قرار دادن یک موتور واقعی فرمول ۱ در یک هایپرکار قانونی، برای مرسدس AMG کار آسانی نبود؛ اما آنها در نهایت این کار را انجام دادند. هایپرکار One در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد و پس از گذشتن از موانع مهندسی بسیار، تولید آن در آگوست ۲۰۲۲ آغاز شد.
نیکو روزبرگ قهرمان فرمول یک در سال ۲۰۱۸ خودروی پروجکت وان خود را سفارش داد، اما برای تحویل آن مجبور شد شش سال صبر کند. یک ویدیوی جدید به ما نشان میدهد که این خودروی F۱ برای حضور در جاده واقعاً چقدر دشوار است.
موتور ۱.۶ لیتری V-۶ توربوشارژر مرسدس بنز پروجکت وان باید یکبار در هر ۵۰ هزار کیلومتر بازسازی شود. چیزهای بیشتری در مورد نگهداری از این موتور وجود دارد، چرا که رویه راهاندازی پروجکت وان باید طبق دستور رعایت شود.
نیکو روزبرگ این اشتباه را مرتکب شد که قبل از اینکه موتور به دمای مطلوب خود برسد، خودرو را پیش از موعد خاموش کرد. اگر او این کار را شش بار متوالی انجام میداد، مرسدس بنز از استفاده مجدد او جلوگیری میکرد. در ضمن، یک مالک پروجکت وان در این وضعیت باید به مرسدس زنگ بزند و درخواست ارسال نیرو برای خارج ساختن خودرو از حالت یخ کند.
۵ تا ۸ دقیقه طول میکشد تا موتور احتراقی به دمای مطلوب برسد. شایان ذکر است که این هایپرکار همیشه در حالت کاملاً الکتریکی روشن میشود. پیشرانه بنزینی تا زمانی که مبدل کاتالیزوری به ۹۳۲ درجه فارنهایت نرسد، وارد فرایند نمیشود؛ فرآیندی که بین ۶۰ تا ۹۰ ثانیه طول میکشد. در این مدت، پروجکت وان مانند یک خودروی برقی رفتار میکند.
هنگامی که موتور احتراقی روشن میشود، سریعترین خودروی تولیدی در نوربرگ رینگ به طرز چشمگیری سروصدا میکند. به حدی که مرسدس این هایپرکار را با هدفونهای حذفکننده صدا عرضه میکند، چرا که ممکن است برخی از افراد صدای ۱۲۰ دسیبل را طاقتفرسا بدانند.
مدیرعامل مرسدس AMG اعتراف کرد که پروجکت وان پیچیدهترین خودرویی است که در تاریخ مرسدس بنز ساخته شده و معتقد است که هرگز تکرار نخواهد شد. این برند آلمانی پیش از این به دلیل قوانین سختگیرانه آلایندگی، احتمال تولید مجدد خودروی جادهای با موتور F۱ را رد کرده بود. تنها ۲۷۵ دستگاه از پروجکت وان بهصورت دستی ساخته میشود./خبرآنلاین
ثبت نظر