سازمان حمایت با ارسال یک نامه به خودروسازان، وزارت صمت و سازمان بازرسی اعلام کرد که شرایط گارانتی خودرو تغییر کرده است.
سازمان حمایت با ارسال یک نامه به خودروسازان، اعلام کرد که شرایط گارانتی خودرو تغییر کرده است. براساس دستور جدید سازمان حمایت، دوره گارانتی خودرو دیگر نمیتواند کمتر از دو سال باشد. این نامه به تمامی خودروسازان فعال در حوزه تولید خودروهای سواری ارسال شده است.
نامه جدید سازمان حمایت یک ابلاغیه است که دو نامه قبلی پیرامون موضوع گارانتی خودروها را لغو میکند. براساس ابلاغیه جدید و تبصره یک ماده ۲ قانون حمایت از مصرفکنندگان، حداقل دوره گارانتی خودرو دو سال یا کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر (هرکدام که زودتر به پایان برسد) خواهد بود. بنابراین ازاینپس خودروها با حداقل دو سال گارانتی به متقاضیان عرضه میشوند.
رونوشت این نامه برای وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع حملونقل، بازرس کل قضایی سازمان بازرسی کل کشور، عضو هیئتمدیره و معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایهای، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استانها و مدیرکل بازرسی خدمات ارسال شده است.
تغییر دوره و شرایط گارانتی خودرو بخشی از رویه سیستمیشدن خدمات پس از فروش است. پس از تولید یک خودروی جدید، شناسه رهگیری به شناسنامه خدمات پس از فروش خودرو اضافه میشود. بنابراین مشتریان قادر به پیگیری خدمات پس از فروش اتومبیل خود خواهند بود. شبکه خدمات پس از فروش نیز باید حداقل هفت روز پس از پیگیری مشتری، به او پاسخ دهد.
خدمات پس از فروش خودروها در ایران همواره یکی از دغدغههای مشتریان هنگام خرید خودرو بوده است. خودروسازان بزرگ رویه کندی در ارائه خدمات پس از فروش دارند و نحوه خدمترسانی آنها در تمامی نمایندگیها یکسان نیست. خودروهای مونتاژی نیز با مشکل کمبود قطعات و گرانی لوازم یدکی مواجه هستند. درنتیجه افزایش طولمدت گارانتی برای تمامی خودروها میتواند آرامشخاطر برای مشتریان بههمراه داشته باشد. درحالحاضر بسیاری از خودروهای مونتاژی در بازار ایران با پنج سال گارانتی عرضه میشوند.
ثبت نظر