مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

این باد قدرتمند از سمت رودخانه رون می آید و بسیار سحر انگیز است!

میسترال از آخرین نسخه های بوگاتی است که قلب تپنده آن میزبان پیشرانه ۱۵۷۷ اسب‌بخاری است که در شیرون سوپراسپرت نیز استفاده شد و در سال ۲۰۱۹ به سرعت ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتر برساعت، دست یافت.
میسترال یک هایپرکار رودستر است، که بر اساس بوگاتی شیرون شکل گرفته است.  نام میسترال از یک باد قدرتمند در منطقه رودخانه Rhône گرفته شده است. جالب است بدانید که قبلاً در دهه ۱۹۶۰ میلادی، مازراتی نیز خودرویی را با همین نام معرفی کرد. در دهه ۱۹۹۰ نیز نام یکی از مدل‌های کمپانی ژاپنی نیسان، میسترال بود‌.

این خودرو رودستر، قسمت‌هایی از طراحی خود را از بوگاتی تایپ ۵۷ رودستر Grand Raid الهام گرفته است‌. البته غیر از شیرون ، می­‌توان اثر سایر محصولات مانند بوگاتی چنتودیچی ، بوگاتی دیوو و حتی مدل خاص بوگاتی La Voiture Noire را در چهره این رودستر ۱۵۷۷ کیلوگرمی مشاهده کرد.

چراغ‌های X شکل عقب نیز تداعی کننده نسخه مخصوص پیست بولید است. این نوع طراحی برای چراغ‌های عقب، این امکان را می‌دهد تا بین عناصر چراغ‌، دریچه‌های خنک‌کننده قرار یگیرند.

در بخش کابین میسترال شباهت زیادی به شیرون قابل مشاهده است، البته برای اولین بار در یک بوگاتی ۱۶ سیلندر شاهد استفاده از چرم دوخته شده در پنل درب ها هستیم. همچنین تعویض کننده دنده از بلوک آلومینیومی یکپارچه ساخته شده و با قطعات چوبی و کهربا تزیین شده است. جالب اینکه این قطعه نشان فیل رقصان را روی خود دارد، المانی که در حقیقت قبلا در کاپوت مدل کلاسیک تایپ ۴۱ رویال رودستر مورد استفاده قرار گرفته است./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *