مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک

مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک

در کنار طراحی ظاهری جذاب و به‌روز و امکانات رفاهی و ایمنی بالاتر از رقبا، یکی از ویژگی‌های X33 کراس اتوماتیک، مشخصات فنی این خودرو است. مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک، ترکیبی از راحتی در رانندگی شهری، مصرف سوخت اقتصادی و توان حرکتی مناسب برای نیاز جوانان است تا به این ترتیب، بتواند سلیقه عمده مشتریان بازار را پوشش دهد. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

 

لیست مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک

  • موتور: سه سیلندر خطی توربوشارژ
  • حجم موتور: ۱ لیتر
  • قدرت موتور: ۱۰۲ اسب بخار
  • گشتاور موتور: ۱۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: اتوماتیک
  • نوع گیربکس: CVT با ۹ دنده شبیه‌سازی شده
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۶
  • مصرف سوخت متوسط: ۶.۱ لیتر در یکصد کیلومتر

 

بررسی اجمالی مشخصات فنی ایکس ۳۳ کراس

ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک خودرویی در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت است و مشخصات فنی این خودرو نیز متناسب با مشخصات این کلاس تنظیم شده است. به این ترتیب، ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک خودرویی است که می‌تواند به طور کامل نیازهای نسل جوان و همچنین خانواده‌های کم جمعیت را برآورده کند. علاوه بر این، ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک در یک مسافرت چهار یا پنج نفره نیز می‌تواند به‌خوبی توان خود را نشان دهد.

 

موتور ایکس ۳۳ کراس، مشابه موتوری است پیش از این در ایکس ۲۲ هم دیده بودیم. موتور این خودرو نسل جدید موتور‌های چری است و با وجود حجم کم، با توجه به استفاده از توربوشارژر، می‌تواند قدرت و مهمتر از آن گشتاور لازم را تولید کند. قطعات خریداران این کلاس، انتظار یک خودرو اسپرت را ندارند اما X33 کراس اتوماتیک می‌تواند با موتور ۱۰۲ اسب بخاری خود، پا به‌پای دیگر رقبا حرکت کند.

 

در کنار موتور، باید به گیربکس این خودرو نیز اشاره کنیم. گیربکس این خودرو نمونه اتوماتیک CVT است. این گیربکس، نسل جدید CVT‌های چری است که مدل‌هایی نزدیک به آن را می‌توان در مدل‌های گران قیمت‌تر فونیکس هم دید. تفاوت اصلی گیربکس نصب شده در ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک با مدل‌های گران قیمت‌تر، افزایش حداکثر گشتاور قابل تحمل در مدل‌هایی با موتورهای قوی‌تر است. هرچند گیربکس به صورت اتوماتیک، ضرایب دنده را کنترل می‌کند، اما برای ارائه حس بهتر رانندگی و همچنین ارائه کنترل بیشتر برای راننده، ۹ دنده شبیه‌سازی شده نیز در آن تعریف شده است. به این ترتیب راننده می‌تواند وضعیت دنده‌ها را کنترل کند.

 

با در نظر گرفتن موارد بالا، مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک، کاملا نیازهای خریداران این کلاس را برآورده می‌کند. علاوه بر این، از نظر توان حرکتی، به‌خوبی می‌تواند با خودروهایی با حجم موتور بالاتر رقابت کند.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

بررسی موتور X33 کراس اتوماتیک

موتور ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک، نمونه‌ای سه سیلندر خطی با حجم ۱ لیتر است که به کمک توربوشارژر می‌تواند ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. به این ترتیب با وجود حجم کم، قدرت موتور این خودرو در حد موتور‌های ۱.۵ تا ۱.۶ لیتری سایر خودرو‌های بازار ایران است در حالی‌که مصرف سوخت پایین‌تری دارد و گشتاور بیشتری نیز تولید می‌کند.

 

استفاده از موتور کم حجم و افزایش قدرت آن با توربو شارژر، در سال‌های اخیر به‌صورت گسترده از سوی خودروسازان جهانی رایج شده است. با این سیاست، موتور در حالت عادی با توجه به حجم کم، مصرف سوخت پایینی دارد. در مقابل و در زمانی که نیاز به قدرت بیشتری دارید، با افزایش دور موتور، توربوشارژر وارد مدار شده و قدرت لازم را تامین می‌کند. به این ترتیب موتور ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک، با قدرت ۱۰۲ اسب بخار، در رده موتور‌های ۱.۵ تا ۱.۶ لیتری بازار است در حالی که مصرف سوخت پایین‌تری را ارائه می‌کند.

 

یک مزیت بزرگ موتور ایکس ۳۳ کراس، گشتاور بالاتر آن نسبت به موتور‌های هم‌توان تنفس طبیعی است. گشتاور موتور این خودرو معادل ۱۵۰ نیوتون متر است که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از رقبای تنفس طبیعی است. مهمتر از گشتاور بالاتر، تولید این گشتاور در دور‌های موتور پایین است. حداکثر گشتاور ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک در دور موتور ۱۷۵۰ به دست می‌آید. به این ترتیب راننده در دور موتور زیر ۲۰۰۰، به حداکثر گشتاور یا کشش موتور این خودرو دسترسی دارد.

 

بررسی گیربکس ایکس ۳۳ کراس اتومات

بخشی دیگر از مشحصات فنی ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک، گیربکس این خودرو است. گیربکس ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک، یک گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده تعریف شده و وضعیت تیپ ترونیک است. به این ترتیب این گیربکس در حالت عادی عملکردی اتوماتیک دارد و بر حسب شرایط، ضریب دنده مناسب را تنظیم می‌کند اما اگر راننده بخواهد، می‌تواند از طریق وضعیت تیپ ترونیک، کنترل را بر عهده بگیرد. در ای زمینه می‌توانید مقاله گیربکس CVT چیست و چگونه کار می کند را بخوانید.

 

گیربکس ایکس ۳۳ کراس، نسل جدید گیربکس‌های CVT چری است. هدف اصلی از طراحی این گیربکس‌ها، ترکیب مصرف سوخت پایین و ارائه حس رانندگی بهتر به راننده است. انتقال قدرت در این گیربکس از طریق تسمه فولادی محصول بوش آلمان انجام می‌شود. به این ترتیب این گیربکس می‌تواند گشتاوری تا حدود ۲۰۰ نیوتون متر را تحمل کند.

 

سبک کردن دنده‌ها در حالت عادی در دور‌های پایین انجام می‌شود. به این ترتیب موتور با توجه به شرایط، در پایین‌ترین دور موتور ممکن حرکت می‌کند. این وضعیت در شهر و یا رانندگی با سرعت ثابت در جاده کافی است و باعث می‌شود بدون فشار به موتور، خودرو به پیش برود. در مقابل، هر زمان بخواهید رانندگی سریع‌تر و پر شتاب‌تری داشته باشید، کافی است پای خود را بر روی پدال گاز فشار دهید تا گیربکس به سرعت ضرایب دنده را سنگین کند. همچنین با استفاده از وضعیت تیپ ترونیک هم می‌توانید عملکرد گیربکس را کنترل کنید.

 

در این زمینه همچنین می‌توانید مقاله مزایا و معایب گیربکس CVT را نیز بخوانید.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

جمع بندی؛ آیا مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک برای رانندگی مناسب است؟

در پاسخ به این سوال، باید مشخصات فنی X33 کراس اتوماتیک را در کلاس این خودرو بررسی کنید. برای برخی خریداران در این کلاس، بیش از توان موتور، راحتی رانندگی اهمیت دارد و در این زمینه مشخصات فنی ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک قطعا نمره قبولی می‌گیرد. مجموعه موتور و گیربکس این خودرو، در حالت عادی عملکرد آرامی دارند و بدون دخالت راننده، عملکرد مناسبی را ارائه می‌کنند.

 

در مقابل، برخی و به‌ویژه خریداران جوان‌تر، با توجه به ویژگی‌های جوان‌پسند و اسپرت این خودرو، انتظار رانندگی سریعتری دارند. در اینجا هم مشخصات فنی ایکس ۳۳ کراس اتومات، پاسخگو خواهد بود. البته قطعا نباید انتظار یک خودرو اسپرت را از این خودرو داشته باشید اما برای رانندگی سریعتر از سایرین و سبقت‌گیری، X33 کراس اتومات همراه شما خواهد بود.

 

در نهایت خانواده‌ها هم برای یک سفر خانوادگی می‌توانند روی مشخصات فنی این خودرو حساب کنند. توان موتور با وجود حجم کمتر، مشابه بسیاری دیگر از خودروهای بازار با حجم موتور بالاتر است و به علاوه گشتاور بیشتری هم دارد. به این ترتیب در یک سفر خانوادگی با حداکثر ظرفیت و در مسیرهای شیبدار و کوهستانی، به‌راحتی می‌توانید همراه با ترافیک حرکت کنید و حتی فکر سبقت گرفتن هم باشید.

 

اگر سوالی در زمینه ایکس ۳۳ کراس اتومات و شرایط فروش این خودرو داشید، همکاران ما در آسیا خودرو پاسخگوی شما خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *