مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تندر 90 با یک چراغ دنده عقب

سوال روز: چرا بعضی از خودروها یک چراغ دنده عقب دارند؟

در هر بخش از مطالب سوال روز، به بررسی یکی از سوالاتی که از سوی شما ارسال شده است می‌پردازیم. این سوالات را می‌توانید در کامنت همین مطلب ارسال کنیم. سوال این بخش، در مورد چراغ دنده عقب بعضی از خودرو‌ها و وجود تنها یک چراغ دنده عقب در این خودرو‌ها است.

 

سوال: چرا در بعضی از خودروها، یک چراغ دنده عقب وجود دارد؟ آیا نمی‌شد مانند خیلی از خودرو‌ها، دو چراغ دنده عقب نصب کرد؟

 

حذف چراغ دنده عقب به دلیل نصب مه شکن

خودرو‌هایی که با یک چراغ دنده عقب می‌بینید، در اصل و در زمان طراحی، مانند خودرو‌های دیگر دارای دو چراغ دنده عقب بوده‌اند. در این خودرو‌ها، یکی از چراغ‌ها به دلیل نصب مه شکن، حذف شده و به چراغ مه شکن عقب تبدیل شده است.

 

در بعضی از کشورهای جهان، نصب چراغ مه شکن عقب الزامی نیست و به همین دلیل بعضی از خودروسازان این چراغ را به‌صورت مستقل بر روی خودروهای خود نصب نمی‌کنند و این خودروها دارای دو چراغ دنده عقب هستند. این مسئله بیش از هر چیز به دلیل طراحی خودرو و همچنین بازارهای اصلی آن است. به این ترتیب اگر قرار است خودرو در بازاری که نصب مه شکن نیاز یا الزامی نیست به فروش برسد، معمولا بدون این چراغ و با دو چراغ دنده عقب عرضه می‌شود.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

چنین خودروهایی برای ورود به بازارهایی که نصب مه شکن عقب در آن‌ها الزامی است (مانند بازار ایران)، باید در ساختار چراغ‌های خود تغییراتی بدهند. تغییر کامل چراغ‌های عقب برای جای دادن مه شکن هزینه‌بر است و معمولا از سوی خودروسازان انجام نمی‌شود. برای این منظور بعضی از خودروسازان اقدام به نصب چراغ مه شکن عقب در خارج از مجموعه چراغ‌ها و بر روی سپر عقب می‌کنند.

 

اما راه‌حل کم‌هزینه‌تر، تغییر یکی از چراغ‌های عقب و نصب مه شکن عقب بر روی آن است. به این ترتیب مشکل استاندارد نیز برطرف می‌شود و به همین دلیل است که بعضی از خودروهای داخلی با یک چراغ عقب عرضه شده‌اند چراکه چراغ دیگر به مه شکن اختصاص ‌یافته است.

 

آیا هنوز هم خودرو‌های داخلی با یک چراغ دنده عقب عرضه می‌شوند؟

نصب چراغ مه شکن عقب بیش از یک دهه قبل در ایران الزامی شده است. به این ترتیب تمامی خودرو‌های تولیدی و وارداتی از زمان تصویب این قانون، باید با چراغ مه شکن عقب عرضه می‌شدند. دقیقا همین مسئله بود که باعث شد برخی از خودرو‌ها مانند تندر ۹۰، با یک چراغ دنده عقب و یک چراغ مه شکن عرضه شوند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

مدتی پس از اجرای این قانون، الزام نصب دو چراغ دنده عقب و چراغ مه شکن مطرح شد که هم اکنون نیز اجرایی است. به این ترتیب در سال‌های اخیر، تمامی خودروهایی که به تازگی وارد بازار ایران شده‌اند، با دو چراغ عقب و یک چراغ مه شکن عرضه می‌شوند. این مسئله باعث شده در بین خودرو‌های جدید (چه تولید داخل و چه وارداتی) دیگر شاهد نصب یک چراغ دنده عقب نباشیم. نمونه این مسئله را می‌توان در فیس لیفت تندر ۹۰ و تغییر در چراغ‌های عقب و نصب جداگانه مه شکن بر روی سپر عقب و یا تغییر در سپر عقب مزدا ۳ به دلیل نصب چراغ مه شکن دید. البته در محصولات فونیکس، با توجه به آنکه این خودروها برای بازارهای جهانی طراحی شده‌اند، از ابتدا دو چراغ دنده عقب در نظر گرفته شده است.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *