مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

شیشه خودرو جدیدی در راه است

شرکت تولید شیشه اتومبیل چینی “فویاو” به تازگی از توسعه شیشه‌ای (شیشه جلو) برای خودروها خبر داده که بسیار هوشمند و پیشرفته بوده و مجهز به عایق حرارتی نیز هست.

به لطف فناوری به کار گرفته شده توسط شرکت چینی فویاو (Fuyao) مستقر در فوژو، شیشه خودرو دیگر تنها برای جلوگیری از ورود باد و باران به خودرو نیست و میتوان از آن به عنوان یک صفحه نمایش هوشمند استفاده کرد. این شیشه هوشمند از طیف گسترده‌ای از مواد فوتوالکتریک جدید، حسگرها و وسایل الکترونیکی بهره می‌برد.

در طول سه دهه گذشته، شرکت فویاو توانایی خود را در بخش تولید شیشه‌های نوآورانه و پیشرفته خودرو متمرکز کرده است. این شرکت ۴ درصد از درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه (R&D) می‌کند و ۹ پلت فرم ملی تحقیق و توسعه از جمله یک مرکز برای دانشگاهیان ساخته است. در خارج از کشور، این شرکت ۶ مرکز تحقیق و توسعه برای هماهنگ کردن منابع جهانی در صنعت شیشه‌سازی تاسیس کرده است.

این شرکت با تجربه‌ای که در نوآوری دارد، شیشه‌های پنجره قطار پرسرعت مگلو را نیز توسعه داده است. این قطار با حداکثر سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده و در حال حاضر سریع‌ترین وسیله نقلیه تجاری زمینی جهان است.

فویاو با تنظیم ساختار داخلی مواد، شیشه‌ای را برای قطار توسعه داد که نه تنها وزن کمتری دارد، بلکه مسافران را قادر می‌سازد که با لمس پنجره، میزان نور را تنظیم کنند.

همزمان با توسعه سریع فناوری‌های دیجیتال در چین، شرکت فویاو یک پروژه تولید هوشمند دیگر را نیز در سال گذشته آغاز کرد. به گفته مسئولان این شرکت، از هر سه خودروی تولید شده در سراسر جهان، یکی از آنها از شیشه‌های فویاو استفاده می‌کند.

منبع:چاینادیلی


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *