مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

پژو اینسپشن؛ خودرو جدید فرانسوی با ویژگی های تجهیزات فضانوردی ناسا!

پس از نمایش درخشان ولوو با شاسی بلند EX90 و RAM با پیکاپ رولوشن، اکنون نوبت به پژو رسیده تا نمایشگاه CES لاس وگاس را به تسخر خود درآورد.

برند فرانسوی با کوپه اینسپشن(Inception) در سی ئی اس ۲۰۲۳ حاضر شده است. خودرویی که طراحی بسیار رادیکالی دارد و با هیچ کدام از استانداردهای های فعلی صنعت خودرو که در خیابان ها مشاهده می کنیم، هماهنگ نیست.

زاویه های تند و تیز پژو اینسپشن ما را تا حدودی به یاد سایبر تراک کمپانی تسلا می اندازد اما جزئیات بدنه اینجا قطعا بسیار بیشتر از وانت ایلان ماسک است.

همانند وانت مفهومی رم ۱۵۰۰ رولوشن، پژو اینسپشن نیز براساس پلتفرم STLA استلانتیس توسعه یافته است. اینسپشن ۵ متر طول دارد اما در شاخص ارتفاع، تنها ۱.۳۴ متر توسعه یافته است. معماری ۸۰۰-ولت دی سی نیز حاضر است تا بسته باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت این خودرو را در سریع ترین زمان ممکن تغذیه کند.

براساس اطلاعات موجود، تنها ۵ دقیقه زمان لازم است تا انرژی لازم برای پیمایش ۱۵۰ کیلومتر در باتری ذخیره شود.

برد حرکتی خودرو نیز حدود ۸۰۰ کیلومتر پیش بینی شده است.

مقامات پژو زمان عرضه نمونه تولید انبوه اینسپشن به بازار جهانی را سال ۲۰۲۵ عنوان کرده اند.

مشخصات فنی پیشرانه به طور کامل منتشر نشده اما حضور ۲ موتور الکتریکی و سامانه تمام چرخ محرک برای پژو اینسپشن تایید شده که حدود ۶۸۰ اسب بخار خروجی دارد. خودرو در کمتر از ۳ ثانیه شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را ثبت خواهد کرد.

پژو اینسپشن مفهومی

اما این روزها، جنگ و رقابت کابین خودروها در نمایشگاه سی ئی اس ۲۰۲۳ بسیار داغ است و پژو جدید نیز با نسل آینده آی-کاکپیت از راه رسیده است. اینجا خبر از اتصال مکانیکی فرمان نیست و از سیستم فرمان-با-سیم استفاده شده است. همانطور که از عنوانش مشخص است؛ در این سیستم فرمان هیچگونه اتصال مکانیکی با چرخ ها ندارد. مهمترین ویژگی این فناوری بهبود فرمان پذیری خودرو و کاهش انتقال لرزش به فرمان است.

شکل مستطیلی فرمان نیز در نوع خود جدید و قابل توجه است.

تمامی تنظیمات خودرو مانند سیستم تهویه و صوتی با حرکت انگشت روی همین فرمان قابل دسترسی و انجام، است.

سقف تمام شیشه ای اینسپشن نیز بخش بسیار متفاوت طراحی این خودرو محسوب می شود. مساحت این قسمت ۷.۲۵ متر مربع محاسبه شده که پژو از شیشه ناریما برای آن استفاده کرده است.

این شیشه که فناوری بالای تولید را همراه خود دارد در واقع تحت عملیات اکسید فلزی قرار می گیرد که مشابه آن برای شیشه محافظ کلاه فضانورادان ناسا انجام می شود. در نتیجه آنچه گفته شد؛ شیشه نمایی زرد رنگ به خود می گیرد در حالی که کیفیت دمایی خود را نیز حفظ می کند.

پژو اینسپشن مفهومی از سطح ۴ رانندگی خودران پشتیبانی می کند. امکان حذف فرمان از کنسول جلو نیز وجود دارد تا کابین تبدیل به یک اتاق لوکس یکپارچه شود.

پژو با ارائه محصولات الکتریکی فناورانه امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ میلادی تبدیل به پرچمدار این قسمت از بازار اروپا شود.

منبع:عصرایران

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *