بررسی اجمالی خدمات خودرو

مدیران خودرو مدتی قبل و در ادامه توسعه محصولات خود، مدل‌های به‌روز شده ۷ پرو را با نام تیگو ۷ پرو پرمیوم معرفی کرد. این خودرو بر پایه مدل‌های ۷ پرو توسعه یافته اما شاهد افزوده شدن بعضی امکانات و آپشن‌ها به آن هستیم. به این ترتیب تیگو ۷ پرو پریمیوم اکنون کامل‌تر از همیشه در بازار حضور دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، به‌مرور قرار است تیگو ۷ پرو پرمیوم جانشین مدل‌های قبلی شود.

 

مشخصات تیگو ۷ پرو پرمیوم

تیگو ۷ پرو پرمیوم یک کراس‌اوور سایز متوسط است که با طول ۴.۵ متر و فاصله محوری ۲.۷ متر، فضای کافی برای پنج سرنشین را فراهم می‌کند. این خودرو با استفاده از موتور ۱.۵ لیتری توربو می‌تواند ۱۵۶ اسب بخار قدرت را ازطریق گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت کنترل دستی به چرخ‌های جلو برساند. با این ترکیب موتور و گیربکس و البته با در نظر گرفتن وزن حدود ۱.۵ تن این خودرو، شتاب ۰ تا ۱۰۰ تیگو ۷ پرو پرمیوم کمتر از ۱۰ ثانیه است.

 

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع چند اتصاله است. به این ترتیب در پیچ‌ها، پایداری خودرو افزایش پیدا می‌کند و در زمان عبور از ناهمواری‌های مسیر، تعلیق عقب می‌تواند بخش زیادی از ضربات را جذب کند. به این ترتیب کابین خودرو در رانندگی شهری تا حد مناسبی بدون ضربه و کوبش است و در رانندگی جاده‌ای و در پیچ‌ها نیز پایداری مناسبی دارد.

 

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، تیگو ۷ پریمیوم وضعیت مناسبی دارد و بالاتر از بسیاری از رقبا قرار می‌گیرد. این مسئله در نسخه‌های ۷ پرو نیز دیده می‌شد اما در مدل‌های تیگو ۷ پرو پریمیوم با افزوده شدن بعضی امکانات (بیشتر در بخش ایمنی) وضعیت بهتر هم شده است. به این ترتیب این خودرو در بین محصولات فونیکس، جایگاه بالاتری به دست آورده است.

 

ابعاد و اندازه‌ها

تیگو ۷ پرو پرمیوم، دقیقا بر اساس مدل‌های ۷ پرو ساخته شده است و به همین دلیل در بخش ابعاد و اندازه‌ها، مشابه مدل‌های قبلی است. طول تیگو ۷ پرمیوم معادل ۴.۵ متر، عرض آن معادل ۱.۸ متر و ارتفاع آن برابر با ۱.۷ متر است. با چنین ابعادی و البته به لطف فاصله محوری ۲.۷ متری، فضای داخلی کابین جادار است و به‌راحتی می‌تواند فضای مناسب را برای پنج سرنشین فراهم کند.

 

علاوه بر فضای داخلی، فضای صندوق عقب نیز مناسب است تا بتواند نیاز‌های یک سفر خانوادگی را فراهم کند. حجم صندوق عقب در حالت استاندارد معادل ۴۷۵ لیتر است. اگر نیاز به فضای بیشتری دارید، می‌توانید با تا کردن صندلی‌های عقب، فضا را افزایش دهید و تا ۱۵۰۰ لیتر برسانید.

 

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو پریمیوم

همانطور که پیش از این عنوان شد، تیگو ۷ پرمیوم نسخه به روز شده از مدل‌های پرو است. به همین دلیل تغییراتی در مشخصات فنی این خودرو نسبت به مدل‌های پرو ایجاد نشده است. ترکیب موتور و گیربکس این خودرو پیش از این نیز در بازار ایران استفاده شده است و به‌خوبی توانسته عملکرد خود را نشان دهد. به همین دلیل تغیری در ساختار آن ایجاد نشده است.

 

به این ترتیب موتور تیگو ۷ پرو پریمیوم نسخه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که با توربو شارژر تقویت می‌شود. قدرت موتور تیگو ۷ پرو پرمیوم معادل ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور موتور این خودرو معادل ۲۳۰ نیوتون متر است. استفاده از توربوشارژر باعث شده موتور این خودرو بتواند قدرتی بیش از ۱۰۰ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور تولید کند که رقم مناسبی است.

 

از سوی دیگر موتور این خودرو مزیت تولید حداکثر گشتاور در دور‌های پایین را دارد. به این ترتیب بیشترین گشتاور موتور از دور ۱۷۵۰ به دست می‌آید و تا بالای ۴۵۰۰ دور نیز ادامه خواهد داشت. به این ترتیب راننده در دورهای پایین به حداکثر کشش موتور این خودرو دسترسی خواهد داشت که مزیت بزرگی در زمان حرکت است.

 

گیربکس تیگو ۷ پرمیوم، نمونه اتوماتیک CVT است که ۹ دنده شبیه سازی شده دارد. به این ترتیب گیربکس می‌تواند بدون نیاز به دخالت راننده، همواره بهترین ضریب دنده را انتخاب کند. اما در عین حال، راننده می‌تواند با استفاده از وضعیت تیپ ترونیک، کنترل تعویض دنده‌ها را در اختیار بگیرد. به این ترتیب حرکتی نرم و روان را شاهد خواهید بود که برای یک کراس‌اوور خانوادگی وضعیتی ایده‌آل است.

 

امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۷ پرو پرمیوم

با توجه به اینکه نسخه‌های تیگو ۷ پرو پریمیوم، نمونه‌های به‌روز شده و با امکانات بیشتر هستند، هرآنچه پیش از این در نسخه‌های ۷ پرو دیده بودیم را در این خودرو نیز می‌بینیم اما گزینه‌های جذابی به آن اضافه شده است. به این ترتیب امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۷ پرو پریمیوم بالاتر از نسخه‌های پرو است.

 

یکی از مواردی که به لیست امکانات این خودرو اضافه شده، آیینه الکتروکرومیک خودکار است که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت. در این لیست اما موارد جذاب تری هم دیده می‌شود چراکه اکنون تیگو ۷ پریمیوم رادار خط خوان و سیستم هشدار برخورد از عقب نیز دارد. به علاوه سنسورهای نقطه کور و سنسور پارک جلو و نور و باران نیز به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب می‌شود. به این ترتیب و با استفاده از مجموع این سنسورها و دوربین، تیگو ۷ پرو پرمیوم می‌تواند سطحی از رانندگی خودران را عرضه کند و تا حد مناسبی مانع از بروز اشتباه از سوی راننده شود.

 

در کنار این موارد، سایر امکاناتی که پیش از این بر روی تیگو ۷ پرو نصب شده بودند نیز در این خودرو وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و پایداری، دسته دنده الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، صندلی راننده و سرنشین برقی، گرمکن صندلی، شارژر وایرلس، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، نورپردازی داخل کابین، ورود و استارت بدون کلید، استارت از راه دور، سقف پانوراما و … می‌شود.

 

تفاوت تیگو ۷ پرو با تیگو ۷ پرمیوم

همانطر که عنوان شد، تیگو ۷ پرو پرمیوم نسخه به‌روز شده از مدل‌های ۷ پرو است. این دو خودرو در بخش‌های فنی، بدنه و کابین یکسان هستند اما نسخه پرو پرمیوم، امکانات اضافه‌ای نسبت به مدل‌های پرو دارد.

 

به این ترتیب در مدل‌های ۷ پرو پرمیوم شاهد نصب بخشی از رادارهای سیستم ADAS هستیم که شامل رادار خط خوان، سنسورهای نقطه کور و سیستم هشدار تصادف از عقب است. به‌علاوه در این نسخه، آیینه الکتروکرومیک خودکار نیز به‌صورت استاندارد نصب شده که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت. سنسور پارک جلو نیز در مدل‌های ۷ پرو پرمیوم نصب شده است و به علاوه این مدل دارای سنسورهای نور و باران است.

سوالات شما
مشخصات فنی