كيسه هواي ايمني راننده و سرنشين جلو، سيستم ترمز ABS به همراه EBD، ستون فرمان تلسکوپي (جمع شونده در هنگام تصادفات)، قابليت تنظيم ارتفاع صندلي راننده، آينه هاي جانبي برقي، شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب از تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو است.
نخستین سری سمند LX که وارد بازار شد در سال ۱۳۸۳ و حدود ۱۷ سال پیش بود، نسخه های بعدی آن نیز در سال های بعد با نام های دیگری عرضه شد که از لحاظ ویژگی های موتوری تغییر پیدا کردند. معمولا سمند را از هر مدلی که باشد با چند ویژگی خاص می شناسند. نخستین ویژگی محکم بودن بدنه آن است، دومین مورد مربوط به فضای بزرگ داخلی آن می شود که برای خانواده های پرجمعیت گزینه بسیار مناسب و خوبی است. در ادامه این خودرو را بیشتر بررسی خواهیم کرد.
دیفرانسیل جلو بودن سمند باعث می شود نیروی محرکه به چرخ های جلویی وارد شود و خودرو راحت تر بتواند حرکت کند. نوع گیربکس این خودرو همچون خودروهای دیگری که در آن سال ها تولید می شدند از نوع ۵ دنده دستی است.
حجم موتور ۱.۸ لیتر است که نشان می دهد در هر لحظه موتور می تواند ۱۸۰۰ سی سی بنزین را برای سیلندرها بسوزاند. میزان مصرف بنزین سمند LX نیز ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است که باز هم از خودروهایی همچون پژو پارس بسیار پایین تر است. قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاوری ۱۵۲ نیوتن نیز از دیگر ویژگی های این خودرو محسوب می شوند.
سمند LX را در بین خودروهای داخلی می توان از لحاظ امکانات داخلی ساده ترین خودرو دانست. در واقع نباید از این ماشین انتظار زیادی برای وجود امکانات داشته باشید. سنسور دنده عقب، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز ضد قفل، چراغ های مه شکن جلو و عقب، دو ایربگ راننده و سرنشین، تنها آپشن هایی هستند که این خودرو به آنها مجهز شده است.
كيسه هواي ايمني راننده و سرنشين جلو، سيستم ترمز ABS به همراه EBD، ستون فرمان تلسکوپي (جمع شونده در هنگام تصادفات)، قابليت تنظيم ارتفاع صندلي راننده، آينه هاي جانبي برقي، شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب از تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو است.
طبق اعلام ایران خودرو سمند LX مجهز به موتور XU7 است که در هر صد کیلومتر رانندگی در شرایط ترکیبی به 8.34 لیتر بنزین نیاز خواهد داشت که این عدد در خارج از شهر تا 6.8 لیتر کاهش پیدا میکند.