این روزها کمپانی های داخلی نیز به اندازه تولیدکنندگان چینی فعال شده اند و سعی دارند خودروهایی را به بازار عرضه کنند که تا حدی قابل رقابت با محصولات چینی باشد. یکی از ماشین هایی که چند ماه اخیر سر و صدای زیادی به پا کرد، تارا اتوماتیک بود که توسط ایران خودرو به بازار ایران معرفی شد. در این مقاله به مقایسه و بررسی چینی آریزو ۶ و خودروی ایرانی تارا اتوماتیک می پردازیم تا ببینیم کدامیک ارزش ثبت نام و خرید بیشتری دارد.
پیشرانه بهینه سازی شده ماشین ایرانی تارا اتوماتیک قادر است با استفاده از پیشرانه ۱.۶ لیتری خود در بهترین شرایط ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید نماید که این قدرت توسط گیربکس ۶ سرعته اتومات به چرخ های جلو منتقل می شود، البته به گفته مدیران ایران خودرو پیشرانه اصلاح شده در بحث مصرف سوخت و آلایندگی نیز بهبود نسبی را نتجربه کرده است.
اما در خودرو آریزو ۶ پیشرانه متفاوت با یک موتور یک و نیم لیتری توربو وجود دارد که می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این قدرت توسط جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته cvt به چرخ های جلو این ماشین منتقل می شود که این خودرو را در ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند و البته باید اشاره کرد که این جعبه دنده در فهرست ۱۰ جعبه دنده برتر در بازار کشور چین شناخته شد و میتواند این خودرو را در زمان ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت برساند. چری آریزو ۶ به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز است و در بررسی های انجام شده مشخص شد که میتواند مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹لیتر را داشته باشد.
سپر های اسپرت تارا زیبا هستند و طراحی خطوط روی بدنه تا را نیز تقریباً با هم هماهنگ است، چراغ های جلو شبیه به همتای فرانسوی یا همان پژو ۳۰۱است، طراحی تارا ۷۷ میلی متر کشیده تر و ۲۰ میلی متر کوتاه تر از پژو ۳۰۱ میباشد
طراحی فضای کابین و داشبورد خودروی ایرانی تارا تا حد زیادی با خودرو پژو ۳۰۱ شباهت دارد، این خودرو دارای فرمان دی کات نمایشگر مرکزی و کلیدهای روی غربیلک فرمان است که کیفیت متریال به کار رفته در طراحی داخلی تارا کاملا متوسط است.
در ماشین چینی آریزو ۶ طراحی به مراتب بهتر نسبت به تارا اتوماتیک شاهد هستیم در طراحی این خودرو مواردی مشابه با خودروهایی همرده مثل تویوتا کرولا و هوندا سیویک دیده می شود در این خودرو جلو پنجره با طرح ایکس و با زمینه مشکی طراحی شده و خطی کرومی در میانه آن دیده میشود.
چراغ های این خودرو در جلو به صورت ال ای دی کشیده طراحی شده اند و چراغ روز با طرح led در قسمت بالای کاسه چراغ وجود دارد.
در چراغ های عقب نیز کشیدگی زیبایی وجود دارد ضمناً نواری کرومی دو چراغ عقب را به هم متصل می کند که در میان آنان نشان برند چری قرار گرفته است.
طراحی خودرو سپر جلو با طرح ای برجسته و برآمده با رنگ مشکی طراحی شده و در کنار سپه مه شکن ها به صورت خطی افقی جای گرفته اند.
با وجود اینکه ماشین ایرانی تارا اتوماتیک طراحی عقب بسیار زیبایی دارد، در قسمت نمای عقب یا پشت ماشین چینی آریزو ۶ طراحی هماهنگ با نمای جلو وجود دارد و سپر عقب نیز همانند سپر جلو، شکل برجستهای یا برامده ای دارد. طول آریزو ۶ برابر با ۴۷۱۰ میلیمتر، عرض آن برابر با ۱۸۲۵ میلیمتر و ارتفاع آن برابر با ۱۴۹۰ میلیمتر بوده فاصله محوری در این خودرو ۲۶۷۰ میلیمتر است که نسبت به خودروی ایرانی تارا اتوماتیک برتری دارد.
در طراحی داخلی چری آریزو سبک جدید دیده میشود در این سبک جدید ترکیب متریال در این خودرو بسیار جذاب تر از تارا اتوماتیک است وجود صفحه نمایش در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را کاملاً در دسترس قرار داده و صفحه نمایش دیجیتال در جلو آمپر اطلاعات خودرو صفر را در معرض نمایش قرار می دهد.
ضمناً فضای کافی برای راننده و سرنشینان نیز در قسمت جلو و عقب تعبیه شده است. در حالت کل در نمای داخلی این خودرو یک طراحی کاملاً به روز و شیک و لاکچری را مشاهده میکنیم که کاملاً توان رقابت با خودروهای تولید شده روز اروپا را دارد.
در ماشین های چینی یا ایرانی لوکس وجود تجهیزات و آپشن ها به یک ضرورت تبدیل شده تا مشتریان را ترغیب به خرید کرده و رانندگی را لذت بخش تر کند. در خودروی ایرانی تارا اتوماتیک از تجهیزاتی مانند:
استفاده شده است.
در خودروی چینی آریزو ۶ تجهیزاتی مانند:
از این لحاظ ماشین چینی آریزو ۶ دارای امکانات یا تجهیزات به مراتب بهتر و پیشرفته تری نسبت به خودروی ایرانی تارا اتوماتیک میباشد.
اگر قصد ثبت نام آنلاین یا خرید اقساطی چری آریزو ۶ یا سایر محصولات تیگو و آریزو را دارید، می توانید شرایط فروش اقساطی آسیا خودرو را در صفحه فروش بررسی کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.
ثبت نظر