مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تست تصادف تیگو ۷ پرو مکس

تست تصادف تیگو ۷ پرو مکس؛ ۵ ستاره ایمنی برای کراس‌اوور جدید فونیکس

بر اساس نتایج تست تصادف تیگو ۷ پرو مکس توسط موسسه ANCAP استرالیا، این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است. به این ترتیب جدیدترین محصول برند فونیکس، یکی از ایمن‌ترین خودرو‌های بازار ایران خواهد بود.

 

موسسه ANCAP استرالیا که وظیفه انجام تست‌های تصادف برای خودرو‌های بازار این کشور را بر عهده دارد، در جدیدترین آزمون خود به سراغ تیگو ۷ پرو مکس رفته است. بر اساس ارزیابی این موسسه از تست تصادف تیگو ۷ پرو مکس، این کراس‌اوور توانسته ۵ ستاره ایمنی را از آن خود کند که بالاترین نتیجه ممکن است . به این ترتیب ایمنی تیگو ۷ پرو مکس در بالاترین سطح قرار دارد و در کنار این، در زمره ایمن‌ترین خودرو‌های بازار ایران است. این آزمون بر اساس استاندارد جدید و سخت‌گیرانه‌تر ANCAP انجام شده که در آن بسیاری از خودرو‌ها مردود شده‌اند اما تیگو ۷ پرو مکس توانست با قدرت از این آزمون‌های سخت، موفق خارج شود.

 

خودرو تست شده از سوی ANCAP، در بازار استرالیا با عنوان تیگو ۷ پرو به فروش می‌رسد اما نمونه مشابه تیگو ۷ پرو مکس بازار ایران است. به این ترتیب این خودرو از طراحی ظاهری جدیدتری برخوردار است و سیستم‌های کمکی راننده نیز در بالاترین سطح بر روی آن نصب شده. این خودرو قرار است به‌عنوان یکی از محصولات فونیکس، روانه بازار ایران شود.

 

بررسی نتایج تست تصادف تیگو ۷ پرو مکس

مشابه تمام تست‌های تصادف در سراسر جهان، در ANCAP نیز نتایج کلی هر خودرو از چند آزمون مختلف به دست می‌آید. این مسئله باعث می‌شود بتوان ارزیابی کامل و مناسبی از وضعیت خودرو در شرایط مختلف داشت.

 

اصلی‌ترین بخش آزمون‌ها، تصادف از جلو و جانب است که در آن بررسی میزان فشار و آسیب به سرنشین (شامل بزرگسالان و کودکان) مد نظر قرار میگیرد. همچنین تست تصادف با عابر پیاده نیز انجام می‌شود تا توانایی خودرو در کاهش آسیب به عابرین در زمان برخورد ارزیابی شود.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

در سال‌های اخیر و با گسترش سیستم‌های کمکی نصب شده بر روی خودرو‌ها، بررسی این سیستم‌ها نیز بخش ثابتی در تمام تست‌های تصادف است. در اینجا هدف اصلی آن است که خودرو بتواند مانع از برخورد شود. به همین دلیل سیستم‌های مانند ترمز خودکار اضطراری، اهمیت زیادی دارد و به طور ویژه AEB در شرایط مختلف تست می‌شود. همچنین سیستم حرکت بین خطوط نیز توسط ANCAP مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

بر اساس نتایج تست تصادف تیگو ۷ پرو، این خودرو توانست در زمان تصادف، ۸۸ درصد امتیاز برای ایمنی بزرگسالان و ۸۷ درصد امتیاز برای ایمنی کودکان را به دست بیاورد. این اعداد در سطح بالاترین خودرو‌های بازار است و به این ترتیب در شرایط تصادف از جلو یا کنار، فشار محدودی به بدن سرنشینان وارد می‌شود که آسیب رسان نیز نخواهد بود. به این ترتیب، به‌طور کلی این خودرو وضعیت “خوب” را در ایمنی زمان تصاف به دست آورده است.

 

در زمینه ایمنی در برخورد به عابرین پیاده، به طور کلی کراس‌اوورها و شاسی‎‌بلند‌ها امتیاز پایین‌تری نسبت به سدان‌ها کسب می‌کنند که بیش از هر چیز به دلیل ارتفاع بلند کاپوت آن‌ها است. در این زمینه البته وضعیت ایمنی تیگو ۷ پرو مکس مناسب است و این خودرو توانسته ۷۰ درصد امتیاز را به دست بیاورد.

 

وضعیت سیستم‌های کمکی راننده در تست تصادف تیگو ۷ پرو مکس

همانطور که عنوان شد، یکی دیگر از بخش‌هایی که در نتایج تست تصادف تیگو ۷ پرومکس نقش دارد، کارآیی و عملکرد سیستم‌های کمکی راننده است. در اینجا هدف اصلی آن است که تا حد امکان از بروز تصادف (به ویژه تصاف با عابرین پیاده) جلوگیری شود. به همین دلیل و برای شبیه سازی مناسب، برای این تست‌ها عروسک‌هایی در اندازه‌های واقعی (به صورت پیاده یا سوار بر دوچرخه) در مقابل خودرو در حال حرکت قرار می‌گیرند تا عملکرد خودرو ارزیابی شود.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

تیگو ۷ پرو مکس به سیستم‌های کمکی متعددی مجهز است که در اینجا اصلی‌ترین آن‌ها AEB یا سیستم کمکی ترمز اضطراری خودکار است که مورد سنجش قرار می‌گیرد. این سیستم از طریق رادار جلوی خودرو، وضعیت مقابل را بررسی کرده و در صورت وجود مانعی مانند عابر پیاده، در ابتدا به راننده هشدار داده و در صورت عدم واکنش مناسب راننده، به صورت خودکار ترمز‌ها را درگیر می‌کند. به این ترتیب وحود چنین سیستمی باعث می‌شود ریسک تصادف با عابرین پیاده کاهش پیدا کند.

 

در نتایج این بخش نیز تیگو ۷ پرو توانست عملکرد مناسبی داشته باشد. در جریان این تست‌ها، AEB به خوبی و با سرعت مناسب وارد مدار می‌شود و می‌تواند بسته به سرعت خودرو، مانع از برخورد شده و یا شدت برخورد را کاهش دهد. این مسئله به ویژه در مورد حضور ناگهانی عابرین در مقابل خودرو (مثلا پریدن از پیاده رو به خیابان) اهمیت زیادی دارد چراکه در این شرایط عملا رانند فرصتی برای ترمز نخواهد داشت و این AEB است که باید به موقع وارد عمل شود.

 

تیگو ۷ پرو مکس، دومین خودرو چری است که در بازار استرالیا می‌تواند ۵ ستاره کامل ایمنی را کسب کند. پیش از این، فونیکس FX (که در این بازار با عنوان اومودا ۵ به فروش می‌رسد) نیز ۵ ستاره کامل را از آن خود کرده بود. چری برنامه بلند مدتی برای بازار استرالیا دارد و تا کنون دو خودرو را روانه این بازار کرده و به زودی قرار است با مدل‌های برقی نیز، به رقابت با بزرگان در این بازار بپردازد.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *