مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک

مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک

از زمان رونمایی X33 کراس اتوماتیک، این خودرو بیش از هر چیز به دلیل طراحی ظاهری و داخلی و البته امکانات فنی مورد علاقه خریداران قرار گرفته است. در کنار این‌ها اما باید به بخش‌های فنی این خودرو نیز نگاهی انداخت چراکه در زمان حرکت، مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک است که می‌تواند نظر راننده را جلب کند. در این مطلب به بررسی جزییات بیشتری از مشخصات فنی X33 Cross اتوماتیک خواهیم پرداخت تا با ویژگی‌های این خودرو بیشتر آشنا شوید.

 

بررسی اجمالی مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک

  • موتور: ۳ سیلندر خطی
  • محل نصب موتور: جلوی خودرو به‌صورت عرضی
  • حجم موتور: ۱ لیتر
  • تنفس موتور: توربوشارژر به همراه اینترکولر
  • قدرت موتور: ۱۰۲ اسب بخار
  • گشتاور موتور: ۱۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: اتوماتیک CVT
  • کنترل تعویض دنده‌ها: اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک و ۹ دنده شبیه‌سازی شده

 

مشخصات موتور X33 کراس اتوماتیک

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک موتور آن است. موتور X33 Cross اتومات، نسل جدید موتور‌های چری است که با استفاده از فناوری‌های جدید از جمله بهره‌گیری از توربوشارژر، توانسته ترکیب توان مناسب و مصرف سوخت اقتصادی را ارائه کند.

 

موتور X33 Cross اتوماتیک به‌طور کلی برای بازار ایران موتوری آشنا است. این موتور را پیش از این در سری ایکس ۲۲ نیز دیده‌ایم و همان ساختار با اعمال تغییرات اندک، اکنون در X33 Cross اتوماتیک نصب شده است. موتور این خودرو سه سیلندر خطی با حجم ۱ لیتر است که از طریق توربو شارژر تقویت می‌شود. به‌علاوه برای خنک کردن بیشتر هوای ورودی و البته فشرده کردن آن، موتور این خودرو به یک اینترکولر نیز مجهز است.

 

با وزن ۱۰۰ کیلوگرم و طولی در حدود ۶۰ سانتی متر، یک موتور کاملا جمع و جور است که البته به‌خوبی می‌تواند از پس نیاز‌های یک کراس اوور شهری بر بیاید. همین مسئله باعث شده در بازار‌های بین‌المللی، موتور ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک محبوبیت زیادی داشته باشد.

 

برخی از مهمترین ویژگی‌های موتور ایکس ۳۳ کراس

همانطور که عنوان شد یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در مشخصات فنی X33 کراس، موتور آن است. موتور این خودرو با بهره‌گیری از توربوشارژر و تنظیمات دقیق موتور، با وجود حجم کم می‌تواند ۱۰۲ اسب بخار قدرت تولید کند. به این ترتیب قدرت موتور به ازای هر لیتر حجم موتور، بالاتر از ۱۰۰ اسب بخار است.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم موتور این خودرو، تولید گشتاور بالا است. گشتاور را به شکل ساده سازی شده می‌توان معادل کشش موتور در نظر گرفت. به این ترتیب با داشتن گشتاور بالا، خودرو کشش مناسبی خواهد داشت و بهتر به درخواست‌های راننده واکنش نشان می‌دهد.

 

میزان گشتار تولیدی موتور هر چند در مشخصات فنی آن اهمیت زیادی دارد اما معمولا از سوی خریداران چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. این مسئله البته در زمان رانندگی به‌خوبی خود را نشان می‌دهد. موتور X33 کراس اتوماتیک می‌تواند ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. گشتاور تولیدی این موتور از تمامی همکلاسان آن در بازار ایران بیشتر است و این مسئله یک مزیت اضافه به X33 کراس اتوماتیک می‌دهد. به این ترتیب در زمان رانندگی، کمترین نیاز به تعویض دنده وجود دارد و خودرو سرحال‌تر از رقبا در جاده حرکت می‌کند. به‌علاوه این گشتاور اضافی خود را در شیب‌ها و سبقت‌گیری‌ها نشان می‌دهد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

گیربکس و نقش آن در مشخصات فنی ایکس ۳۳ کراس

همانطور که عنوان شد، موتور و گیربکس، دو بخش اصلی مشخصات فنی ایکس ۳۳ کراس هستند. در کنار توان موتور، داشتن یک گیربکس کارآمد نیز نقش مهمی دارد. به همین دلیل در ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک، از جدیدترین نسل از گیربکس‌های CVT چری استفاده شده است.

 

این گیربکس که بخش‌هایی از آن با همکاری بوش آلمان توسعه داده شده است، جدیدترین نسل از گیربکس‌های CVT چری است. گیربکس ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک از نوع CVT اتوماتیک با ۹ دنده شبیه‌سازی شده است. این گیربکس می‌تواند ترکیبی از راحتی استفاده از یک گیربکس اتوماتیک را به همراه چابکی گیربکس‌های AT را ایجاد کند. به‌علاوه استفاده از گیربکس اتوماتیک، مزیت کاهش مصرف سوخت را نیز به همراه دارد.

 

شاید در گذشته گیربکس‌های CVT تنها به دلیل اقتصادی بودنشنان شناخته می‌شدند و رانندگی با آن‌ها کسل کننده بود. در نسل جدید گیربکس‌های CVT چری، این مسئله تا حد زیادی تغییر کرده است. البته همچنان گیربکس‌های CVT نمونه‌هایی اسپرت نیستند اما بسیار بهتر از قبل عمل می‌کنند. تعویض دنده‌ها همچنان حس نمی‌شود اما در زمان لازم، گیربکس به‌خوبی معکوس می‌دهد تا راننده کمبودی حس نکند. به‌علاوه راننده از طریق وضعیت تیپ ترونیک، می‌تواند کنترل زیادی برای تعویض دنده‌ها داشته باشد. فراموش نکنیم همین گیربکس در مدل‌های گران قیمت‌تری از جمله تیگو ۷ پرو و آریزو ۶ پرو نیز نصب شده است و کارآیی خود را نشان داده است.

 

اهمیت همگاهنگی موتور و گیربکس در مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک

تا اینجای کار در مرور مشخصات فنی X33 Cross اتوماتیک، به بررسی موتور و گیربکس این خودرو پرداختیم. در کنار این، آنچه در عمل کارآیی دارد، هماهنگی میان این دو بخش است. بدون این هماهنگی، داشتن یک موتور یا یک گیربکس خوب، کارآیی کاملی ندارد و به تنهایی، هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند بر روی جاده و در شهر، نظر راننده را جلب کنند.

 

مزیت بزرگ ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک، هماهنگی مناسب میان موتور و گیربکس این خودرو است. این مسئله هم در رانندگی شهری و هم رانندگی جاده‌ای و با شرایط مختلف وزنی خودرو خود را نشان می‌دهد. در یک رانندگی شهری و در زمان تردد در ترافیک، این مجموعه کاملا آرام است و بدون آنکه راننده متوجه شود، دور موتور و دنده‌ها تغییر می‌کنند. در زمان تردد در جاده‌ها، راننده با فشردن بیشتر پدال گاز می‌تواند توان بالاتر موتور را در اختیار داشته باشد. در این شرایط، گیربکس نیز دیرتر دنده‌ها را سبک می‌کند تا موتور بتواند توان خود را آزاد کند.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های این مجموعه، پاسخ مناسب به درخواست راننده در شتابگیری‌ها است. در این شرایط، راننده می‌تواند با فشردن ناگهانی و کامل پدال گاز، درخواست خود را به مجموعه موتور و گیربکس برساند. در این شرایط موتور با افزایش دور و فشار بیشتر توربو شارژر، حداکثر توان و گشتاور را آزاد می‌کند. متناسب با آن، گیربکس نیز به سرعت چند دنده سنگین می‌شود تا شتاب خودرو مناسب باشد. در این شرایط، شتاب میانی خودرو برای سبقت گیری مناسب خواهد بود.

 

جمع بندی؛ آیا مشخصات فنی X33 Cross اتوماتیک برای من مناسب است؟

در پاسخ به این سوال، در درجه اول باید خواسته‌های خود را مشخص کنید. X33 کراس، یک کراس‌اوور کامپکت است و طبیعتا باید انتظارات خود را با این موضوع تنظیم کنید. با در نظر گرفتن کلاس خودرو، مجموع مشخصات فنی ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک شما را راضی خواهد کرد. با این مشخصات فنی، X33 Cross اتوماتیک به راحتی می‌تواند پا به پای بسیاری از سدان‌های داخلی حرکت کند و چیزی از آن‌ها کمتر ندارد. در اینجا البته این خودرو مزیت گشتاور بالاتر را رو می‌کند که در شتابگیری‌ها و سربالایی‌ها خود را نشان می‌دهد.

 

به این ترتیب اگر تصور یک رانندگی اسپرت را ندارید، قطعا مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک راضی کننده خواهد بود. این مجموع در رانندگی روزمره کاملا آرام است. در جاده و مسافرت نیز از کشش کافی برخوردار است و حتی با ظرفیت کامل مسافر، به‌خوبی می‌تواند همراه یا حتی بهتر از رقبای سدان حرکت کند.

 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک و شرایط فروش این خودرو، می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. همکاران ما با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ آماده پاسخگویی هستند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *