برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش MVM X33 CROSS می توانید به صفحه فروش سایت مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.
مدیران خودرو مدتی قبل از X33 کراس اتوماتیک بهعنوان جدیدترین عضو خانواده محصولات ام وی ام رونمایی کرد. این خودرو که در بازارهای جهانی با نام اومودا ۳ معرفی شده، همزمان با بازارهای جهانی و بهعنوان ایکس ۳۳ جدید در ایران معرفی شد. به این ترتیب X33 کراس در سبد محصولات مدیران خودرو باید جایگاهی بین ایکس ۲۲ و ایکس ۵۵ را پر کند و به نظر میرسد با توجه به طراحی جدید و سطح امکانات بالا، میتواند در این نقش موفق باشد. در این بخش به بررسی X33 Cross میپردازیم تا ببینیم جدیدترین کراساوور خانواده ام وی ام، چه مشخصات و امکاناتی دارد.
خودرویی که در ایران با نام X33 کراس اتوماتیک یا X33 Cross معرفی شده است، در اصل مدل Chery Omoda 3 یا Omoda C3 است که مدتی قبل از سوی چری در بازارهای جهانی معرفی شد. این خودرو بر پایه پلتفرم ایکس ۲۲ طراحی و ساخته شده است اما طراحان و مهندسان چری، با اعمال تغییراتی گسترده در طراحی ظاهری و داخلی آن، تلاش کردهاند حس یک خودروی اسپرت تر و لوکستر را ایجاد کنند. علاوه بر این، از نظر سطح امکانات نیز بالاتر از ایکس ۲۲ قرار میگیرد.
از نظر ابعاد، X33 کراس اتوماتیک با ۴.۲ متر طول، ۱.۷ متر عرض و ۱.۶ متر ارتفاع، خودرویی در کلاس کراساوورهای کامپکت است. به این ترتیب رفت و آمد با آن در ترافیکهای شهری آسانتر از برادرهای بزرگترش است. البته خودرو همچنان برای چهار یا حتی پنج سرنشین و بارهای آنها فضا دارد و نباید از نظر نگران باشید اما درنهایت خودروی جمعوجوری است. در طراحی خارجی خودرو بهویژه در جلو، میتوان رد محصولات فونیکس (بهویژه FX) را دید و قطعا خریداران جوانتر آن را دوست خواهند داشت.
با قدرت ۱۱۲ اسب بخار، از نظر توان کمبودی ندارد و بهراحتی میتواند پا به پای دیگر خودروهای این کلاس و البته رقبای هم قیمت خود در دسته سدانها حرکت کند. به این ترتیب مشکلی در رفت و آمدهای شهری و مسافرتها نخواهید داشت. بهعلاوه با داشتن گیربکس اتوماتیک، رانندگی نیز راحت است ضمن آنکه میتوانید با کنترل دستی، تعویض دندهها را در اختیار بگیرید. فضای داخلی خودرو بهوضوح جدید شده و در نسخههای اتوماتیک، با ترکیب رنگ روشن (کرم) و رنگ تیره (سرمهای) نمای جذابی نیز گرفته است. چیدمان ادوات در کابین کاملا بهروز است و کیفیت ظاهری بالایی دارد.
خودرویی در این کلاس، هرچند نباید بهعنوان یک خودرو اسپرت مورد ارزیابی قرار گیر، اما باید از توان فنی مناسبی برخوردار باشد. در این زمینه مشخصات فنی X33 Cross نشان میدهد این خودرو میتواند بهخوبی از پس خواستههای راننده بر بیاید.
موتور X33 کراس، نمونهای سه سیلندر و یک لیتری است که به کمک توربو شارژر تقویت میشود. به این ترتیب موتور این خودرو میتواند ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. به این ترتیب از نظر قدرت، خودرویی در حد سدانهای متوسط بازار ایران است و در مقابل گشتاور بالاتری دارد. موتور این خودرو در نظر ساختار فنی، مشابه موتوری است که پیش از این در ایکس ۲۲ دیده بودیم، با این تفاوت که با اعمال تغییراتی بر روی آن، قدرت موتور معادل ۱۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.
توان موتور ایکس ۳۳ کراس از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته CVT به چرخهای جلو میرسد. این گیربکس، نسل جدید گیربکسهای CVT چری است و توسط این شرکت و در مشارکت با بزرگان صنعت قطعهسازی جهان از جمله بوش آلمان توسعه پیدا کرده است. این گیربکس بهراحتی میتواند گشتاور بالای ۲۰۰ نیوتون متری را منتقل کند و دوام بالایی نیز دارد. غیر از وضعیت خودکار، بر روی این گیربکس، وضعیت دستی یا تیپ ترونیک هم تعریف شده است تا راننده بتواند کنترل دندهها را در اختیار بگیرد.
در مجموع بررسی مشخصات فنی X33 Cross نشان دهنده توانمندی لازم این خودرو برای رقابت است. البته تعداد رقبای مستقیم X33 Cross چندان زیاد نیست ولی اگر در این کلاس قیمتی، سدانها را هم وارد رقابت کنیم، مشخصات فنی X33 کراس میتواند بهخوبی از پس رقبا بر بیاید. به این ترتیب در جاده کمبودی حس نمیکنید. بهعلاوه به دلیل گشتاور بالاتر از رقبا، شتابگیریهای میانی بهتری هم خواهید داشت.
در نمای ظاهری و بهویژه بخش جلوی X33 Cross بهوضوح میتوان حضور یک خودرو جدید در طیف محصولات ام وی ام را دید. قرارگیری دیلایت بر روی لبه درب موتور و محل قرارگیری چراغهای جلو، روندی است که هم اکنون بر روی بسیاری از کراساوورهای مطرح جهانی دیده میشود. نمونه این طرح را در ایکس ۲۲ هم دیده بودیم اما در X33 کراس، طراحی جذابتر و اسپرتتر است.
علاوه بر تغییر در گرافیک و چیدمان دیلایت، مسئله اصلی که باعث جذاب شدن بخش جلو میشود، جلو پنجره بزرگ است. این جلو پنجره بیش از آنکه به سایر محصولات ام وی ام شبیه باشد به محصولات فونیکس نزدیک است. این شباهت البته بی دلیل هم نیست چراکه این خودرو ر بازار جهانی با چری اومودا ۳ عرضه میشود و عضوی از خانواده محصولات اومودا است. به این ترتیب میتوان رگههایی از FX را در طراحی جلوی X33 Cross دید.
در نمای جانبی X33 کراس استفاده از حاشیههای نارنجی رنگ بر روی رکاب و ریل سقفی و البته رینگهای ۱۷ اینچی، خودرو را متفاوت میکند. در نمای عقب هم پیوستگی چراغها است که به چشم میآید. این هم روندی است که اکنون در محصولات خانواده فونیکس میبینیم و این بار در X33 Cross تکرار شده است. به این ترتیب نمای عقب هم خاص است و قطعا نمیتوانید آن را با خودرو دیگری اشتباه بگیرید.
در مجموع طراحی این خودرو بهعنوان خودرویی در کلاس کراساوورهای کامپکت، قطعا موردپسند علاقهمندان قرار میگیرد. طراحی ظاهری ایکس ۳۳ کراس رگههایی از یک خودروی اسپرت را نشان میدهد و بهعلاوه اینکه کاملا خاص است و نمیتوانید آن را با خودروی دیگری اشتباه بگیرید.
هرچند X33 جدید خودرویی بر پایه X22 است اما طراحان چری داخل ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک را بهخوبی تزیین کردهاند تا جایی که در همان نگاه اول میتوان آن را لوکستر از ایکس ۲۲ دانست. اولین مسئلهای که به چشم میخورد، رنگبندی داخل کابین در مدلهای اتوماتیک است. استفاده از رنگهای روشن در بخشهای مختلف کابین ایکس ۳۳ کراس باعث شده فضای داخلی این خودرو لوکستر و بزرگتر به نظر برسد.
رنگ روشن را میتوان در داشبورد، رودریها کنسول میانی و داشبورد دید. علاوه بر این برای ایجاد تمایز و اسپرت به کابین، رنگهای تیره نیز در داخل X33 کراس به چشم میخورد. ترتیب صندلیها، زیر آرنجی و بخشهایی رویی داشبورد تیره رنگ هستند تا کابین حس اسپرت تری داشته باشد.
علاوه بر ترکیب رنگها، آنچه جلب توجه میکند، طرحهای به کار رفته بر روی رودریها و بخشهای مختلف داشبورد است که کابین را از یکنواختی خارج میکند. چیدمان ادوات هم بیشتر به مدلهای رده بالاتر برند فونیکس شبیه هستند. در کابین یک صفحه نمایش مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی نصب شده که اطلاعات و کنترلهای خودرو بر روی آن قرار دارد. این صفحه نمایش، به مجموعه نشان دهندهها متصل است تا حسی مشابه صفحه نمایشهای دو تکه در فونیکس را بدهد.
در مقابل راننده، یک صفحه نمایش دیجیتال نصب شده که اطلاعات اصلی خودرو را نمایش میدهد. علاوه بر آن، دو بخش دایرهای کوچک نیز بخشی دیگر از اطلاعات و چراغهای هشدار را به نمایش میگذارند. برای کاهش شلوغی داشبورد، بخشی از کنترلها به صفحه نمایش مرکزی منتقل شده است. تنها تعدادی کلید برای تنظیمات اصلی (از جمله سیستم تهویه) بهصورت خطی و در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.
مطابق آنچه در سالهای اخیر از مدیران خودرو دیدهایم، امکانات رفاهی و ایمنی X33 Cross اتوماتیک در سطح بالایی قرار دارد تا جاییکه برخی از امکانات آن را تنها در خودروهای کلاس بالاتر میبینیم. بررسی تمامی امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو طولانی است اما در ادامه مهمترین آنها را بررسی میکنیم.
از جمله امکانات رفاهی ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک میتوان به ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی حساس به سرعت، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، پشت آمپر تمام رنگی، شارژر وایرلس، نورپردازی داخلی، کروز کنترل، کلیدهای پیانویی مرکزی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم تهویه اتوماتیک و … اشاره کرد. بهعلاوه در زمینه امکانات ایمنی ایکس ۳۳ کراس اتومات باید به نصب چهار ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، کنترل فشار باد تایرها و … اشاره کنیم.
برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش MVM X33 CROSS می توانید به صفحه فروش سایت مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.