مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
جگوار لندروور خریدار پلتفرم خودروهای برقی چری

رسما تایید شد: جگوار لندروور خریدار پلتفرم خودروهای برقی چری

پس از حدود دو ماه انتشار اخبار مختلف در زمینه همکاری میان چری و جگوار لندروور در تولید خودرو‌های برقی، طرف چینی رسما تایید کرد جگوار لندروور خریدار پلتفرم خودروهای برقی چری است. به این ترتیب در آینده، محصولات برقی شرکت لوکس ساز انگلیسی بر اساس پلتفرم‌های برقی و هیبریدی چری تولید خواهد شد.

 

رییس هیات مدیره چری روز گذشته به طور رسمی، خبر همکاری میان این شرکت و جگوار لندروور را در زمینه تولید خودرو‌های برقی تایید کرد. آنگونه که Yin Tongyao اعلام کرده، جگوار لندروور خریدار پلتفرم خودروهای برقی چری خواهد بود تا از این پلتفرم‌ها برای توسعه نسل بعدی خودروهای برقی و هیبرید خود استفاده کند.

 

پیش از این در خبری با عنوان جگوار لندروور به دنبال زیرساخت خودروهای برقی چری در وبسایت آسیا خودرو، به احتمال این همکاری و پیشرفت‌های مهم در مذاکرات طرفین پرداخته بودیم. اکنون و با رسمی شدن این توافق، علاوه بر جزییات بیشتر، نوع پلتفرم‌های مورد استفاده نیز مشخص شده است.

 

بر اساس اعلام Tongyao، بر اساس این توافق قرار است چری دو پلتفرم M3X و E0X را برای توسعه خودرو‌های برقی و هیبرید در اختیار جگوار لندروور قرار دهد. مزیت بزرگ این دو پلتفرم، ساختار ماژولار آن‌ها است. به این ترتیب بر اساس همین دو پلتفرم می‌توان خودروهایی با ابعاد و کلاس مختلف را توسعه داد. هم اکنون نیز چری از این دو پلتفرم در مدل های مختلف برند چری، اکسید و لوکسید و اکسلانتیکس استفاده می‌کند و توانایی‌های آن‌ها در شرایط واقعی نشان داده شده است.

 

آشنایی با پلتفرم‌های مورد استفاده در همکاری میان چری و جگوار لندروور

همانطور که عنوان شد، هم اکنون استفاده از دو پلتفرم M3X و E0X چری برای توسعه نسل بعدی محصولات جگوار لندروور قطعی شده است. این دو پلتفرم به طور کامل توسط مهندسان چری توسعه یافته‌اند و هم اکنون نیز در طیف گسترده‌ای از محصولات این شرکت و زیر مجموعه‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان نمونه، پلتفرم M3X هم اکنون در دو مدل در چری مورد استفاده قرار می‌گیرد که مدل T1X آن از سوی چری برای تولید تیگو ۹ مورد استفاده قرار گرفته است. چری سال‌ها است در طراحی سیستم تعلیق پلتفرم‌های خود از همکاری و مشاوره بنتلر آلمان نیز بهره می‌برد و نسل جدید پلتفرم‌های این شرکت نیز با همکاری این غول آلمانی توسعه یافته است.

 

در بین دو پلتفرمی که از سوی چری برای همکاری با جگوار لندروور در نظر گرفته شده است، M3X به طور اختصاصی برای خودرو‌های پلاگین هیبرید توسعه یافته و E0X برای خودرو‌های برقی است. پلتفرم M3X قابلیت نصب موتور‌های درونسوز و همچنین نمونه‌های پلاگین هیبرید را دارد. به همین دلیل به طور استاندارد، فضایی برای باتری‌ها در کف خودرو در این شاسی طراحی شده است. استفاده از این پلتفرم به جگوار لندروور اجازه می‌دهد در بازار خودرو‌های هیبرید نیز حضور داشته باشد.

 

از سوی دیگر، پلتفرم E0X که به طور ویژه در محصولات لوکسید (برند مشترک چری و هواوی) و اکسلانتیکس (از زیر مجموعه‌های برند اکسید) و همچنین محصولات اکسید توسعه داده شده است، در زمان طراحی بر اساس نیاز خودرو‌های برقی مهندسی شده است و به همین دلیل برای برقی سازی خطوط تولید جگوار لندروور ایده‌آل است. به‌علاوه این پلتفرم ویژگی‌های لوکسی مانند سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم نیز دارد که برای برند‌های لوکس ساز جگوار و لندروور ایده‌آل است.

 

سابقه همکاری چری و جگوار لندروور

هر چند اعلام این خبر که جگوار لندروور خریدار پلتفرم خودروهای برقی چری شد، سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به دنبال داشته، اما سابقه همکاری این دو مجموعه به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد. در این سال، چری و جگوار لندروور، قراردادی برای تاسیس یک جوینت ونچر امضا کردند کارخانه تولید محصولات جگوار و لندروور با سرمایه‌گذاری چری دو سال بعد آغاز به کار کرد.

 

پس از آن همکاری میان دو مجموعه ادامه داشت و برای مقاطعی، جگوار لندروور به دلیل سابقه طولانی در تولید خودروهای اسپرت، در طراحی سیستم تعلیق محصولت چری با این شرکت مشارکت می‌کرد. همچنین طراحان چری نیز بعضی از المان‌های محصولات این شرکت را از محصولات جگوار و لندروور الهام گرفته‌اند.

 

اکنون و در ادامه روند همکاری میان دو مجموعه است که چری زیر ساخت و پلتفرم محصولات برقی و هیبرید جگوار لندروور را تامین می‌کند. این مسئله کمک بزرگی به جگوار لندروور در مسیر برقی سازی محصولات است، جایی که چری از مدت‌ها قبل با سرمایه‌گذاری زیاد، به یکی از شرکت‌های پیشرو در بازار تبدیل شده است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه اخبار چری می‌توانید وبسایت آسیا خودرو را دنبال کنید.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *