مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
کیلس استارت

استارت دکمه ای چیست؟

سیستم های استارت دکمه ای یا بدون کلید (Keyless) دارای یک ریموت یا کارت هوشمند هستند که می توانید آن را در جیب، کیف، یا هر جایی که نزدیک به گیرنده داخل خودرو قرار دارد، نگه دارید. این کارت یا ریموت، یک سیگنال با فرکانس پایین منحصر به فرد را به سیستم کامپیوتری خودرو ارسال می کند. زمانیکه تایید شود که سیگنال صحیح، ارسال شده، به شما امکان می دهد دکمه ای را روی داشبورد یا کنسول خودرو فشار دهید تا موتور روشن شود. خاموش کردن موتور نیز به همان اندازه بی دردسر است: به سادگی دکمه استارت/استاپ را فشار دهید.

کی لس استارتر، علاوه بر روشن و خاموش کردن موتور در اکثر خودروها شامل ورود بدون کلید نیز می شود که به شما امکان می‌دهد بدون وارد کردن کلید یا زدن دکمه روی ریموت، وارد خودرو شوید.

اگرچه کی لس استارتر به طور گسترده ای حتی در خودروهای مقرون به صرفه نظیر تیگو ۷ و آریزو ۵ نیز در دسترس است، اما در نسل جدید خودروها مانند تیگو ۸ پرو، این سیستم ویژگی های بسیار بهتری را ارائه می دهد: به عنوان مثال تنظیم شیشه های برقی و باز شدن خودکار قفل درها. سیستم استارت دکمه ای، نه تنها راحتی را برای بسیاری از خریداران خودرو که قسط خرید نقدی و اقساطی خودروهایی نظیر تیگو ۷ را دارند به ارمغان آورده بله می تواند به ویژه برای رانندگان مبتلا به آرتریت یا سایر ناتوانی هایی که توانایی گرفتن و چرخاندن کلید را ندارند، مفید واقع شود.

 

مزایای سیستم استارت دکمه ای

ضد سرقت بودن استارت کی لس (Keyless Start)

از جمله مزایای این سیستم ها که برای کمک به جلوگیری از سرقت خودرو، طراحی شده اند، می توان به عدم وجود قفل مکانیکی یا فیزیکی اشاره کرد. از آنجایی که کامپیوتر خودرو تنها سیگنالی را که از کارت هوشمند یا سوئیچ خود می آید را تشخیص می دهد، دزدان برای وارد شدن و راه اندازی موتور با مشکل بیشتری مواجه خواهند شد. هیچ سوئیچ فلزی وجود ندارد که بتوان آن را کپی کرد و هیچ قفل مکانیکی در ستون فرمان وجود ندارد که بتوان آن را به زور شکست و ماشین را روشن کرد.

امکان قفل کردن درب ها یا صندوق عقب بدون کلید

کی لس استارتر قفل کردن درب ها یا صندوق عقب را تا زمانیکه ایمن و راحت در جیب شما باشند، آسان می کند. اما برخی از سیستم ها به اندازه کافی هوشمند هستند که اگر بنا به دلایلی، کارت هوشمند یا سوئیچ را در داخل خودرو یا در قسمت بار جا گذاشته باشید، اجازه قفل شدن درها را نمی دهند. اگر بخواهید درها یا صندوق عقب را در حالی که کارت یا سوئیچ هنوز داخل خودرو است قفل کنید، هشدار صوتی ارسال می شود.

تمهیدات ایمنی برای استارت دکمه ای

سیستم‌های استارت دکمه ای نیاز به تمهیدات امنیتی دارند تا اطمینان حاصل شود که خودروی شما در زمان نامناسبی روشن نمی‌شود. بررسی‌های ایمنی قبل از استارت توسط رایانه خودرو، انجام می شود تا قبل از اینکه موتور روشن شود، اطمینان حاصل کند که وسیله نقلیه در حالت پارک است و پای شما روی ترمز قرار دارد. برای تضمین ایمنی بیشتر، سوئیچ یا کارت هوشمند باید در داخل وسیله نقلیه باشد تا با فشردن دکمه بتوانید موتور را روشن کنید.

اگر باتری ریموت شما در حالی که دور از تعمیرگاه ها هستید خالی شود، تمهیداتی اندیشیده شده، اگرچه این تمهیدات در بین خودروسازان متفاوت است. رایج ترین راه حل، باز کردن قفل از راه دور از طریق خدمات اضطراری هوایی است که توسط سازنده ارائه می شود. در شورت تماس یا استفاده از برنامه ای که روی تلفن همراه خود نصب کرده اید، نماینده شرکت می تواند سیگنالی برای باز کردن قفل درهای ماشین شما و فعال کردن سیستم استارت ارسال کند. برخی از خودروسازان یک برنامه کمک اضطراری جاده ای را ارائه می دهند که یک تکنسین را برای کمک به شما به محل اعزام می کند. و برخی از سیستم ها، یک کلید مخفی دارند که از سوئیچ بیرون می آید تا قفل در را باز کند. سپس این کلید را می توان در یک قفل اضطراری قرار داد تا ماشین روشن شود.

 

معایب سیستم استارت بدون کلید

متأسفانه، مشکلات غیرمنتظره و گاهی غم انگیز در ارتباط با کی لس استارتر گزارش شده است. اگرچه خودروسازان در حال رسیدگی و رفع این مشکلات در مدل های جدید خودرو هستند، شما باید از معایب احتمالی این سیستم ها آگاه باشید.

با وجود کی لس استارتر یا استارت دکمه ای، و با توجه به موتورهای بی‌صدای امروزی، احتمال اینکه فراموش کنید موتور را هنگام خروج از خودرو خاموش کنید، کن نیست. از سال ۲۰۰۶، بیش از ۲۲ نفر در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن که در اثر روشن ماندن ماشین در یک گاراژ بسته ای که به خانه راه داشته، منتشر شده جان خود را از دست داده اند و بسیاری دیگر دچار بیماری و تنگی نفس شده اند.

بسیاری از مردم نیز در نتیجه پیاده شدن از یک وسیله نقلیه بدون قرار دادن گیربکس در حالت پارک، مجروح شده یا آسیب مالی دیده اند. با وجود موتوری که بی صدا کار می‌کند و سوئیچی برای خاموش کردن آن وجود ندارد، رانندگان ممکن است ناخواسته در حالی که خودرو در دنده است، از خودرو خارج شوند، که موجب می شود خودرو به جلو حرکت کرده و آنها را درحالیکه به دیوار یا مانع دیگری برخورد می کند با خود بکشاند.

همچنین باید توجه داشته باشید که وسایل نقلیه مجهز به استارت دکمه ای نسبت به خودروهای دارای سیستم استارت معمولی در برابر هک شدن آسیب پذیرتر هستند. تیم‌های تحقیقاتی نشان داده‌اند که با تجهیزات مناسب می‌توان سیگنال رادیویی را از سوئیچ یا کارت هوشمند دریافت کرده و از آن سیگنال برای باز کردن و حتی راه‌اندازی خودرو استفاده کرد. این نوع دزدی بسیار پیچیده تر از شکستن شیشه است، اما برخی مجرمان مصمم و دارای دانش فنی، از این طریق بسیاری از خودروهای مجهز به استارت دکمه ای را دزدیده اند.

 

چگونه از سیستم استارت دکمه ای استفاده کنیم کنیم؟

قبل از هر چیز،  پیشنهاد می کنیم دفترچه راهنمای هر خودرویی را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که چگونه سیستم استارت بدون کلید آن کار می کند و بتوانید با استارت دکمه ای به درستی کار کنید. همچنین عادت کردن به نحوه کار با این سیستم ممکن است کمی زمان ببرد به خصوص اگر خودروی قبلی شما سوئیچ فلزی داشته است، بنابراین، بهتر است روزها یا حتی ماه های اول پس از خرید نقدی یا اقساطی خودروهایی که به سیستم Keyless starter مجهز هستند مانند تیگو ۷ حتما از اینکه ماشین شما در حالت پارک است و موتور را قبل از خروج از وسیله نقلیه خاموش کرده اید، مطمئن شوید.

 

جمع بندی

هنگام خرید هر یک وسیله نقلیه جدیدی، تحقیق در مورد سیستم های هوشمند آن ضروری است. بسیاری از جدیدترین مدل‌های تیگو و آریزو، اکنون مجهز به سیستم استارت دکمه ای یا کی لس استارتر هستند که کار رانندگان را بسیار راحت کرده است.

برای مشاوره جهت خرید نقدی و اقساطی خودرهای تیگو و آریزو می توانید با کارشناسان آسیا خودرو در ارتباط باشید. اعتماد شما، اصالت ما است.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *