مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
ثبت نام خودروی تیگو

هر آنچه باید قبل از خرید محصولات تیگو و آریزو بدانید

پیش از خرید محصولات تیگو و آریزو بایستی یک سری نکات را در خصوص هر دو خودرو بدانید که می تواند سبب شود تا انتخاب بسیار بهتری داشته و درست تر تصمیم بگیرید. در این مقاله سعی می کنیم تا هم محصولات تیگو و هم محصولات آریزو را از جهات گوناگون بررسی کنیم و تمام نقاط ضعف و قوت این محصولات را به شما معرفی نماییم تا بهتر بتوانید پیش از خرید محصولات تیگو و آریزو و یا هر نوع خودروی دیگری تصمیم گیری کنید.

هر آنچه باید قبل از خرید محصولات تیگو و آریزو بدانید

بررسی فنی تیگو در هنگام خرید محصولات تیگو و آریزو

محصولات تیگو شامل چند مدل خودروی تیگو ۳، تیگو ۵، تیگو ۷ و تیگو ۸ می شوند. تیگو ۸ هنوز به بازار خودرویی ایران راه پیدا نکرده است و به احتمال زیاد از ابتدای آذر ماه سال ۱۴۰۰ فروش آن در نمایندگی های مجاز مدیران خودرو که شامل نمایندگی های آسیا خودرو نیز می شود، آغاز خواهد شد. می توانیم خودرو تیگو را از جهات مختلفی همچون طراحی ظاهری، وضعیت فنی و همچنین آپشن هایی که دارد مورد بررسی قرار دهیم.

از لحاظ فنی، خودروسازی چری در تولید تیگو، به صورت قدم به قدم سنگ تمام گذاشته است. به طوری که نمی توان خودرو تیگو ۳ را با تیگو ۸ حتی مقایسه کرد، زیرا می توان گفت که تیگو ۸ از لحاظ موتور و شرایط فنی بسیار پیشرفت کرده است. اگر بخواهیم میزان قدرت موتور را در خودروهای سری تیگو بررسی کنیم باید بگوییم که میزان قدرت موتور از ۱۳۹ اسب بخار در تیگو ۵ به ۱۹۸ اسب بخار در تیگو ۸ رسیده است. میزان قدرت موتور با هر یک واحد تغییر، به شکل محسوسی عوض می شود و همین موضوع می تواند ثابت کند که موتور تیگو ۸ تا چه حد از موتور تیگو ۵ قدرتمندتر است.

مورد بعدی که می توان در مورد محصولات تیگو بیان شد، ارتقا پیدا کردن نوع گیربکس آن ها است. گیربکس این محصولات در ابتدا به شکل دستی طراحی شده بود. پس از آن به ۷ دنده مصنوعی یا همان گیربکس CVT تبدیل شد. در تیگو ۷ این گیربکس ها به ۶ دنده اتومات رسیدند و در تیگو ۸ نیز تبدیل به ۷ دنده اتومات و دو کلاچه شدند. مسلما گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های عادی یا همان گیربکس های دستی هم عملکرد بهتری دارند و هم آن که راننده در هنگام رانندگی های طولانی مدت و یا رانندگی در ترافیک های سنگین راحتی بیشتری دارد و دائما به دلیل نیم کلاچ گرفتن اذیت نخواهد شد.

گشتاوری خودرو که ارتباط مستقیمی با میزان شتاب و حتی قدرت خودرو دارد نیز در طی زمان در محصولات تیگو به شکل کاملا واضح و چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در ابتدا گشتاوری خودرو تیگو ۵ برابر ۱۸۲ نیوتن متر بود. این مقدار در نوع خودش عدد قابل قبولی بود، اما مسلما هنوز هم جای زیادی برای پیشرفت و بهبود داشت. زمانی که تیگو ۷ به بازار عرضه شد، مقدار گشتاوری آن برابر ۲۱۰ نیوتن متر ارزیابی شد که حدود ۳۰ واحد نسبت به تیگو ۵ افزایش داشته بود.

اما در مورد تیگو ۸، باز هم چری به همان گشتاوری ۲۱۰ نیوتن قانع نشدو در خودروی جدیدش که از آن رونمایی کرد، گشتاوری ۲۹۰ نیوتن متر را به نمایش گذاشت که رقم بسیار جالب توجه و قابل قبولی بود.

هر آنچه باید قبل از خرید محصولات تیگو و آریزو بدانید

بررسی فنی آریزو در هنگام خرید محصولات تیگو و آریزو

خودروهای خانواده تیگو را تا حد ممکن مورد ارزیابی و بررسی قرار دادیم. اما بهتر است محصولات آریزو را نیز تا جایی که امکان دارد از لحاظ فنی بشناسیم تا بهتر بتوانیم در مورد کیفیت این محصولات و تطابق آن ها با مولفه های مد نظر خودمان تصمیم گیری کنیم.

آریزو ۵ اولین خودرویی بود که در تیپ آریزو و توسط شرکت خودرو سازی چری به بازار وارد شد. ذکر یک نکته لازم است که خودروهای تیگو همگی خودروهای شاسی بلند هستند و خودروهای آریزو همگی جز سدان های خانوادگی این گروه محسوب می شوند.

موتور خودرو آریزو ۵ از نوع ۱.۵ لیتری یا ۱۵۰۰ سی سی است که به سیستم DVVT مجهز شده است. نوع آن نیز ۷ سرعته CVT یا اتومات مصنوعی است. در واقع به نوعی آریزو ۵ گیربکسی مابین گیربکس عادی و اتومات دارد. در آریزو ۶ این موضوع کمی بهبود پیدا کرد و گیربکس CVT 9 سرعته که راندمان و کارایی بالایی نیز داشت، بر روی آریزو ۶ نصب گردید. اما ظرفیت آریزو ۶ در حد همان ۱۵۰۰ سی سی باقی ماند. کم بودن ظرفیت این دو موتور نشان از کم مصرفی آن ها می داد که برای شرایط خانوادگی بسیار مقرون به صرفه نیز بود.

نوع پیشرانه موتور موضوع مهم بعدی بود که در این خودروها باید به آن توجه کرد. شرکت چری در ساخت آریزو ۵ فقط از موتور ۴ سیلندر عادی استفاده کرد، در حالی که در آریزو ۶ به منظور بالا بردن قدرت و همچنین شتاب بیشتر خودرو از موتور و پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ استفاده نمود. به همین دلیل است که قدرت موتور در آریزو ۵ برابر ۱۱۶ اسب بخار و در آریزو ۶ برابر ۱۴۷ اسب بخار است.

جمع بندی

به طور کلی هم محصولات تیگو و هم محصولات آریزو به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند پاسخگوی نیازهای امروزی شما باشند. بررسی فنی این خودروها در هنگام خرید محصولات تیگو و آریزو می تواند به شما کمک کند تا هنگام مراجعه به نمایندگی های آسیا خودرو بتوانید آن خودرویی که مناسب نیاز شما است را انتخاب و خریداری نمایید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *