات دل بسیاری از عاشقان مرسدس بنز و دیگر خودروسازان را هم می‌لرزاند. اما در چند سال اخیر، این شرکت به طراحی‌هایی روی آورده که نیمی از افراد با زیبایی آن موافق و نیمی دیگر با آن مخالف هستند. بی‌ام‌و با معرفی کانسپت Skytop به دیگران ثابت کرد که هنوز همان روند قبلی در این شرکت زنده است.

طراحی بی‌ام‌و Skytop ترکیبی از زمان حال و آینده این شرکت است. در نمای جلویی شباهت بسیاری با سری ۸ این خودروساز وجود دارد، با این تفاوت که نمای کلی آن تهاجمی‌تر و خشن‌تر شده است.

حتی این شرکت برای اینکه دل طرفداران قدیمی خود را به دست بیاورد، دست از آن جلوپنجره کلیوی بزرگ برداشته و این بخش را به سبک گذشته خود طراحی کرده است. خطوط افقی متعددی در داخل ورودی‌های هوا و جلوپنجره به‌صورت هماهنگ دیده می‌شوند. خروجی هوای جلوی کاپوت هم در نوع خود جالب است.

در نمای کناری چیزی که بیش از همه خودنمایی می‌کند، رینگ‌های چند پره جدید بی‌ام‌و است که شباهت جالبی با محصولات میباخ مرسدس بنز دارند. وقتی به نمای پشتی می‌رسیم، با چراغ‌هایی مواجه می‌شویم که بسیار باریک و خطی هستند. این نوع طراحی بیشتر آینده طراحی این خودروساز را نشان می‌دهد که در محصولاتی مانند iX هم دیده می‌شود. پشت سر سرنشینان این خودروی رودستر یک خط کشیده تا روی درب صندوق‌عقب وجود دارد.

نمای داخلی به‌جز برخی تفاوت‌های ریز و جزئی و همچنین تفاوت نوع چرم و رنگ به‌کاررفته در آن، هیچ فرقی با کابین سری ۸ ندارد.

به گفته این شرکت، قصدی برای تولید Skytop وجود ندارد و احتمالاً محدود به همین یک دستگاه خواهد بود. البته بی‌ام‌و همچنان روی این حرف خود مردد است و احتمال تولید این خودرو به تعداد بسیار کم (۲۰ تا ۲۵ خودرو) و با قیمت گزاف وجود دارد. به گفته مدیر طراحی گروه BMW، نسخه تولیدی این خودرو در حال بررسی است.

قیمت آن هنوز ذکر نشده است، اما Skytop مطمئناً نسبت به مدل اصلی خود یعنی سری ۸ کانورتیبل با قیمت ۱۰۰ هزار دلار، برتری زیادی خواهد داشت. از آنجایی که این کانسپت قدرتمندترین پیشرانه V-۸ مورد استفاده بی‌ام‌و را دارد، احتمالاً بر اساس M۸ کانورتیبل با قیمت ۱۴۹ هزار دلار ساخته شده است./خبرآنلاین


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *