کِن اُکویاما یکی از طراحان صنعتی مشهور بویژه در صنعت بین المللی خودرو است که همکاری نزدیکی با انزو فراری در پروژه های ۵۹۹ جی تی بی و ۶۱۲ اسکاییتی طی زمان حضورش در پینین فارینا داشته است.
اکنون وی کسب و کار شخصی خود با نام کن اکویاما کارز را دارد که در جدیدترین پروژه مرتبط، از خودرو کد۶۱ بردکیج رونمایی کرده است.
کد۶۱ بردکیج ترکیبی عالی از عناصر رتروکلاسیک و جزئیات مدرن را به بیننده ارائه می دهد. چراغ های اصلی جلو بسیار باریک و خطی هستند، در قسمت های مختلف بدنه، عضلات حجیم جلب نظر می کنند و در نهایت ترکیب دلربای رنگ زرد کمربند ایمنی اسپرت با آبی صندلی ها است که نقطه اوج نمایش به شمار می رود.
در نمای جانبی بیشتر احساس می کنید با یک اثر اوریگامی سر و کار دارید که البته چندان هم بی ارتباط نیست زیرا طراح این خودرو از مرکز این هنر یعنی ژاپن وارد عرصه طراحی صنعتی شده و قطعا با دانش آن آشنایی دارد.
در نمای عقب نیز با انتخاب خروجی اگزوز نه چندان بزرگ و شلوغ، منظره ای شبیه به قایق لوکس دونفره ایجاد شده است.
اما اگر بخواهیم خیلی دقیق تر درباره کدهای موجود در طراحی کد۶۱ بردکیج به جستجو و تحقیق بپردازیم، نظر شما را به مازراتی تیپو ۶۱ جلب می کنم که اینجا می توانید تصاویرش را مشاهده کنید.
قطعا شباهت موجود از همان ابتدا برای شما نیز قابل شناسایی بوده است. حتی جالب تر آنکه مازراتی تیپو ۶۱ به نام بردکیج ۶۱ نیز شهرت داشته است. پس اکویاما رونوشتی مدرن از همان مازراتی تیپو ۶۱ ارائه داده که در فاصله سال های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۱ روی خط تولید بود و مجموعا از آن ۱۷ دستگاه تولید شد.
کد۶۱ بردکیج
اما چرا بردکیج یا قفس پرنده برای نام گذاری این خودروها استفاده شد؟! این مورد به شرایط شاسی کد۶۱ یا تیپو ۶۱ مربوط می شود که در کلاس سازه فضاکار قرار داشت و شرایط لوله کشی سه بعدی شباهت زیادی به قفس یک پرنده دارد. البته شاسی فضاکار یکی از بهترین گزینه ها از منظر مقاومت و مهندسی وزن در تولید خودرو بویژه انواع اسپرت آن محسوب می شود.
فضای کابین با حضور سنگین فیبرکربن و عناصر کرومی کاملا اسپرت و سفارشی شده است. استفاده از نشانگرهای آنالوگ نیز چاشنی کلاسیک کار محسوب می شود. البته در سمت سرنشین نمایشگر دیجیتال نیز استفاده شده است.
تولید این خودرو قطعا محدود خواهد بود اما به تعداد دقیق اشاره نشده است. درباره قیمت نیز نمی توان پیش بینی دقیقی داشت اما احتمالا برچسب بالای ۱.۵ میلیون دلار است زیرا اکویاما در سال ۲۰۱۷ از خودروی کد۰ رونمایی کرد که مجهز به پیشرانه ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر با ۶۹۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۵۰۷ پوندفوت بود. کد۰ در آن زمان ۱.۵ میلیون دلار قیمت گذاری شد. البته اگر با عدد خیلی کمتر یک لامبورگینی تهیه کنید همین پیشرانه و البته زیبایی را در اختیار خواهید داشت!/عصرایران
ثبت نظر