مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

ابلاغ رسمی الزام ثبت مشخصات خودرو برای خرید تایر

در پی اطلاعیه‌ هفته گذشته، سازمان توسعه تجارت مبنی بر الزام ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و پنج رقم انتهای شماره شاسی و تاکید بر اجرای آن از ۲۳ بهمن ماه، معاون وزیر صمت، این الزام به ثبت اطلاعات خودرو در فروش تایرهای سواری از تاریخ مذکور را رسماً به مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به جهت اجرا، ابلاغ کرد.

  شنبه هفته گذشته (۲۱ بهمن ماه)، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که با هماهنگی صورت گرفته با فراجا جهت استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۲۳ بهمن ماه سال جاری در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری، علاوه بر کدملی و شماره تلفن همراه تحت مالکیت خریدار تایر، شماره برگ سبز خودرو و پنج رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت می‌شود.

بدین ترتیب ثبت اسناد قبلی با شماره شاسی و موتور از تاریخ مذکور بایستی در سامانه جامع تجارت ثبت شود و پس از این تاریخ امکان ثبت با مقادیر قبلی نخواهد بود.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

به دنیال این موضوع، سید محمدحامد حسام‌زاده – معاون دفتر صنایع غیرفلزی- در نامه‌ای خطاب به مدیران سازمان صمت استان‌ها، این الزام به ثبت اطلاعات برای خرید خرده‌ تایر سواری را ابلاغ کرده است:

در متن این ابلاغیه آمده است:

“عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰  تاریخ ۲ بهمن ۱۴۰۲  با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار تایرهای سبک و سنگین به استحضار می‌رساند، با توجه به هماهنگی صورت گرفته با فراجا جهت استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری، علاوه بر اخذ اطلاعات کد ملی و شماره تلفن همراه خریدار، فروشنده نیز ملزم به ثبت شماره برگ سبز خودرو و پنج رقم انتهای شماره شاسی است. ”

در ادامه این ابلاغیه تاکید شده است که تا تاریخ مذکور امکان ثبت اسناد قبلی با شماره شاسی و موتور در سامانه فراهم بوده و پس از آن ثبت با مقادیر قبلی میسر نخواهد بود.

لازم به یادآوری است که پیش از این، اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای به فعالان صنف عمده و خرده فروش لاستیک اعلام کرده بود که در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است پنج رقم آخر شماره شاسی و شماره موتور خودرو از خریدار دریافت و در سند خرده‌فروشی ثبت شود. ضمن اینکه تحویل لاستیک به شبکه توزیع توسط تولیدکنندگان منوط به داشتن کدنقش و پروانه کسب در رسته مربوطه بود./ایسنا

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *