فیات سیچنتو محصولی بود که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰ روی خط تولید برند ایتالیایی قرار داشت و در فاصله سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ با نام فیات ۶۰۰ نیز روانه بازار شد. اکنون بعد از ۱۳ سال بار دیگر فیات ۶۰۰ به لیست محصولات فیات بازگشته و غیر از نام مشترک، هیچ ارتباطی با آن محصول ۱۳ سال پیش ندارد.
این کراس اوور کوچک سگمنت بی براساس پلتفرم e-CMP2 استلانتیس توسعه یافته و به همین دلیل با برخی از مدل های آلفا رومئو نسبت فامیلی دارد. در بخش فنی نیز از دی ان ای جیپ اونجر برای آن استفاده شده است.
فیات سیچنتو یا همان ۶۰۰ برابر با ۴۱۷۰ میلیمتر در طول توسعه یافته و از رینگ های ۱۸ اینچی استفاده می کند. لوگوی ۶۰۰ با افتخار در مرکز دماغه سیچنتو نصب شده است.
ظرفیت قسمت بار ۳۶۰ لیتر است که با خواباندن صندلی عقب ۱۵ لیتر دیگر به آن اضافه می شود. فیات ۶۰۰ جدید ظرفیت ۵ سرنشین را دارد و برد حرکتی آن حدود ۴۰۰ کیلومتر محاسبه شده است که انرژی مورد نیاز این پیمایش از بسته باتری ۵۴ کیلووات ساعت تامین می شود.
بدین ترتیب با یک الکتریکی کامل سر و کار داریم که قلب تپنده آن حدود ۱۵۴ اسب بخار خروجی را در اختیار سیچنتو قرار می دهد. خودرو طی ۹ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد که این رکورد برای خودرویی با این مشخصات فوق العاده مطلوب است.
بسته باتری از فناوری شارژ سریع تا ۱۰۰ کیلووات پشتیبانی می کند. فیات تصمیم دارد تا اواسط سال ۲۰۲۴ تریم هیبریدی فیات ۶۰۰ را نیز روانه بازارها کند.
کابین طراحی بسیار ساده و مینیمالی دارد. در این کابین به سرعت می توان حس نوستالژی را نیز تجربه کرد به خصوص با آن رنگ بالای کنسول اصلی جلو که مطابق با بدنه خودرو است و در محصولاتی مانند بیتل فولکس واگن نیز همین روند طراحی را قبلا دیده ایم.
فیات چاشنی فناوری را با استفاده از یک نمایشگر ۷ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، وارد کار کرده است. سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، درب صندوق الکتریکی، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی و سنسورهای نور از دیگر ویژگی های سیچنتو ۶۰۰ هستند.
نسخه تمام الکتریکی فیات ۶۰۰ در ایتالیا حدود ۳۶ هزار یورو قیمت دارد. تریم رد یا قرمز از ۴۱ هزار یورو و با حضور آپشن قیمت ها به همین ترتیب متغیر خواهند بود.
فیات ۶۰۰ در کارخانه لهستان یعنی جائی که جیپ اونجر نیز تولید می شود، متولد خواهد شد. فیات ۶۰۰ در این مرحله از تولید فقط در نسخه محور جلو روانه بازار می شود./عصرایران
ثبت نظر