مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

این خودرو ارزان سوئدی می خواهد آیکیا دنیای ماشین ها باشد

میکروکار الکتریکی Luvly O یک خودرو شهری جمع و جور است که امکان بسته بندی اجزا آن در قالب یک کیت – شبیه به محصولات شرکت آیکیا – و ارسال به نقاط مختلف وجود دارد. پیش بینی می شود این خودرو حدود ۱۱ هزار دلار قیمت بخورد.

حمل و نقل از طریق بسته بندی تخت امکان مونتاژ خودرو در کارخانه های کوچک در نزدیکی کاربر نهایی را فراهم می کند. این روشی است که شرکت سوئدی Luvly برای کاهش انتشار کربن و هزینه مرتبط با حمل و نقل مد نظر قرار داده است.

قطعات خودرو Luvly O به طور تبادل پذیر قابل اتصال هستند تا سازنده آسان تر بتواند کل خودرو را مونتاژ کند. بر این اساس، قطعاتی جدا از هم می تواند به یک خودرو الکتریکی قابل بازیافت و کاملا کاربردی تبدیل شود.

شرکت Luvly از ساختارهای ساندویچی کامپوزیت سه بعدی پیشرفته استفاده می کند که امکان مونتاژ خودرو برای مشتری نهایی توسط کارخانه های کوچک را فراهم می کند. در شرایطی که قطعات خودرو سبک وزن هستند، اما شرکت Luvly می گوید که خودرو از استحکام کافی برای حرکت در شرایط آب و هوایی روزانه یا گردش های خارج از شهر برخوردار است.

این خودرو طولی برابر با ۲۷۰۰ میلیمتر و وزنی کمتر از ۴۰۰ کیلوگرم دارد. برد حرکتی آن ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده و می تواند به بیشینه سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

باتری های قابل تعویض با قابلیت شارژ تقریبا در هر مکانی

شرکت Luvly در زمینه معرفی خودروهای سبک شهری فعالیت می کند. این خودروها در شهر و سفرهای کوتاه قابل استفاده بوده و گزینه های مقرون به صرفه و ایمن برای سرنشینان هستند.

خودرو Luvly O یک میکروکار دو نفره است که کابینی جادار و مینیمال را ارائه می کند. داخل خودرو یک نمایشگر کوچک پشت غربیلک فرمان قرار دارد و همچنین یک لبه مسطح امکان قرار دادن تبلت یا گوشی هوشمند برای اهداف ناوبری یا اطلاعات‌سرگرمی را فراهم می کند.

صندلی ها پهن و راحت هستند و به رغم کوچک بودن خودرو، فضای پای قابل توجهی برای سرنشینان وجود دارد.

خودرو Luvly O دارای دو باتری قابل تعویض است که راننده می تواند آنها را با اتصال به پریزهای برق استاندارد در خانه، اداره یا کافه شارژ کند. باتری های قابل تعویض امکان سواری مداوم بی نیاز از توقف برای شارژ خودرو را فراهم می کنند.

خودرو جمع و جور شهری قابل بازیافت

به گفته شرکت Luvly، قطعات میکروکار این شرکت قابل بازیافت هستند و می توانند از مواد تجدیدپذیر ساخته شوند. پس از فرسوده شدن خودرو، این امکان برای مالک وجود دارد تا خودرو را برای جدا کردن قطعات به یک کارخانه کوچک برده تا قطعات برای بازیافت به مکان های مناسب ارسال شوند.

این خودرو به لطف اندازه جمع و جور و مانورپذیری خود گزینه خوبی برای استفاده در ساعات شلوغی، ترافیک و جاده های باریک شهری به نظر می رسد.

هاکان لوتز، مدیرعامل و بنیانگذار Luvly، بر این باور است که جنبه های منفی خودروها مانند آسیب زیست محیطی، هزینه، خطر برای عابران پیاده و دیگر کاربران جاده، و ناکارآمدی فضا می تواند از طریق ترکیبی از فناوری های مدرن با طراحی آینده‌نگر کاهش یابد.

به گفته لوتز، با ترکیب نوآوری های فناورانه، مجوزها و ساختارهای لجستیک، شرکت Luvly آماده تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در زمینه حمل و نقل شهری در دهه های آینده است./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *