مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خرید محصولات تیگو و آریزو

بررسی مشخصات هندلینگ برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷

خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ می تواند جز موارد مهمی باشد که پاسخ دادن به مجهولات ذهنی مشتریان در خصوص آن در الویت اصلی و اولیه نمایندگان آسیا خودرو قرار گرفته است. در نمایندگی های آسیا خودرو که در سرتاسر کشور وجود دارند،  تمام محصولات سواری، سدان و شاسی بلند خانواده های تیگو و آریزو، مدیران خودرو و ایران خودرو به فروش می رسند. در این مراکز خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ از جمله امتیازاتی است که این شرکت برای مشتریان خودش فراهم کرده است.

پیش از پاسخ به شرایط خرید اقساطی این خودرو می توانیم مشخصات هندلینگ ماشین تیگو ۷ را در کنار ویژگی های دیگر این خودرو همچون مشخصات موتور و عملکرد فنی آن مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات بهتر و جامع تری را در خصوص آن پیدا کنیم.

خرید اقساطی ماشین تیگو 7

بررسی هندلینگ ماشین برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷

در این قسمت سعی می کنیم تا با پرداختن به مشخصات این خودرو و بیان مولفه های مهم و تاثیرگذار در هندلینگ تیگو ۷، این موضوع را برایتان کاملا شفاف سازی کنیم.

۱-کابین خودرو

تیگو ۷ یک خودروی شاسی بلند است و می توان گفت دلیل طراحی اولیه آن، رانندگی های آفرودی و مسابقه ای بوده است. در خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ باید بدانید که معمولا یک خودروی شاسی بلند را اگر با خودروهای کوپه و هاچ بک مقایسه کنیم، احتمال دارد که شاسی بلند ما در سیستم هندلینگ از خودروهای دیگر عقب بیفتد. اما این موضوع در مورد تیگو ۷ آن چنان هم صدق نمی کند. تیگو ۷ شاسی بلند جمع و جور است و تقریبا طراحی بدنه و کابین آن به شکلی بوده که سر پیچ ها، جاده های ناهموار و فرعی و…را به خوبی طی کند.

۲-وضعیت آیرودینامیکی

این مورد نیز مجددا به وضعیت خود خودرو و کابین آن مربوط می شود. در این مبحث هر قدر میزان برخورد ذرات هوا با بدنه خودرو کمتر باشد، مسلما خودرو هندلینگ بهتری دارد. پیش از خرید اقساطی ماشین تیگو ۷، اگر به طراحی خودروهای قدیمی تر نگاه کنید متوجه می شوید که به این موضوع توجه چندانی نکرده اند و همین نیز سبب می شد تا این ماشین ها هندلینگ خوبی نداشته باشند. طراحی تیگو ۷ به شکلی بوده است که به بیانی در هنگام حرکت در جاده بتواند باد را بشکند و مشکلی از این بابت نداشته باشد.

۳-جایگاه موتور

به طور کلی خودروها در دو مدل با موتور جلو و موتور عقب طراحی می شوند. در خودروهای موتور عقب می توانید شتاب بیشتر و ترمز گیری و هندلینگ ضعیف تری را ببینید. این موضوع در خودروهای موتور جلو برعکس است. به همین دلیل می توان گفت که تیگو ۷ نیز از این لحاظ هندلینگ خوب و مناسبی دارد.

۴-رینگ و لاستیک ها

قبل از اقدام برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ حتما بسیاری از شما شنیده اید که وجود رینگ و لاستیک های مناسب می تواند کمک بسیار زیادی را به شما در هندلینگ خودرویتان کند. هرچه لاستیک ها پهن تر باشند، رینگ بزرگ تری نیاز دارید و اگر بزرگی رینگ ها به اندازه کافی باشد، دیگر نیازی نیست نگران هندلینگ ماشین بر سر پیچ های جاده ای باشید.

۵-وزن خودرو

اگر خودرو بیش از حد سنگین و یا بیش از حد سبک باشد نمی تواند هندلینگ خوبی را به نمایش بگذارد، زیرا در هر دو صورت خودرو در سرعت های بالا از جاده منحرف خواهد شد. نکته بعدی در مورد وزن خودرو در خصوص توزیع یکسان وزن بر روی چرخ های عقبی و جلویی ماشین است. اگر وزن به درستی بر روی چرخ ها توزیع نشده باشد، می تواند سبب منحرف شدن خودرو در هنگام دور زدن با سرعت های بالا و یا بر سر پیچ ها شود.

۶-سیستم تعلیق خودرو

مورد بعدی که باید پیش از خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ به آن پرداخته شود، در خصوص سیستم تعلیق خودرو است. سیستم های تعلیق خودروهای شهری که تیگو ۷ نیز یکی از آن ها به شمار می آید نرم تر از خودروهایی همچون خودروهای مسابقه ای است. البته هرچه سیستم تعلیق خودرو خشک تر باشد، میزان هندلینگ آن بالاتر می رود. با این وجود با رعایت دیگر مسائل این ضعف در تیگو ۷ تا حد بسیار زیادی کمرنگ شده است.

شش مورد از مهم ترین مواردی که در هندلینگ یک خودرو می توانند تاثیرگذار باشند را با یکدیگر بررسی کردیم. این موارد همگی در تیگو ۷ صدق کرده و نشان می دهند که این خودرو به صورت کلی از هندلینگ مناسب و خوبی برخوردار است.

خرید اقساطی ماشین تیگو 7

ویژگی های تیگو ۷

حالا که مولفه های مهم در زمینه هندلینگ خودرو را شناختیم می توانیم قبل از خرید اقساطی ماشین تیگو ۷، این مشخصات را با ویژگی های خود تیگو ۷ مقایسه کنیم تا بیشتر متوجه قضیه هندلینگ تیگو ۷ شویم. خودرو تیگو ۷ چری با نام شاسی بلند جمع و جور شناخته می شود. ابعاد مناسب این خودرو عرض ۱.۸ متری، طول ۴.۴ متری و ارتفاع ۱.۶ متری دارد و همگی این موارد در نهایت باعث می شوند تا خودرو حالت یکپارچه و متوازنی را داشته باشد.

شاسی تیگو ۷ نیز از نوع یکپارچه است. شاسی های یکپارچه و یک تکه می توانند هم وزن خودرو را به شکل بهتری روی چرخ ها تقسیم بندی کنند و هم آن که هندلینگ بهتری را سر پیچ های جاده ای از خود نشان دهند. وزن کلی خودرو ۱.۴ تن است. این مقدار وزن شاید نسبت به خودروهای سدان کمی بیشتر باشد، اما مسلما باید این را هم در نظر گرفت که تیگو ۷ یک شاسی بلند است و وزن بیشتر آن کاملا طبیعی است.

مورد بعدی که در موارد بالا عنوان نشد فاصله بین دو چرخ جلو و دو چرخ عقب بود. فاصله بین چرخ ها در هر دو محور برابر ۲۲۵/۶۰ سانتی متر است که کاملا مناسب بوده و سیستم هندلینگ خودرو را به خوبی پشتیبانی می کند. در چرخ ها نیز از رینگ ۵ پره استفاده شده است. به صورت تجربی استفاده از این رینگ بهتر می تواند لاستیک ها را پوشش داده و از داغ شدن آن ها نیز جلوگیری کند.

جمع بندی

برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ می توانید به نمایندگی های رسمی آسیا خودرو مراجعه کنید که شرایط فروش استثنایی را هم برای خودرو تیگو ۷ و هم برای دیگر خودروهای داخلی و خارجی فراهم کرده اند.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *