مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

مدیریت هزینه‌های لجستیک ایران‌خودرو در راستای کاهش بهای تمام شده

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که به دنبال کاهش هزینه های لجستیک و در نتیجه آن کاهش بهای تمام شده تولید هستیم، خواستار همکاری وزارت خانه‌های امور اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی برای اختصاص فضای بیش تر جهت انبارش مواد اولیه خودروسازان در گمرک آپرین در راستای افزایش سرعت در تولید شد.مهدی خطیبی در حاشیه بهره برداری از مرحله دوم سایت لجستیک شرکت سمند ریل از زیرمجموعه های شرکت ایسیکو، هم‌زمان با دهه مبارک فجر و میلاد باسعادت امام علی (ع)، با بیان این که ایستگاه راه آهن و گمرک آپرین دارای مزایای متعددی برای حمل و لجستیک مواد اولیه و اقلام مورد نیاز خودروسازان به روش ریلی است، گفت: ایستگاه راه آهن آپرین بزرگ‌ترین بندر خشک در منطقه و دارای مزایای متعددی از جمله دسترسی به حمل ریلی، فضای بزرگ و گسترده و سوله های مجهز و مسقفی است که نزدیکی به ایران خودرو و شرکت‌های تولید کننده قطعات نیز مزیت زیادی برای این شرکت و دسترسی راحت تر به مواد اولیه و اقلام مورد نیاز تولید را فراهم کرده است.

وی ضمن تاکید بر نقش محوری لجستیک در تولید پایدار ایران خودرو افزود: اگر در سال جاری موفق به افزایش تیراژ تولید شده‌ایم، یکی از عوامل مهم آن ترمیم زیرساخت‌های لجستیک و انبارداری بوده که سبب تامین به موقع برای خطوط تولید شده است.
خطیبی، با بیان این که لازمه دست‌یابی به تولید باثبات روزانه سه هزار دستگاه خودرو در سال آینده توجه ویژه به زیرساخت‌های حمل و لجستیک است، خاطرنشان کرد: ایستگاه آپرین با توجه به مزیت‌های موجود می‌تواند نقش موثری در تحقق این هدف و ارسال به موقع مواد اولیه و اقلام، به‌ویژه محمولات فولادی مورد نیاز سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو داشته باشد.
وی ادامه داد: سایت آپرین شرکت سمندریل با دارا بودن فضایی بالغ بر ۴۷هزار مترمربع، ۲۰هزار متر فضای مسقف و ۲۷هزار متر فضای باز را در اختیار لجستیک ایران خودرو قرار داده است که با تلاش همکاران در شرکت ایسیکو و سمندریل به بهره برداری رسیده است.
خطیبی به ضرورت همکاری دولت برای اختصاص سوله و انبار گمرگی برای خودروسازان اشاره و بیان کرد: درخواست ما این است که دولت و وزارت امور اقتصاد و دارایی انبار و سوله های موجود در گمرگ آپرین را در اختیار خودروسازان قرار دهند تا با تحقق این امر شاهد ترانزیت و حمل مستقیم کالا، کاهش هزینه های انبارداری و  دموراژ، کاهش هزینه های تولید، افزایش سرعت در تولید و لجستیک توسعه یافته و روزآمد برای صنعت خودرو باشیم.
قائم مقام تامین و تولید ایران خودرو نیز در حاشیه بهره برداری از سایت سمند ریل در محل آپرین گفت: با توجه به برنامه های افزایش تولید، به روزآمد کردن و توسعه لجستیک از اهداف و برنامه های اصلی ایران خودرو است که شرکت ایسیکو با برنامه ریزی دقیق و ایجاد زیرساخت های لازم نقش مهمی در این خصوص ایفا کرده است.
کیانوش پورمجیب با بیان این که در هر ۳۰ ثانیه یک دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید می شود، اظهار کرد: لازم است تا دوهزار و ۵۰۰ قطعه برای هر خودرو به صورت مرتب و در زمان مقرر به سایت های تولیدی در سطح کشور واصل شود تا تولید دچار وقفه نشود.
وی با اشاره به نقش شرکت ایسیکو در تولید ایران خودرو، گفت: با توجه به برنامه افزایش تولید ایران خودرو، ایجاد زیرساخت های لجستیک در حوزه های نرم افزار، سخت افزاری و آی تی در دستور کار شرکت ایسیکو قرار گرفته است.
قائم مقام تامین و تولید ایران خودرو ادامه داد: یکی از ارکان مهم  تولید خودرو تامین به موقع ورق است که با راه اندازی و افتتاح سایت سمندریل و تجمیع صورت گرفته قطعه مورد نیاز در سوله ها، این سایت می تواند کانونی برای تضمین افزایش تیراژ تولید ایران خودرو جهت تامین و توزیع به موقع این ورق ها در سایت های تولیدی سطح کشور باشد.
گفتنی است، آیین افتتاح مرحله دوم سایت لجستیک شرکت سمند ریل با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، قائم مقام تامین و تولید، قائم مقام هماهنگی و نظارت، قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های ایران خودرو و مدیران عامل ساپکو، ایسیکو و شرکت سمند ریل در سایت آپرین راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *